עמק האלה: קסם של איזור

עמק האלה הוא אזור קסום בשפלת יהודה שמציע לכם בילוי מושלם ומלא בחוויות, החל מטיול פריחה, מסלולי רכיבה, יקבי בוטיק וצימרים שיארחו אתכם כשהטבע ניבט מהחלון.

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 31/12/2015

רבים אינם מכירים את איזור עמק האלה וחבל, כי יש בו כל כך הרבה מקומות קסומים לטייל, מגוון אטרקציות בוטיק שמומלץ לבקר בהם, צימרים למשפחות ונופים פתוחים לרווחה הנפרסים על כל איזור שפלת יהודה וכל זה במרחק של חצי שעה בלבד מתל אביב! אז קבלו כמה המלצות לביקור באיזור ואחרי שתבקרו, תבינו.

טיול פריחה בגבעת התורמוסים בעמק האלה

גבעת התורמוסים (תל שכה) פורחת בתורמוס ההרים הכחול, בחודשים מרץ –אפריל, מלבדו יש שפע של פרחים בדרך אל מעלה התל, כגון: כלנית, רקפת, עירית, נורית, צהרון מצוי, חרדל לבן ועוד.

גבעת התורמוסים הייתה מיושבת בתקופה הביזנטית ואי אפשר לבקר בה בלי להתרשם מגלי האבנית והתצפית היפה על עמק האלה. ואם בא לכם על סיפור מסורת טוב על המקום, קחו עמכם ספר תנ"ך ופתחו בשמואל א' פרק י"ז.

איך תגיעו: התחילו בכביש 38, המשיכו לכביש 375 עד לשביל עפר, המשיכו עם רכבכם במסלול השחור, דרומה והחליפו בסימון הכחול מזרחה. זה הזמן להחנות את הרכב ולטפס במעלה השביל לראש התל, מכאן תראו את מרבי הפריחה המרשימים וגם 

תורמוסים ושקדיות בעונת הפריחה

יקבים בעמק האלה – כי צריך לשתות משהו

בקיבוץ הל"ה נמצא 'יקב עמק האלה', יקב משנת 1998 בו מייצרים יין כשר וטעים. הכניסה מרשימה עם הרבה צמחיה, חצר מעוצבת עם כסאות עץ, ציפורים מצייצות (בכלובים) ומבנה גדול הכולל בר יין, וחלון הצצה ענק לתוך היקב עצמו. מרשים.

יקב 'סוסון ים', אשר במושב בר גיורא, הוא יקב בוטיק קטנטן בבעלות זאב דוניה, תסריטאי ובמאי קולנוע, הוא החל לייצר יין לאחר שביים סרט דוקומנטרי על יין בארץ ישראל... היקב מתמחה בזנים פחות מוכרים בארץ, דוגמת הזינפאנדל והסירה. מרתק.

ייקבי בוטיק מקומיים

צימרים בעמק האלה – כי צריך לנוח

קסם האלה: צימר מושקע, מעוצב, יוקרתי וקלאסי. רמת האירוח בצימר גבוהה ואיכותית והנוף ההררי והשורשי הזה של עמק האלה, פשוט משלים את החוויה הבוטיקית וההרמונית.

קסם האלה, קסם של מקום לחופשה

אודם האלה: מתחם אירוח יוקרתי שממקום בדיוק במקום בו התרחש הקרב בין דוד וגוליית, לצד מטע הפסטורלי, צמחייה פורחת, מרבדים צבעוניים ושמיים כחולים. יותר מזה?

אודם האלה, מתחם אירוח יוקרתי

כנסו לרשימה המלאה של הצימרים בעמק האלה
לרשימה המלאה של הצימרים בהרי ירושלים והסביבה

מסעדות בעמק האלה – כי צריך לאכול

אז בעמק האלה יש אווירה חו"לית כזו, עם שפע אטרקציות תיירותיות, כולל מבשלות בירה טובות, יקבים איכותיים ומסעדות מומלצות. קשה, קשה לבחור רק שתיים, אבל אחת מהן היא מסעדת "הקדירה של סבתא" שנמצאת ביישוב צפרירים, והיא ממוקמת בחצר הפרטית שגובלת בחורש הטבעי. המסעדה פתוחה רק בימי שבת משעה 12:00 לערך ועד 17:00 

מסעדת חוות צוק היא מיוחדת באווירתה, שכן יש בה אווירה שבין 'שנטי' לבין 'קודש' והיא מציעה גבינות ונשנושים איכותיים, לאלו מכם שפחות רעבים, וארוחות מלאות ומפוארות לרעבים יותר. בין המנות: אנטיפסטי, טאפאס עונתי, תבשילי קדירה ועוד שלל מנות אנינות חך. ההגעה באמצע השבוע הוא בתיאום מראש ואילו בסופ"ש פתוח משעות הבוקר ועד 18:00.

טיול אופניים בעמק האלה – המלצה על מסלול רכיבה

הצטיידו במים, קסדה, קרם הגנה ובגדים נוחים וצאו לדרך. התחילו את המסלול במושב נתיב הל"ה, בחנייתו המזרחית והמשיכו, בזהירות על ה

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים