מתחברים: חשבון נפש בטבע

אם כבר לעשות חשבון נפש – עשו זאת בלב הטבע או במקומות מעוררי השראה: הנה לכם חמש הצעות לחיבור מסוג אחר, לפעמים באמצע שומקום, מתחת לשמיים, על ההר או במדבר.

writer
מערכת weekend תאריך פרסום: 02/09/2014

בשביל הפרספקטיבה: הר מירון

הר מירון מציע חבילת חשבון נפש הכוללת שלוש באחד: גם טבע פנורמי, גם גובה מרשים וגם קדושה יהודית קדומה. ורק בזכות השילוב המוצלח הזה, שווה להצפין ולטפס את מרומי ההר (ברכב, ואפשר גם ברגל), שעל פסגתו ממתין לכם מסלול מעגלי שיכניס אתכם לאווירה מיוחדת אל מול נוף מרהיב, בגובה של כ-1,200 מטרים מעל פני הים. להשלמת הסצנה, קנחו בסמטאות צפת העתיקה או בקבר רשב"י הסמוך, שהילה מסתורית אופפת אותו בכל שעות היממה.

אל צימרים במירון

מילה אחרונה:

רמת קושי קלה פלוס, מתאים מגיל 4. כדאי להביא משקפת.

הגעה להר מירון:

מכביש 89 לעבר חניון הפסגה של הר מירון (שביל אדום). רוצים לטפס ברגל? הגרסה המעט מפרכת דורשת הקפצת רכבים ואינה מתאימה לילדים.

מרשים ולא רק בגלל הגובה

קבר הרשבי במירון

כנגד כל הסיכויים: נחל סלוודורה

כדי לערוך חשבון נפש באווירה מדברית, מומלץ להיות לבד. יחסית. אז בחגים, כשהכל מתמלא, נותר נחל סלוודורה, בשולי ים המלח, ריק יחסית. למה? אולי כי אין בו מפלים שוצפים כמו בנחל דוד וערוגות הסמוכים - אבל זהו גם סוד כוחו. המסלול הלא ארוך ייקח אתכם בין מאובנים קדומים, קניון קטן ובמת סלע גבוהה לעבר עץ אחד בודד, ענקי, העונה לשם "סלוודורה פרסית". טפסו לצדו ותגלו את מקור הנביעה המזין אותו דורי-דורות, כנגד כל הסיכויים. כעת שבו לצדו ופשוט התמסרו לפלא הזה.

מילה אחרונה:

רמת קושי קלה פלוס, מתאים מגיל 5. כדאי להביא ערכת קפה.

הגעה לנחל סלוודורה:

כביש 90, מצפון לעין גדי, לפי השילוט בין אבני הקילומטר 250-251.

כנגד כל הסיכויים

ירח מלא בנחל חווארים

הימים עמוסים לכם מדי? מתחברים טוב יותר כאשר יורדת החשכה? טיול ירח מלא בנחל חווארים הוא חוויה שממש לא תרצו להחמיץ. אפילו פנס בקושי צריך פה, בזכות סלעי החוואר הבהירים, הזוהרים באור הירח, ומובילים אתכם אל עומק הקניון המדברי הקצת מפחיד. רק זכרו להקפיד על אמצעי בטיחות יותר מאשר בטיול יום רגיל (קחו הרבה מים ואל תסטו מסימון השבילים).

רשמו ביומן:

ירח מלא יופיע ב-8 באוקטובר, וגם כמה ימים לפי ואחרי ניתן יהיה לטייל לאורו.

מילה אחרונה:

רמת קושי בינונית, מתאים מגיל 6. כדאי להביא פנס.

הגעה אל נחל חווארים:

מכביש 40 לפי השילוט ל"בור חווארים" (דרומית לשדה בוקר). אפשר לדגום את המסלול ולחזור באותה הדרך או להקפיץ רכב לנקודת הסיום, לא הרחק מעין עבדת.

לא בכל נחל זורמים מים

הפתעות במדבר: מכתש רמון

מה עוד לא נאמר על הפלא הגיאולוגי הנפלא הזה, שנראה מכל זווית באופן שונה. ממרומי הטיילות הניצבות על שפתו הוא עוצר נשימה, ומליבו-פנימה – הוא נראה כטומן בחובו אינספור אפשרויות להתחבר למדבר באופן בלתי אמצעי. נסו את המסלולים בעין סהרונים ופרסת נקרות, לונו באחד מחניוני הלילה שבו, תחת אינספור כוכבים או פשוט טיילו על המצוקים המקיפים אותו, במצפה רמון. כל בחירה שלכם תהיה מצוינת.

מילה אחרונה:

רמת קושי תלויה באופי המסלול הנבחר. מתאים בכל גיל.

הגעה אל מכתש רמון:

מכביש 40 למצפה רמון ומשם לפי השילוט לעומק המכתש או לאחת הטיילות.

פלא גיאולוגי, מכתש רמון

ירוש

אולי יעניין אתכם גם

מדורים