מטיילים בפסח: המלצות לטיולים ברחבי הארץ

מזג האוויר נח, הפריחה בשיאה ואף אחד לא ממהר לשום מקום. ימי חוה"מ פסח הם מושלמים לטיולים חד יומיים בטבע אז ריכזנו עבורכם כמה המלצות של המקומות היפים בישראל.

writer
מערכת weekend תאריך פרסום: 16/03/2015

אביב הגיע, פסח בא וזה הזמן לצאת מהבית, לנשום אוויר צח, להתגבש עם כל המשפחה וליהנות כל הדרך מעבדות לחירות. הפריחה בשיאה, מזג האוויר נפלא ושלל אטרקציות ופעילויות מחכים לכם ביעדים מיוחדים ברחבי הארץ. אז מה בתוכנית? מהליכה בשבילים יפהפיים, דרך טיולים במערות מסתוריות, חגיגות מוסיקליות תחת כיפת השמיים ועד גילוי שרידים ארכיאולוגיים, עתיקות ונחלים קסומים. הפסח הזה כולו טיולים.

חוויה בטיול בנחל תנינים

מוזמנים לחזור אחורה במנהרת הזמן בגן הלאומי נחל תנינים בסיור מרתק שיעביר הארכיאולוג האגדי ירחמיאל ג'ונס. כאן תלמדו מי בנה את הסכר, מדוע יש לטחון כל כך הרבה קמח ועוד עובדות מעניינות על עולמם של התנינים (שישי ושבת ה-10-11.4). כמו כן, תוכלו ליהנות בגן הלאומי מהדגמה חיה של הפעלת טחנות קמח עתיקות.

מתי: שבת עד רביעי, 4-8.4, שישי ושבת 10-11.4

מפגש עם האדום הקדמון

פעילות הרפתקנית מיוחדת מחכה לכם בנחל מערות, כשצוות הקדמונים ייקח את הילדים לעולם פרהיסטורי - איפור ולבוש כמו קדמונים, בניית כלי נגינה מימי קדם והכרות עם העטלפים במערות, שעת סיפור ויצירה מחומרים טבעיים.

מתי: יום חמישי 7.4 בין השעות 10:00-15:00. 

נחל המערות, צילום רשות הטבע והגנים

פקחים או פיראטים ליום אחד

אין כמו להתחבר לטבע דרך משחקי תפקידים! בשמורת חוף הבונים מאפשרים לילדים להיות פקחים ליום אחד ולזהות ציפורים, ללמוד על כיבוי שרפות היער ועל הצלת צבי הים או להיות פיראטים ולצאת למסע בעקבות ספינות אבודות.

מתי: פעילות הפקחים תתקיים ביום רביעי 8.4 בין השעות 10:00-15:00 וסיורי הפיראטים בין הימים שבת עד שבת 4-11.4

סיורי עששיות מיוחדים

ערב, חושך, עששיות בידיים שמאירות את הדרך המסתורית. במספר אתרים ייערכו בפסח סיורי עששיות. כך למשל, תוכלו להצטרף לסיור עששיות בעתיקות קיסריה ברחבי הנמל העתיק ובהיפודרום (שבת עד שבת 4-11.4), גם במבצר יחיעם יקיימו סיור מודרך לאור עששיות כולל מפגש עם גיבורים מההיסטוריה (רביעי עד שבת, 8-11.4) ובמבצר נמרוד גם ייקחו אתכם בתוך אולמות וחדרי המבצר, במעברי סתרים (שבת עד שבת, 4-11.4). בגן לאומי כוכב הירדן יקיימו טיול עששיות במבצר המרשים כולל תצפית אל אורות עמק הירדן

מתי: ראשון עד רביעי 5-8.4.

קיסריה

כיף בשמורת החולה

שמורת החולה מכינה לכם הרבה מאוד הפתעות ופעילויות. כך למשל, תוכלו לצאת לסיור מומחז שמורה בליווי עזריאל מנהל העבודה בעמק החולה בימי ראשון ושני, 5-6.4 בין השעות 11:00,13:00,15:00 .

כמו כן - טיול בעקבות חיי הביצות והאדם ביום שלישי ורביעי 7-8.4 ושישי 10.4 בשעות 11:00,13:00,15:00  וכמובן הפעילויות המהנות הנוספות בשמורה. ניתן לשכור אופניים או רכבי גולף ולטייל תוך כדי תנועה. 

שמורת החולה, צילום ליצ'יק אריאל

קונצרט באמפיתיאטרון רומי ועוד הרפתקאות בבית גוברין

חוויה מוסיקלית מיוחדת מחכה לכם בגן לאומי בית גוברין, כשהתזמורת הקאמרית הישראלית תופיע באמפיתיאטרון הרומי עם מגוון קטעים קלאסיים של ויולדי, מנדלסון, צ'יקובסקי ועוד - ביום רביעי 8.4, 12:30.

בנוסף, יקיימו בגן הלאומי גם משחקי מבוכים ודרקונים ביום ראשון 5.4, שבת 11.4 בין השעות 11:00-15:00  וסיור עששיות לקטנטנים, כולל סדנה ליצירת פעמון ושתייה תה צמחים (שני, 6.4). בגן הלאומי בית גוברין ייערכו לכבוד בוא האביב גם הפנינג חקלאות ואומנות, יצירה ברוח התקופה ועוד (שלישי, 7.4, 11:00-15:00). 

בית גוברין, צילום באדיבות רט"ג

מפסלים בחול

כמדי שנה, אתם מוזמנים להתחבר לצד היצירתי שלכם, לפסל בחול ולהשתתף בתחרות פיסול בחול

אולי יעניין אתכם גם

מדורים