חמישה כוכבים של חופשה

כמו כל שנה, חג הסוכות הוא הזדמנות מצוינת לחופשה משפחתית. מזג האוויר מושלם, הילדים בחופשה מבית הספר ורובנו נהיה כמה ימים בחופשה מהעבודה. אז אם אתם מחפשים חופשה בתקציב אטרקטיבי, הרבה טבע ולפחות חמישה כוכבים – קבלו כמה המלצות ללינת שטח מסודרת שמבטיחה חוויה אחרת.

writer
אורחן לילה תאריך פרסום: 05/10/2014

חניוני הלילה הם האופציה האולטימטיבית לחופשה מהנה, מגבשת, חווייתית ובמחירים נמוכים מאוד. "קמפינג" זה כבר לא רק אוהל על החול, אלא מתחמי קמפינג מסודרים שניתן לבלות בהם ימים ולילות בתנאים של צימר. מחניונים על חוף הים, ועד לחניוני לילה מפוארים המכילים אוהלים ברמה גבוהה מאוד, ממוזגים בקיץ ומוסקים בחורף, רמת אבזור גבוהה, סדנאות מיוחדות מטבחונים ופינות בישול, מקלחות עם מים חמים ועוד. 

לינת שטח ברמה של חמישה כוכבים (צילום סשה אלכוב)

אתר האינטרנט 'אורחן לילה', שהוקם ביוזמה ממשלתית לעידוד תרבות הקמפינג בישראל, מרכז תחתיו מבחר גדול של חניוני לילה ובמסגרתו מוצעות מספר אופציות ללינה ברחבי הארץ ועושה לכם סדר לקראת החופשה הקרובה.

אז רגע לפני שאתם יוצאים לחופשה, ודאו מספר דברים. ראשית הכינו שיעורי בית לפני היציאה לטיול - בידקו אילו אטרקציות יש באזור ומה יעניין את הילדים שלכם, הכינו מראש מסלולי טיול מתאימים ועוד. לאחר מכן הצטיידו בציוד ואספקה מתאימים. ערכו רשימה של כל מה שאתם צריכים כדי ליהנות מטיול הקמפינג, רק חשוב שתיקחו רק את שאתם צריכים ולא תיסחבו עם ציוד מיותר. דעו כי אם אין לכם אוהל וציוד קמפינג, ניתן להשכיר אותם בחלק מחניוני הלילה בעלויות נמוכות. תדעו כי גם הטכנולוגיה מאוד שימושית בטבע וזיכרו שאייפון או סמארטפון זו דרך מצויינת להתמודד עם מחסור בציוד בסיסי כגון: פנס, מצפן (ג'י.פי אס), מוזיקה או סתם לקרוא מאמר.

ועכשיו יוצאים לדרך.....

אזור הצפון נחשב לאזור טיולים מומלץ בעיני רבים הן בשל שפע השטחים הירוקים שנמצאים בו, מסלולי טיול רבים במגוון סוגי נופים, אתרי עתיקות ומורשת היסטורית, ואטרקציות רבות המתאימות לכל הגילאים.

בסגנון אינדיאני

אם בחרתם לטייל באזור רמת הגולן מומלץ לבקר ללילה בחניון הכפר האינדיאני, שנמצא בשמורת נחל אל על, מעל המפל השחור. במקום מציעים מגוון זוגי לינה כמו אוהל מונגולי פרטי מאובזר באופן מלא, אוהל משותף, צימרים ומשטח קמפינג להקמת אוהלים, כל זאת לצד מבחר שירותים כמו חיבור לחשמל ותאורה, שירותים ומקלחות עם מים חמים, פינות מנגל ומקום להבערת מדורה, מכולת ומזנון, ברזייה, מקרר ומקפיא.

בסגנון אינדיאני (צילום יח"צ)

קמפינג גם לשומרי הכשרות 

שומרי הכשרות שביניכם וגם אלו שלא, יוכלו ליהנות מלינה קסומה בחאן אל על, הממוקם על מצוק נחל אל על בדרום רמת הגולן. חניון עם הכשר של הרבנות (מהדרין). מדובר במתחם אירוח רחב בו תמצאו קמפינג אוהלי רועים, אוהלי בונגלוס, חדרים ודירות ולצאת מהחניון לטיול בנחל אל על, ממנו יוצאים מספר מפלים,  כאשר מתחת לכל מפל ישנה בריכה המזמינה את המטייל לטבול בה (בעונה המתאימה כמובן).

גם לשומרי הכשרות (צילום גולן דהן)

היי דרומה

התקופה הנוכחית, עם סוף הקיץ תחילת הסתיו, הופכת את אזור הדרום לאזור מומלץ ביותר לטיולים וחופשות בשל מזג האוויר הנעים והנופים המיוחדים. האזור גדוש במגוון רחב של חניוני לילה שמכל אחד ניתן לצאת למסלולי טיול רבים. ניתן לדוגמא ליהנות מלינה בחניון חוות זית המדבר שממוקם למרגלות חירבת ריתמה. המקום מציע לינת שטח משודרגת עם איכות ופרטיות בנוף מדברי ושקיעות מדהימות עוצרות נשמה. ניתן לצאת לסיור באתר ארכיאולוכי שחפור במקום שבו ניתן להתרשם ולחוות את צורת החיים הקדומה באזור. כמו כן, בליל ירח מלא מומלץ לצאת לטיולים רגליים באזור ולצפות בחיות הבר.

אורחן זית במדבר (צילום שיקה איתן)

בסגנון אפריקאי

חניון מיוחד נוסף המומלץ לביקור עם הילדים הוא חי נגב רביבים הבנוי בסגנון אפריקאי מדברי. מלבד הלינה החווייתית ייה

אולי יעניין אתכם גם

מדורים