אקווריום הכרישים במצפה התת ימי אילת

המצפה התת-ימי באילת מספק למבקרים בו חוויה מפעימה והזדמנות להציץ על צורות חיים נדירות בתצוגות יפהפיות ומהפנטות מתחת למים. לאחרונה הוקם במצפה מרכז מבקרים חדשני ויחיד מסוגו המשתרע על 1,000 קמ"ר ומכיל בריכת אקווריום ענקית, בה חיים 18 כרישים ממינים שונים. מלתעות? זה רק סרט – בואו לפגוש את הדבר האמיתי.

writer
עדי מלר תאריך פרסום: 02/10/2014

בואו לבלות את החופשה המדברית הבאה שלכם מתחת למים!

אילת היא העיר המושלמת לחופשה משפחתית ומכילה מגוון רחב של אטרקציות שמתאימות לכל גיל ותחום עניין וממוקמות בים, באוויר וביבשה. בשנים האחרונות נפתחו באילת אטרקציות המציעות גם חוויה לימודית מעשירה ומרתקת עם ערך מוסף  להורים ולילדים, כגון האייס-ספייס, עיר המלכים, מתחם סרטי תלת-המימד "דה-מקס" ועוד.

אל האחרונים מצטרף הפרויקט המסקרן מפרץ הכרישים, אשר נפתח בחודש ספטמבר האחרון במצפה התת-ימי באילת לאחר חודשים ארוכים של תכנון, בנייה והקמת מערך אקולוגי מורכב, שידמה את מקום מחייתם הטבעי של הכרישים במפרץ אילת. 

צלם: בועז סמוראי

בבריכת האקווריום מתגוררים 18 כרישים מ-6 זנים שונים, חלקם נדירים ובסכנת הכחדה שהועברו לאקווריום כדי לאפשר להם להתקיים בתנאים הטובים ביותר: זנבתן מנומר, כריש פטיש, כריש לבן קצוות, כריש נמר, כריש שחור סנפיר וכריש לבן סנפיר. את הכרישים שיכנו לצד חתולי ים ומאות דגי מים פתוחים ומעל לשונית אלמוגים אמיתית ויפהפייה, ככה בשביל האותנטיות.

חוויה מתחת למעמקים בלב המדבר

מפרץ הכרישים מכיל בתוכו מרכז מבקרים אינטראקטיבי ובו אולמות צפייה ומיצג אינטראקטיבי חוויתי המאפשר היכרות מקרוב עם סוגי הכרישים השונים והצגת דגמים ריאליסטיים של סוגי המינים החיים בבריכת האקווריום, כולל כריש הלוויתן שחי גם הוא בים האדום. את בריכת האקווריום חוצה תעלה אקרילית שקופה ורחבה המדמה שהייה במעמקים ומעניקה אפשרות נדירה לראות את הכרישים השוחים מסביב בנחת. 

צלם: בועז סמוראי

המתחם המרהיב מספק למבקרים חוויה לימודית מעשירה, מפעימה וססגונית, שהיא פרי תוצאותיו של מחקר בן כמה שנים של מומחים בעלי שם דבר בתחום הביולוגיה הימית. מרכז המבקרים נועד להעשיר את הידע לגבי הכריש – חיה קדומה ומרתקת אשר זכתה שלא בצדק ליחסי ציבור שליליים בעשרות השנים האחרונות. מרכז המבקרים נועד גם להעמיק את הקשרים עם מרכזים ביולוגיים ברחבי העולם ולקדם מחקרים אשר יסייעו לשמירה וטיפוח החיים התת-ימיים.

קרדיט: ציבלין תקשורת צעירים והמצפה התת-ימי.

 

באקווריום נעשה שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום הביולוגיה הימית, כדי לסייע למים ולכרישים להתמודד עם הסביבה המדברית ועם האקלים הייחודי, לדאוג לגישה נוחה של צוות הצוללנים המטפל בכרישים, למנוע חשיפת יתר לשמש, לדאוג לקירוי מתאים של המים ועוד. 

על התכנון והבנייה הופקד משרד האדריכלות פלג אדריכלים בשיתוף הצוות הטכני של המצפה התת-ימי coral world, הנחשבים למובילים בתחום הטיפול בחיות ים וביצירת סביבה תת מימית אידיאלית.  

צלם: בועז סמוראי

אטרקציות נוספות במצפה התת-ימי

פארק המצפה התת ימי שוכן בלב שונית אלמוגים ענקית הנמצאת מדרום לאילת ומכיל 2 מצפים הנמצאים כ-12 מטר מתחת לפני הים ומעניקים תצפית יפהפייה ומרתקת על החי והצומח המרכיבים את שמורת הטבע שבמפרץ אילת. 

בין האטרקציות בפארק: תצוגת החיים בחושך הממחישה את החיים במעמקי ים סוף עם דגים מאירים, אלמוגים זוהרים, מדוזות, דיונונים ועוד. תצוגת האמזונס בה ניתן לצפות בבעלי-חיים ימיים מאזור האמזונס, קורל 2000 – סירת זכוכית המשייטת בשמורת האלמוגים ובגנים היפנים הקסומים, גן משחקים תת-ימי ובו מתקנים מהנים בדמות בעלי-חיים ימיים ועוד.

 

אודות המחברת

adi meller

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים