חדש ונגיש: חמישה מסלולי טיול נגישים לפסח

רשות הטבע והגנים חוגגת 50 וחושפת חמישים מסלולי טיול חדשים ומחודשים לקראת האביב, אז איפה תטיילו בפסח הקרוב? מה דעתכם על תל דן, המג'רסה, אפולוניה, נחל דוד והגן הלאומי עבדת? כל הפרטים על חמשת המסלולים המעניינים והנגישים, לפניכם.

writer
מערכת weekend תאריך פרסום: 04/03/2015

חגיגות היובל של רשות הטבע והגנים, הובילה לחידושם וריענונם של חמישים מסלולי טיול ברחבי הארץ. המסלולים המתחדשים מתאימים למשפחות, לרוכבי אופניים, לאנשים עם מוגבלות ולחובבי מסלולים אתגריים.

מסלול 1 - שמורת טבע תל דן

תל דן, צילום: טל ליוגנקי

על המסלול: המסלול כולל ארבע תחנות עיקריות, כאשר התחנה הראשונה היא השביל הנגיש והמוארך שבשמורה. הליכה לאורך השביל חושפת נוף יפיפה, שופע בפלגי מים וצמחייה עד להגעה לנקודת התצפית, שממוקמת במרפסת חדשה ומשקיפה על נהר דן הגועש. מכאן השביל המוצל מוקף צמחייה ועצים פראיים, מוביל אל ברכת השכשוך המהנה והמרעננת.

נקודת הטיול השנייה במסלול זה היא החומה, אשר בנויה באופן מרשים למרגלות תל דן, ונמצאו בה שרידי במת פולחן וגם ממצא שבר לוח בזלת עליו כתובת חקוקה מימי מלך דמשק הארמי בן-הדד, ובה מוזכר "בית דוד". נקודת העניין השלישית במסלול הטיול היא 'שער אברהם', סוללה אדירה שהקיפה את היישוב בתקופת הברונזה התיכונה 1550-1750.

התגלית המשמעותית היא השער, עם משקוף בצורת קשת. ליד השער רחבת התכנסות נגישה עם ספסלים לרווחת המבקרים. הנקודה המסכמת והאחרונה היא בית אוסישקין בקיבוץ דן, מדובר במוזאון אזורי לטבע ולארכאולוגיה, אשר מציגה תערוכה של בעלי חיים וצמחים מעולם החי והצומח שבבקעת החולה ובחרמון.

מיקום: עמק החולה

אורך המסלול: 2 ק"מ 

משך המסלול: שעתיים

קהל יעד: כולם, כולל ילדים

עונה: כל העונות

נגישות: מתאים ונגיש גם לבעלי מוגבלות ולעגלות

אקסטרות: מקום מסודר לפיקניק, חניה, חניון לילה, מי שתייה, ברכת שכשוך

מסלול 2 - המג'רסה

המג'רסה, צילום: דובי זכאי

על המסלול: המסלול מתחיל בשביל הליכה סלול, לאורך הגדה הדרומית של הנחל, וממשיך על 'רטוב' וגולש לערוץ הצר של אחד מפלגי נחל דליות. על גדות הנחל צומחים עצי ערבה וסבכי קנים מצלים. המים רדודים והערוץ מרוצף בחלוקי אבן, ולכן חשוב ללכת בזהירות.

ככל שמתקדמים, הערוץ מתרחב ומעמיק, עד שהוא הופך לברכה בעומק מים משתנה. אחרי הריענון וההנאה מן המים, ניתן לסיים את המסלול בנקודה זו ולפנות שמאלה לגדה הדרומית עד לחזרה לחלקו היבש של המסלול. לממשיכים (ומאוד מומלץ להמשיך), יש להגיע עד לשלט קצה המסלול ולצאת שמאלה.

מיקום: גולן

אורך המסלול: 1 ק"מ

משך המסלול: שעתיים

קהל יעד: כולם, כולל ילדים

עונה: קיץ

נגישות: מתאים ונגיש גם לבעלי מוגבלות ולעגלות

אקסטרות: מקום לפיקניקים, מי שתייה, חניה, הליכה במים.

לא לשכוח: נעליי הליכה למים, בגדי ים ו/או בגדי החלפה

חשוב לציין: המסלול מיועד למטיילים שיודעים לשחות.

מסלול 3 - אפולוניה

אפולוניה, צילום: יעקב שקולניק

על המסלול: המסלול מתחיל בשביל המוביל אל החפיר הדרומי, משמע לתעלה ברוחב של כעשרה מטרים וכוללת חומת מבצר ואת קיר החפיר. מכאן נמשיך אל מרפסת העץ לתצפית לכיוון דרום התל אל שרידי וילה רומית, אשר מעליה נמצאו שרידי ברכות מהתקופה הביזנטית. מכאן מתפצל השביל, ודרך שאינה נגישה לאנשים עם מוגבלות ולעגלות עוברת ליד שתי ברכות מים מעל הווילה. בשני המתחמים החדשים שנחפרו במקום התגלו שרידי מבנה מהתקופה הצלבנית. השביל ממשיך אל ראש הרכס ועובר על פני בור מים עות'מאני. כנראה, שמאוחר יותר שימש הבור ככבשן לשרפת גיר ועץ כדי להפכם לסיד.  

סמוך לכבשן הדרך מתפצלת ושביל אחד מוביל לשולחנות פי

אולי יעניין אתכם גם

מדורים