חנוכה: כל האירועים והפעילויות בדרום

לא עוד פקקים בכבישי המרכז ובלי עומסים לכיוון צפון. איזור הדרום מציע מגוון אירועי תרבות, סיורים חינמיים ואטרקציות אקולוגיות המתאימות לכל כיס. בחנוכה הזה הכיוון דרום.

writer
דנה נמדר תאריך פרסום: 08/12/2014

רגע לפני חנוכה: סופ"ש של מטאורים בערבה

בלילה של ה 12 בדצמבר אנו עומדים לצפות במטר מטאורים שמתרחש ימים ספורים בשנה ובתאריכים קבועים. שמי הערבה הטהורים מאפשרים צפייה בגרמי השמיים השונים בצורה חדה מאוד ומדוייקת. בסופ"ש המדובר צפוי מטר מטאורים מסוג ג'ימינידים – "תאומים". אלו מגיעים בחלקיקם קטנים הניתקים מכוכבים במערכת השמש והם אמורים לחצות את אטמוספירת כדור הארץ ולהאיר את שמי הערבה בהבזקי אור בדמות "כוכב נופל". תופעה אסטרונומית ונדירה זה היא מחזה מרהיב ביופיו ומתאים לכל המשפחה.

לכל הפרטים על פסטיבל המטאורים בערבה>

מתי? סופ"ש אחד לפני החנוכה בין התאריכים 12-13/12

פסטיבל מטאורים (צילום  יח"צ)

שדה בוקר: פסטיבל צלילים במדבר

בפעם ה 17 פסטיבל צלילים במדבר חוזר ומביא איתו את המוזיקה הישראלית והטובה. מוסיקה מגוונת ומקורית המתאימה לכולם. בימי הפסטיבל כל יום יוקדש לנושא אחר וסה"כ יציג ארבעה נושאים והפעם: מוזיקה ישראלית מקורית, 100 שנים להולדתו של סשה ארגוב,  שירה ישראלית, ותזמורות ישראליות.  הפסטיבל יציג את המופעים מזוויות שונות, שילוב של מופעי תיאטרון לילדים, זמרים מוכרים וטובים כמו נורית גלרון, אסף אמדורסקי, אלון אולארצ'יק, סיון טלמור, תומר שרון, אפרת בן צור ועוד ישתתפו בחלק ממופעי המחווה למלחינים המובילים במוסיקה הישראלית.

הפסטיבל יתקיים בקיבוץ שדה בוקר על המדשאות וכן יתקיימו מפגשים אישיים בין יוצרים ובין מאזינים. 

איפה: קיבוץ שדה בוקר.  מתי? 18-21 לדצמבר.  כמה עולה? בחינם.

בסימן חגיגיות מחווה למוסיקה הישראלית ( צילום אילן בשור)

חוות אל יען: מופע קרקס אפריקאי

הכי כיף לילדים - מופע קרקס הכולל מפגש עם העוף הגדול ביותר בעולם וגם שילוב עם סדנאות יצירה והפעלה לכל המשפחה. במקום: פינת יצירה לילדים הקטנים וגם היותר גדולים, פינת ליטוף חביבה, בית קפה מקומי להורים ושקיות להאכלת היענים. 

משעה 11:00-12:30 יתקיים מופע תופים אפריקאי, קטעי שירה, נגינה וריקוד בשילוב עם מעגל מתופפים.

מתי? 13.12 בין השעות 10:00-16:00 

איפה? חוות אל היען מול פארק אשכול

פארק אשכול (צילום לבנת גינצבורג)

הפנינג חקלאי לכל המשפחה

תחנות הפעלה ויצירה לכל המשפחה בהפנינג חקלאי הכי קרוב לטבע. במקום יתקיימו סדנאות לטחינת חיטה ולהכנת לחמניות במאפיה המקורית ממש כמו פעם, תהיינה גם סדנאות יצירה ושתילת צמחי תבלין ריחניים. כל האירועים בשילוב קטעי הצגה, משחק ושיתוף הקהל עם שחקני תיאטרון הנגב.

פעילות מתאימה לכל המשפחה וכוללת היכרות עם עולם החקלאות בנגב, הנופים  המקומיים, בנייה בבוץ, תצוגת טרקטורים, סיורים חקלאיים ועוד.

מתי?  20.12 בין השעות 9:00-15:00 

איפה? במצפה גבולות. כמה עולה? הכניסה חינם  לפרטים נוספים  054-7919000 

הפנינג חנוכה (צילום יח"צ)

פארק קרסו למדע: הפנינג האור הגדול

מופע קסמים בלעדי לחנוכה בשילוב ריחוף, אורות וקסמים מהפנטים נוספים, הצגה "הכל זהב" שמבוססת על סיפורי עוץ לי גוץ לי, מגוון סדנאות ויצירה לכל המשפחה, ניסויים והדגמות מדע ברוח חג החנוכה ועוד עשרות מיציגים מדעיים באווירת החג.

מתי?  21-22/12 בין השעות 09:00-17:00

איפה: פארק קרסו למדע בבאר שבע

פארק קרסו למדע (התמונה באדיבות פארק קרסו למדע)

מדוושים: רכיבת משפחות בנגב

מסלול רכיבה אל ציר צבעי הרמון באורך של 3,5 ק"מ, המסלול מתחיל מחניון הלילה "חאן בארות" וממשיך אל אזור מכתש רמון שעבר שיקום לאחר שנים רבות של כרייה וחציבה  והיום הוא גן מבקרים עם חולות צבעוניים, טבע פראי ואגם. הסיור מתאי

אולי יעניין אתכם גם

מדורים