סובב כנרת: חמישה טיולים מומלצים

בתוך המים, מול השמורה, למשפחות עם ילדים וגם לכאלה שרוצים טיולים אתגריים. קבלו חמש המלצות למסלולי טיול סביב הלוקיישן האטרקטיבי ביותר של הקיץ, הכנרת

writer
קורן דור תאריך פרסום: 04/07/2016

הכנרת מהווה נקודת משיכה למטיילים רבים במיוחד בעונת הקיץ: זה הלוקיישן האולטימטיבי להתרעננות, קמפינג, טיולים חווייתיים בסביבה, צימרים בכנרת, לינת שטח ועוד. ניתן להקדיש שעות ארוכות למנוחה או אקשן ימי בחופים המפתים של הכנרת ולהתענג על טבילה נעימה במימיה המתוקים. אחרי שכשוך, שחייה ובטן-גב, תוכלו ליהנות ממסלולי טיול בכנרת, מסלולים משפחתיים אידיאליים לתקופה החמה של השנה באזור הכנרת. 

מפל איוב – היסטוריה ומעיינות

מפל איוב ממוקם בחלק הצפוני של הכנרת, סמוך לצומת כפר נחום ובין שני אתרים היסטוריים שקדושים מאד עבור הנצרות: כפר נחום עצמו ולצד זה עין שבע. האטרקציה המרכזית במקום היא המעיינות המרהיבים שגולשים אל הכנרת וששוכנים בסביבה ירוקה ופסטורלית מאד. מומלץ להכיר טרם הטיול את ההיסטוריה של המקום, שנחשב למשל למקודש לבני העדה הדרוזית בשל אמונתם שבחמאם הנמצא בשטח המפלים טבל איוב במטרה למצוא מזור לשחין שהוא חלה בו. 

המקום כולל שני מפלים, אחד קטן והשני גדול מרשים יותר, כאשר בסמוך לשני יש מערה קטנה אליה ניתן להיכנס (על אחריותכם בלבד). יש להדגיש כי מפלי איוב, כמו גם חוף הכנרת הנמצא בסמוך אליהם, אינם אתרים מוסדרים לרחצה.

נחלי הצפון

שמורת המג'רסה – הולכים במים

מג'רסה היא שמורת טבע בשפך נחל דליות, בחלק הצפוני מזרחי של הכנרת, שמציעה עבורכם מסלול רטוב ואטרקטיבי מאד עבור משפחות. המסלול עצמו קצר יחסית אך נחשב לפופולארי בשל העובדה שניתן לעבור את כולו בתוך המים, כולל מספר נקודות בהן המעבר אפשרי אך ורק בצורה של שחייה. המסלול עצמו מוצל היטב, כולל צמחייה למכביר והרבה מאד בעלי חיים מעניינים בהם ניתן להיתקל – ויש גם שלטי הסבר על כל אחד מהם, יופי של חוויה לימודים לילדים.

חופי הכנרת

נחל ג'ילבון – ארכיאולוגיה ושכשוך בבריכות 

משפחות שמעוניינות למקסם עוד יותר את המפגש שלהן עם המים יכולות להמשיך כ-25 ק''מ צפונית לצומת כפר נחום ולבקר בנחל ג'ילבון. זהו אחד המסלולים האהובים ביותר על משפחות, שיכולות לבחור בין מספר מסלולים בדרגות קושי שונות. המסלול המעגלי, הפשוט יותר, מאפשר לבקר במפל ג'ילבון ובבריכות המים המפתות שנמצאות לאורך המסלול. מומלץ להוסיף לביקור באזור עלייה לכפיר העתיק דבורה, שמציע לצד מספר ממצאים ארכיאולוגיים מעניינים תצפית יפה מאד על הסביבה כולה.

הנחלים שזורמים כל ימות השנה

שמורת שפך נחל עמוד – להרפתקנים בחבורה

באזור הכנרת, שעבר הליכי פיתוח במרוצת השנים, לא נמצאים הרבה חופים ששמרו על אותנטיות ו"בתוליות". שמורת שפך נחל עמוד, הממוקמת לאורכו של החוף המערבי של הכנרת, דווקא עונה על ההגדרה. זוהי שמורה גדולה בה תמצאו מגוון רחב של צמחים ובעלי חיים, כולל כאלה נדירים במיוחד. השמורה מציעה תפאורה יפה מאד של צמחים, מצוקים ועמוד סלע עצום בגודלו שלא ניתן לפספס. בנוסף, חובבי ההרפתקאות שביניכם יוכלו לחפש את המערות הנמצאות בשטח השמורה.

נחל עמוד, צילום איל שפירא

שמורת סלע הנמלה – הסלע האגדתי

שמורת סלע הנמלה היא שמורה ימית מומלצת הממוקמת בין טבריה למגדל, שמציגה את הטבע הצפוני במלוא הדרו ומאפשרת יופי של נקודות תצפית על הכנרת. גם כאן, מדובר על אחד החופים האחרונים שלא פותחו באזור הכנרת, מה שיספק תמורה מלאה עבור חובבי הטבע שביניכם. השמורה היפה הזו מציעה עבורכם צמחייה שמאפיינת את האזור (כולל עץ סיסם הודי נדיר, הנחשב לצפוני ביותר מסוגו בישראל), נביעות תרמיות וכמובן שאת הסלע המפורסם על שמו נקראת השמורה. 

לאתר הבית

מקומות לינה ובילוי באיזור

תגיות הכנרת

אולי יעניין אתכם גם

מדורים