פסטיבל הקולנוע בירושלים 2015

פסטיבל הקולנוע בירושלים, שיתקיים בעיר בפעם ה – 32, משמש, וגם בשנה זו, כמקום מפגש ליוצרי קולנוע ישראלים, ליוצרים מכל העולם ולחובבי קולנוע וצופים מושבעים. מפגש מרתק ומסקרן לא רק לאוהבי הקולנוע בין 9-19 ביולי.

writer
מערכת weekend תאריך פרסום: 29/06/2015

מידי שנה העיר ירושלים מזמינה אליה אורחים רבים להינות במגוון אירועי תרבות שהיא מציעה. אירועי התרבות בעיר עטופים באווירה ירושלמית, במזג אוויר נח, במגוון מסעדות גורמה ובצימרים ומלונות בוטיק למי שרוצה למשוך את החוויה גם ביום הבא. 

פסטיבל הקולנוע בירושלים - אירוע הפתיחה

הפסטיבל, שמתקיים בסינמטק שבעיר ובאתרים נוספים בירושלים יפתח באירוע פתיחה גדול ומרשים שיתקיים בבריכת הסולטן. במסגרת אירוע הפתיחה יוקרן סרטו של הבמאי האיטלקי נני מורטי – "אמא שלי", שהשתתף בפסטיבל קאן, ובדומה לעבודותיו הקולנועיות הקודמות של מורטי, גם הוא דן בנושאים אוטוביוגרפיים מרגשים. באירוע ישתתף כוכב הסרט, השחקן ג'ון טורונטו, שחקן הבית של האחים כהן ושל ספייק לי. הסרט יוקרן כמחווה למייסדת הסינמטק ליה ון ליר, שהלכה לעולמה השנה ובא לבטא את האהבה הגדולה אל הקולנוע ואת אהבת האדם. 

מתי?  אירוע הפתיחה יתקיים ב – 09.07.2015 בשעה 20:00.

פסטיבל הסרטים, צילום יח"צ

פסטיבל הקולנוע 2015 - יוצרים מכל העולם

לצד הקרנות סרטים רבות וגם מפגשים עם יוצרים, יקיים פסטיבל הקולנוע גם כיתות אמן עם מיטב יוצרי הקולנוע בארץ ובעולם, ביניהם עמוס גיתאי, אחד מבימאי הקולנוע המוכרים והמצליחים ביותר בארץ כיום ובימאי בעל שם עולמי. במסגרת כיתת האמן ישוחח עמוס גיתאי עם המשתתפים בנושא הקשר שבין הפוליטיקה לסרטיו, על יכולתם של הסרטים לתרום לדיונים בתחום ולעורר מחלוקות ועוד. 

מתי?  כיתת האמן תתקיים ב – 13.07.15 בשעה 16:00 בסינמטק 2. הכניסה חופשית.

בכיתת אמן נוספת, שאותה יעביר הכותב, הבמאי ומפיק הקולנוע אולרין זיידל, יתואר תהליך עבודתו, תוך התייחסות לסרטו האחרון, שהוקרן בפסטיבל ונציה השנה – "אולריך זיידל: במאי בעבודה". פרטים נוספים – כיתת האמן תתקיים לאחר הקרנת סרטו של היוצר, ב – 11.07.15 בשעה 14:15. ניתן לרכוש כרטיס לסרט באתר הפסטיבל או בקופות הסינמטק.

שילוב תנועה ומחול, צילום יח"צ

פסטיבל גאווה לקולנוע הישראלי 

במסגרת סרטי הקולנוע הישראלים שיוצגו בפסטיבל, ישתתפו בקטגוריית הסרטים העלילתיים וכחלק מתחרות חג'ג', הסרטים "תיקון" בבימויו של אבישי סיוון, "חתונה מנייר" בבימויו של ניצן גלעדי, "נדיה" בבימויה של טובה אשר, "האיש שבקיר" בבימויו של יבגני רומן, "ג'רוזלם" בבימוים של יואב ודורון פז והסרט "למה עזבתני" בבימויה של הדר מורג.

קטגורית סרטים ישראלים נוספת, המציגה אף היא מספר סרטים של יוצרים מובילים, היא קטגורית הסרטים התיעודיים, שתציג מבחר סרטים באורך מלא של יוצרים ישראליים שחלקם אף מתמודדים בתחרות ון ליר, כמו "מיסטר גאגא" של תומר הימן, "בת זונה" של נירית אהרוני ועוד.

סוג של כלה, צילום יח"צ

אירוע מוסיקלי לסיום הפסטיבל

את הפסטיבל יסיים אירוע קולנועי מוסיקלי מרהיב, במסגרתו יוקרן סרטו הידוע של הבמאי האמריקאי המפורסם פרנסיס פורד קופולה – "הסנדק", וזאת לצד התזמורת הסימפונית ירושלים, בניצוחו של ג'סטין פריר, שתבצע את פסקול הסרט.

הסרט, שנחשב לאחת מיצירות הקולנוע המפורסמות והמצליחות של קופולה מספר על משפחת פשע ניו יורקית ומתמקד במייקל קורליאונה, אחד מבני המשפחה שהופך למאפיונר. בסרט, שבויים בשנת 1972, משתתפים כמה וכמה שחקני קולנוע ידועים, כמו מרלון ברנדו, אל פצ'ינו, דיאן קיטון, ג'יימס קאל, רוברט דובאל ועוד. פרטים נוספים – הסרט יוקרן ב – 18.07.15 בשעה 20:45.

היכן: פסטיבל הקולנוע לאתר הבית

אולי יעניין אתכם גם

מדורים