מנפלאות האירוח הדרוזי

חוויית אירוח אותנטית מופלאה מחכה לכם ביישובים הדרוזים ברחבי הארץ: חגיגה של מטעמים, סיורים מרתקים, הכרות עם מנהגים, הצצה לאורחות חייהם של הדרוזים. אלה ידועים בהכנסת האורחים המפנקת שלהם – שולחנות ערוכים כל טוב, דאגה לאורחיהם ומנהגים מעניינים.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 03/05/2016

בשנים האחרונות הושקו שפע של צימרים המציעים אירוח דרוזי בכפרים ומעניקים הזדמנות להכיר מקרוב את העדה ותוך כדי ליהנות מהאירוח המסורתי והמיוחד של הדרוזים.

אז פעם אחת לפני הרבה שנים...

העדה הדרוזית התפצלה מהאסלאם השיעי-איסמאעילי וכבר בכתבי בנימין צוין שהדרוזים הם שוכני הרים, מאמינים בגלגול נשמות ואוהבי יהודים. על פי מקורות, הדרוזים יושבים בישראל מאז המאה ה-11 ובשנת 1957 הוכרו הדרוזים בארץ כעדה דתית מבחינה רשמית. 

כיום מרבית הקהילה הדרוזית המונה בסביבות 13,000 איש יושבת בצפון בכפרים דרוזים בהם ניתן ליהנות מתרבות האירוח החמה והלבבית, לטעום אוכל דרוזי אותנטי ומסורתי שעובר מדור לדור, לצאת לסיור מודרך בסמטאות הציוריות של הכפרים ולהאזין לסיפורים מרגשים אודות ההיסטוריה, הדמויות שהשפיעו על העדה ואורחות חייהם ולבחור באירוח מבין מגוון צימרים דרוזים מיוחדים במינם.

מבט אל הנוף , צילום רעי קופרמן

חופשה אותנטית בכפר

בישראל כפרים דרוזיים רבים בהם צימרים שישמחו לארח אתכם ברוחב לב כיאה למגזר. מתחמי האירוח מציעים סגנונות שונים מבקתות עץ דרך בתי אבן וממוקמים בעיקר בכפרים כמו עוספיא או צימרים בדלית אל כרמל, שממוקמים על רכס הכרמל ועשירים בנקודות תצפית מרהיבות לעבר עמק יזרעאל והגליל התחתון.

בין המסעדות לצימרים, מתחבאות כמה פנינות ארכיאולוגיות מעניינות כמו חירבת עלי א-דיין וחירבת מעצרה וגם אטרקציות מגוונות דוגמת בית בד עתיק, חוות סוסים ואל תפספסו את מרכז מורשת כרמל המציג את ההיסטוריה של הכפר עוספיא מחלוצי הכפר דרך מיקומה של האישה במשפחה הדרוזי ועד הקשר היהודי דרוזי בכרמל בליווי סיפורים נוסטלגיים וכלים אותנטיים. 

המפל בתחנת הקמח בפקיעין, צילום ג'אלב חיר ליח"צ

שופינג, אומנות ובקלאווה

כפר דרוזי מפורסם נוסף שמושך תיירים במשך כל ימות השנה ובעיקר בשבתות הוא דלית אל כרמל המוכר הודות לשוק הצבעוני בו שפע מסחרר של יצירות אומנות, כלים, שטיחים ומבחינה גסטרונומית - שמני זית, פיתות דרוזיות וכמובן בקלאוות מתוקות ממכרות. 

אבל מלבד השוק, דלית אל כרמל מציעה אתרי תיירות מעניינים נוספים כמו בית המורשת הדרוזית ובית יד לבנים המקיים מעת לעת הרצאות שונות והכפר אף מהווה נקודת זינוק לטיולים כמו המוחרקה והמנזר הכרמליתי. 

כי אי אפשר בלי זה. צילום: סיוון טייטלבאום

מגוון פיתות תוצרת ביתית. צילום: אירוח בדליה

בין נופי הגליל הקסומים

באזור הגליל העליון תיהנו מאירוח דרוזי חווייתי בכפר בית ג'אן, הגבוה מבין כפרי ישראל, שממוקם בלב שמורת הר מירון אחת השמורות היפות במדינה. במהלך אירוח בבית ג'אן תיהנו גם מטיולים בחיק הטבע וגם מהרצאות מרתקות על התרבות הדרוזית, גלגול נשמות, סיורים בבתים עתיקים שפותחים שעריהם בכפר ועוד. בבית ג'אן חוות סוסים בשם חוות הר הארי ושפע של מסעדות הפונות לנוף הציורי עם המיטב של המטבח הדרוזי. גם ביישוב הדרוזי חורפיש בהרי הגליל העליון, תיהנו מצימרים בניחוח כפרי ומקרבה לשלל אטרקציות אתגריות בצפון כמו טיולי טרקטורונים, רכיבה על סוסים, נסיעה ברייז'רים ועוד. 

טיולי שטח באיזור. צילום: רעי קופרמן

אירוח לבבי כבר אמרנו?

החוויה הקולינרית היא חלק בלתי נפרד מחופשה בסגנון דרוזי. במסעדות הדרוזיות או באתרי אירוח היכונו לקבלת פנים צבעונית ושולחן גדוש מנות המוגשות בנדיבות רבה כמו למשל, מוחמר שהינה פיתה עם פלפל מתוק מיובש ובצל,

אולי יעניין אתכם גם

מדורים