מעלה גמלא: נופש משקיף מההר

הכביש המתפתל אל ההר בו ממוקם הישוב, הנופים המרהיבים והקרבה לכנרת, כל אלה ועוד הופכים את מעלה גמלא לאחד הישובים התיירותים האטרקטיבים ברמת הגולן

writer
קורן דור תאריך פרסום: 26/10/2015

הרמה המרהיבה על נופיה הייחודיים מהווה מוקד משיכה לנופשים. יישוב מרשים ביופיו ברמת הגולן הוא מעלה גמלא. אומנם הוא מונה כמאה משפחות בלבד, אבל מדובר בפנינה תיירותית משופעת בצימרים וחוויות. היישוב נמצא במיקום אידיאלי לחובבי הנופים, בגובה של כ-110 מטר מעל פני הים ובמרחק של ארבעה קילומטרים בלבד מהכנרת. בסמוך לו ניתן למצוא אתרים מרתקים ושמורות טבע פסטורליות לצד פעילויות מגוונות. צימרים במעלה גמלא מהווים שילוב בין בקתות עץ בניחוח כפרי לוילות מאבן עם מיטב ההנאות והפינוקים – בריכת שחייה פרטית, ג'קוזי ספא, ארוחות שף וטיפולים הוליסטיים שמגיעים עד לצימר. בחירה נהדרת למשפחות בחופשה או לזוגות אוהבים שמעוניינים להתבודד בטבע מבלי להתפשר על חוויית אירוח אקסקלוסיבית. 

אתנחתא בגלבוע, שלווה נינוחה

הטבע במלוא הדרו

מעלה גמלא נחשב לאחד המקומות האטרקטיביים באזור רמת הגולן. הפלוס הראשון של חופשה במעלה גמלא הוא הנוף המרהיב הנשקף מהמושב, נוף של הכנרת, הרי הגולן והגליל, ובעיקר – הרבה מאד טבע.

חובבי הטיולים ישמחו בוודאי לשמוע על שמורת טבע ברמת הגולן שנמצאת במרחק נגיעה מהצימרים של מעלה גמלא – שמורת גמלא. זו היא שמורה המשתרעת על פני כ-8,000 דונמים ומאפשרת מפגש בלתי מתווך עם עופות דורסים, ציפורים ויונקים וכוללת צמחייה ענפה.

שמורות טבע עצומות בגודלן

טיולים, תרבות והיסטוריה

חובבי ההיסטוריה והארכיאולוגיה אף הם ייהנו מגמלא בדמות שרידי העיר העתיקה גמלא, כולל בית הכנסת הנחשב לקדום ביותר בעולם, כאן ייחשף בפניכם סיפור הקרב של גמלא מול הרומאים, כולל הסוף הטראגי שלו – אלפי אנשים שבוחרים לקפוץ אל מותם מראש הצוק. זוהי אחת מפיסות ההיסטוריה החשובות ביותר בישראל. בנוסף, השמורה כוללת את נחל שפמנון, מפל בגובה של 51 מטרים (המפל הגבוה בישראל, למעשה), כנסייה עתיקה ומרפסת תצפית. במקום ניתן לערוך מספר מסלולים המתאימים לבני כל המשפחה.

מעלה גמלא יכול לשמש נקודת מוצא לביקור באזור הגליל והצפון כולו. מעבר לקרבה לכנרת, מדובר כאן על שורה ארוכה של נחלים ומסלולי טיול ברמת הגולן הנמצאים במרחק נסיעה קצר : נחל זוויתן, נחל מג'רסה, נחל משושים, נחל ג'ילבון, נחל יהודיה ועוד. בחלק מהנחלים האלה זורמים מים בכל ימות השנה, ומכאן שניתן לערוך טיולי מים – אלו אהובים על בני כל הגילאים, קטנים וגדולים כאחד.

לטייל בנחלי הגולן, צילוםאייל שפירא

שלל פעילויות מהנות

אזור הצפון ידוע במגוון עצום של פעילויות חווייתיות, ולעיתים גם מאתגרות. מושב מעלה גמלא מאפשר להימצא במרחק נגיעה מלא מעט אתרים כאלה, כאשר בין הפעילויות שתוכלו לעבור שם ניתן למנות טיולים בשלל צורות, לרבות ג'יפים, טרקטורונים, אופניים או אפילו טיולי סאגווי. גם חובבי האדרנלין והמים שמגיעים לנפוש באחד מהצימרים במעלה גמלא ייהנו משייט קיאקים או אבובים הנערך בנהרות ובנחלים המרכזיים של הצפון - נהר הירדן, נחל החצבאני ועוד מגוון אטרקציות ברמת הגולן.

אופציה מעניינת אחרת היא להשתתף בסדנאות שונות: כך למשל בחד נס, הנמצאת במרחק של קילומטרים ספורים מהצימרים של מעלה גמלא, אפשר להצטרף לסדנת הבישול "וילה וי", או לחילופין להתנסות בפיסול או בציור במסגרת סדנא ב"חרסינה".

ואיך אפשר בלי האוכל?

מבחינה קולינרית, צימר במעלה גמלא מציע קרבה לשלל אופציות קולינריות. האזור כולל מספר מסעדות הנחשבות למומלצות לסעודה. במרחק נסיעה קצר ממעלה גמלא נמצאות מסעדות מוכרות דוגמת לאתר הבית

אולי יעניין אתכם גם

מדורים