פותחים שנה: טיולים בסימן התחדשות

לא היה קל, ובטח לא פשוט. אז כדי לקבל את השנה החדשה כהלכתה, הכנו לכם שש הצעות לטיולים בטבע בסימן של התחדשות. אל תתאמצו לבחור – פשוט נסו את כולן...

writer
מערכת weekend תאריך פרסום: 01/09/2014

אור ראשון ממרומי המצדה

מה יותר מסמן התחדשות מאשר זריחה? ועוד זריחה שקצת התאמצתם עבורה? ועוד זריחה שאפילו לנתם עבורה בשטח? רוצים עוד? רק תגידו – תקבלו. כי ככל שזה נשמע קלישאתי, אין כמו הזריחות ממרומי המצדה, כדי לקבל יום חדש, וגם שנה חדשה. יש נוף מדברי מרהיב, יש עלייה קצת תלולה ויש את רגע החסד שבו קרני האור הראשונות מציצות במזרח בצבע כתום עז. זה דביק, וזה ממכר.

מילה אחרונה:

רמת קושי בינונית, מתאים מגיל 6. כדאי להביא ציוד ללינת שטח בחניון הצמוד ("מצדה מערב").

הגעה:

לאתר הקמפינג ולשביל הנחש שעמו מטפסים, ניתן להגיע רק דרך ערד, מכביש 3199.

מרשים ביותר בעיקר בזריחה

המים הטובים: נחל עמוד למבינים

מים חיים, קרים-קרים, ובעיקר כאלו שנותנים לגוף ולנפש אנרגיה שופעת של התחדשות: קבלו את בריכות שכווי, אי שם בפיתולי נחל עמוד. הבריכות הללו, צלולות ונהדרות, הן הדבר הכי טוב שיקרה לכם אחרי שעה או יותר של הליכה במורד הוואדי, ולצדן תצמאו גם שפע של פינות זולה מחתרתיות למחצה, שדורשות רביצה של חצי יום. לפחות.

מילה אחרונה:

רמת קושי בינונית, מתאים מגיל 6. כדאי להביא אוכל ומים לשעות ארוכות.

הגעה:

מכביש 866 לפי השילוט לשמורת נחל עמוד ומשם לבריכת שכווי לפי דפדפת המידע שמקבלים בכניסה.

למבינים בלבד, נחל עמוד

טקסי התבגרות בנחל אוג

נחל אוג לא מציע התחדשות - הוא מציע טקסי חניכה לילדים אמיצים במיוחד (או כאלו שיקבלו כאן את מנת האומץ שלהם). למה? בגלל שמדובר במסלול מדברי יפהפה, הנערך בתוך קניון עמוק, שבו מפלי סלע יבשים שכל אחד גבוה מרעהו. האתגר האחרון: ירידה במפל שגובהו כעשרה מטרים, באמצעות יתדות סלע והמון זהירות. כיף גדול! מומלץ להגיע מוקדם בבוקר, לפני החום הגדול.

מילה אחרונה:

רמת קושי קלה פלוס, מתאים מגיל 5 (לא מתאים למנשאים).

הגעה:

מכביש 1 (ירושלים-ים המלח) לפי השילוט לקיבוץ אלמוג ומשם לתחילת המסלול המשולט היטב.

למשפחות וילדים אמיצים, נחל אוג

נוף לנשמה: הר ארבל

יש תצפיות נוף שלא תרצו לנטוש. לא עכשיו, וגם לא בעוד שעה. הר הארבל, המתרומם בחדות דרמטית לצד הכנרת, הוא מהמקומות הללו. אפשר להגיע ישירות לתצפית ואפשר גם לטפס אליה (אופציה זו לא מתאימה לילדים קטנים). מה רואים? המון כנרת מגובה של כ-400 מטרים, המון גליל וגולן, וסצנות כפריות-חקלאיות שובות לב בשפע של צבעים, צורות ומרקמים. 

מילה אחרונה:

רמת קושי קלה, מתאים לכל גיל. כדאי להביא ערכת קפה/תה.

הגעה:

מכביש 77 וממנו לכביש 7717 לפי השילוט.

נוף דרמטי, זה כל ההבדל

לחוות את מחזוריות הטבע באגמון החולה

תקופת החגים מסמנת התחדשות לא רק עבורנו, אלא גם עבור מאות מיליוני בעלי הכנף שהפכו את שמי ישראל לציר נדידה ראשי מאירופה לאפריקה. אם אתם מעוניינים לפגוש בהמוני חסידות, שקנאים, אווזים ועשרות מיני ציפורים נוספים, מומלץ לעשות זאת בלב תפאורה מתאימה: באגמון החולה. כאן ממתינות לכם בריכות ותעלות מים, לצד נקודות תצפית גבוהות. מומלץ לשכור אופניים משפחתיים ולצאת למסע גילוי.

מילה אחרונה:

רמת קושי קלה, מתאים לכל גיל. כדאי להביא משקפת ומגדיר ציפורים.

הגעה:

כביש 90, מצפון לצומת מחניים.

לאתר הבית

אולי יעניין אתכם גם

מדורים