כפר טיילתם: ביקור בכפרים הדרוזים והצ'רקסים

סמטאות ציוריות, תרבות מסקרנת, קולינריה אותנטית במיטבה, נופי הגליל שעוטפים את הסביבה ומזג האוויר נח. זמן מושלם לביקור באחד מהכפרים הדרוזים והצ'רקסים הקרובים.

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 15/04/2015

עכשיו זהו הזמן האידיאלי לבקר בכפרים הדרוזים וליהנות מסיורים מרתקים, תרבות מסקרנת, ארכיטקטורה עתיקה וקולינריה טעימה במיוחד. אז למה אתם מחכים? כבר טיילתם בכפר?

מזג האוויר הנוח מזמן לנו הזדמנות להכיר תרבויות מעניינות במרחק נסיעה לא רב, הכפרים הדרוזים והצ'רקסיים, מקבלים את אורחיהם בשמחה רבה ובחפץ לב ומתרגשים מן האורחים שמגיעים לטעום תרבות אחרת, ההמלצה היא להישאר ללון לפחות לילה אחד בצימרים בגליל או בסביבה ולחוות את ההווי המקומי עד תום.

פולקלור ושופינג: כפר ירכא

הכפר הדרוזי, ממוקם בגליל ומציע מלבד קניונים ומרכז מסחרי, תרבות, פולקלור וטעמים. סיור בכפר יספק לכם הצצה לכפר מזווית שלא הכרתם. סמטאות הכפר העתיק ירכא טבולים בקסם של מקום אחר, וכולל גם נקודות תצפית מרהיבות. סיפורו המרתק של הכפר הקדום שסוחב היסטוריה של כ- 3,000 שנה מסופר גם על ידי תושבי המקום, שמציעים גם סיורים מודרכים בכפר. מקום ביקור פופלרי בכפר, הוא קברו של חושי הארכי, שהיה איש החצר של דוד המלך. הדרוזים שומרים ומטפחים את מקומו, מתוך כבוד ליהודים ובכניסה אליו, מתבקשים המבקרים להשיל נעליים ולכסות את הראש.

סיורים מודרכים בכפר, צילום יח"צ

הדת הדרוזית מופרדת לגמרי מהמדינה וזאת גם הסיבה לכך שהדרוזים נאמנים למדינה בה הם חיים- ישראל. דעו לכם כי סיפורי החמולות והריכולי החצרות, הם המעניינים והמתובלים ביותר, בינהם מסתובב לו סיפור-אגדה על 'הוטה' שהוא פיר עמוק, ובו יושבים שדים ורוחות...

אם תעדיפו בילוי רגוע יותר, בירכא יש גם חוות סוסים, פינת חי ואפילו מצוק עם קיר טיפוס. אתר מוכר אחר הוא ה'בית של סבא' שנשמר ע"י מאגד ובו כלים עתיקים עם סיפורים מרתקים ואוכל אותנטי טעים במיוחד. שפע האתרים הנוספים כוללים את בית התפילה, החילווה, בית הקברות בכפר, בית הבד, טחנת הקמח המסורתית ו... קניון ענק ומודרני במחירים שגורמים לרבים מאיתנו להגיע לקניות בו.

סמטאות ירכא, צילום יח"צ

מורשת מפוארת: כפר פקיעין

הכפר פקיעין כולל מורשת והיסטוריה מפוארת, ואם כל זאת לא מספיק, אז גם נוף מדהים וסמטאות ציוריות. ביקור בין הסמטאות, הכמעט חוצלארציות, חייב לעבור דרך כיכר המעיין, ליד שריד לתעשיית המשי בכפר. תוכלו לבקר בבית המורה, בטחנת הקמח, בבית הכנסת העתיק והכנסייה האורתודוכסית מהמאה ה-19. בנוסף,  בלב הכפר תיחשפו לסמל הפסיפס העדתי, תלגמו ממי המעיין ותוכלו לטעום ממטעמי העדה הדרוזית במגוון המסעדות ובתי הקפה והמאפה שבכפר.

שלל האטרקציות התיירותיות בפקיעין כוללות, בין היתר: מסעדות, מרכזי מבקרים, סדנאות, חנויות וגלריות. בכיוון היציאה המערבית של פקיעין אפשר להמשיך למרכז מבקרים כוורת הבוסתן, ובה פינת חי, רכיבה על גמלים ומוצרי דבש, ולמרכז המבקרים בית בד אלזייתון.

המפל בטחנת הקמח בפקיעין, צילום יח"צ

סימטאות פקיעין

תרבות והמון נוף: כפר חורפיש

תושבי חורפיש מזמינים אתכם לכפר שלהם, ומציעים לכם לטעום מההיצע התרבותי המרתק והעשיר שבכפרם. את הטיול בכפר, כדאי להתחיל באתר נבי – סבאלאן, האתר הקדוש לדרוזים על פסגת הר זבול, הכולל תצפית נוף מדהימה על הגליל, והמערה הקדושה. מפגש עם תושבי המקום, יספק לכם הבנה בסיסית באשר לסגנון חייהם, דפוסי הנורמות של תרבותם, והמסורות שלהם.

מומלץ לבקר גם בכיכר השוק, ובמיזם העצמה הנשי, "רוקמות התחרה", אחרי כן  ב"בית האמיד" שהוא בית מסורתי, המשלב ארכיטקטורה מזרחית וגי

אולי יעניין אתכם גם

מדורים