יער האילנות: גן בוטני בלב השרון

לאחר עבודה מקצועית ומאומצת, יער האילנות שנמצא בלב יישובי השרון הפך לגן בוטני מרשים ביופיו. פינת החמד הזו קיימת כבר עשרות שנים ואליה מגיעים מידי שבת אלפי אנשים המחפשים מקום שקט לפיקניק בוקר.

writer
דנה נמדר תאריך פרסום: 28/12/2014

מבחינת האקדמיה, תואר גן בוטני רשמי מקבל גן אשר נטועים בו מגוון צמחים בהתאם לשיטה מדעית מאוד מסוימת כשמטרתה לטובת המחקר, המגע או לצרכי חינוך. גן בוטני פועל ללא מטרות רווח ועליו לעמוד בקריטריונים קשיחים של מועצת הגנים הבוטנים בישראל.

יער האילנות (התמונה באדיבות קק"ל)

אך ייחודו של הגן הבוטני ביער אילנות בשונה לגנים בוטניים אחרים בישראל הוא שהגן ביער אילנות מוקדש כולו לתחום היערנות ועוסק רק בעצים.

למעלה מחמש שנים של עבודה מאומצת של אנשי קק"ל, מיפוי העצים, טיפול וטיפוח העצים הקיימים, נטיעת עצים חדשים, מערכות השקייה מתקדמות וממחשבות, הצבת שלטים המציגים את תעודת הזהרות של העצים ואפילו השקעה של משחק אינטראקטיבי משפחתי – כל אלה ועוד יצרו כאן שפלא של גן בוטני בלב היער המקסים הזה.

יער האילנות (התמונה באדיבות קק"ל)

הגן משתרע על פני 130 דונם שהוקדם כבר בשנות החמישים, ובמהלך השנים נאספו כאן למעלה מ 700 סוגים של עצים שצמחו לגובה רם ומותאמים לאקלים הישראלי.

מלבד ההשקעה הרבה בגידול וטיפוח העצים ביער אילנות, קק"ל השקיעה בהנגשת הגן וסללה כ 2.5 ק"מ של שבילים נגישים המתאימים לעגלות ילדים וכסאות גלגלים. לאורך השבילים ניצבים ספסלי עץ למנוחה וכן שולחנות פיקניק פזורים ברחבי הגן. 

יער האילנות (התמונה באדיבות קק"ל)

איפה נמצא ואיך מגיעים?

יער אילנות  ממוקם בצד המזרחי של כביש תל-אביב - חיפה הישן (כביש מספר 4),  היער נמצא בדיוק בין צומת דרור לצומת צומת בית ליד. הכניסה לגן אפשרית גם מדרום וגם מצפון.

מתי פתוח?  בכל ימות השבוע, עד רדת החשכה. 

כמה עולה? הביקור ללא תשלום.  

בשטח הגן אסור להדליק אש ו/או מנגל.     

מטיילים ביער האילנות (התמונה באדישות קק"ל)

אולי יעניין אתכם גם

מדורים