בניחוח אותנטי: מלון בוטיק בית שלום

כמו מסע מרתק במנהרת הזמן, מלון שהוקם בחצר עתיקה בת למעלה ממאה שנה ושומר על ניחוח של פעם. האינטימיות המיוחדת של מטולה יחד עם חיבור לטבע והנוף ממנו לא יודעים שובע לרגע, מייצרים חוויית אירוח מסוג אחר – אותנטית, מרגשת, מפתיעה. המתחם הוא תולדה של עבודת שימור מדויקת יחד עם פינוקים עכשוויים, כולל ספא לטיפולים ומסעדת איכרים נפלאה.

writer
שירה דרורי תאריך פרסום: 09/03/2020

להתארח בחיק משפחת חלוצים אמיתית

הסיפור ההיסטורי של בית שלום כובש מיד את הלב ואי אפשר שלא להפליג על כנפי הדמיון כאשר שומעים אותו ישירות מפיהם של הזוג מרים וחיימקה הוד, אשר הקימו את המלון. האנרגיה החלוצית זורמת במשפחתם לדורותיה - יוכבד וחיים משה פיין תקעו יתד במושבה ונולדו להם במטולה 11 ילדים, ביניהם צבי פיין ייסד את נהלל, יהודה פיין ייסד את נחלת יהודה, אפרים פיין את שוני, גבעת עדה ובנימינה ויוסף פיין את דגניה א'. 

שלום פיין, הבן העשירי, על שמו קרוי בית שלום, גידל כאן במטולה חמישה ילדים וחיים אחד מבניו, הקים את המלון עם מרים, אך מלבד ניהול מתחם האירוח הוא עוסק בחקלאות וכך אורחי המלון נהנים מפירות טריים שהוא ואחיו מביאים עבורם מהמטעים. 

האווירה מספרת הכל

חוויה נוסטלגית עם בטוויסט עכשווי ועם המון סטייל

אחד מהבתים הראשונים במושבה הוא כיום מלון מפנק לזוגות בלבד המתפרש על פני שני מבנים, 8 יחידות אירוח ושתי סוויטות גדולות במבנה המודרני ועוד 3 סוויטות מפוארות בבית אבן עתיק, שהיה במקור ביתו של ראשוני חלוצי המושבה.

הסוויטות של בית שלום מעוצבות ביד אומן, החדרים מרווחים והסוויטות גדולות. החללים המזמינים מרוהטים בפריטים המאופיינים במראה עתיק עם גילופים ופיתוחים מעניינים, המיטה עטופה במצעי סאטן. הסוויטות  במבנה העתיק כוללות ג'קוזי וכל חדרי האירוח מצטיינים בחלונות גדולים המכניסים את הטבע פנימה ובהקפדה על הפרטים הקטנים ביותר.

הסוויטות, צילום לירז פרנק 

גורמה איכרים במסעדה כפרית 

מלבד חוויית האירוח האותנטית, מחכה לאורחים חוויה קולינרית משובחת. מסעדת בית שלום השוכנת בבית מגורים מסוף המאה ה-19 הינה מסעדה כפרית עטופה בעצים, פרחי בושמת ורקפות, מעוצבת בפינות מבודדות באווירה אינטימית מרגשת. התפריט מבוסס על מאכלים אותנטיים משולחנם של ראשוני האיכרים במטולה באדפטציות עכשוויות – נתחי עגל איכותיים, דגים טריים, מבחר גבינות משק, פסטות תוצרת עצמית וגולת הכותרת הם המאפים הריחניים, מעשה ידיה של מרים, ובמיוחד עוגת התפוחים שעוברת שנים במשפחה מאם לבת.

ארוחות הבוקר העשירה מוגשת לאורחי המלון בלבד והיא כוללת כמה מטעמים נהדרים כמו ריבת תאנים מעץ התאנה, איקרה מעודנת ועוד. 

עוגת התפוחים המפורסמת של מרים

מבחר מנות גורמה

תוכן איכותי להעזרת החוויה: הרצאות, עיסויים וטיולים 

מי שמעוניין להעצים את הפינוק, יוכל להזמין עיסויים בספא של בית שלום באווירה חמימה ורגועה. עברו לחלוק רך ומלטף ותיהנו מתפריט טיפולים הכולל, בין היתר, עיסוי שוודי קלאסי, עיסוי ארומתרפי, איורוודה, רפלקסולוגיה, שיאצו, טווינה ועוד. 

מגוון אפשרויות להעשרת החוויה

פעילות ייחודית בבית שלום היא זו שמתקיימת בגבולות ה"סלון הפרטי", מתחם הרצאות שפועל בבית מגורים מראשית המאה הקודמת שהוסב כסלון לכנסים והרצאות המצויד בטכנולוגיה העדכנית ומתקיימות בו בתיאום מראש הרצאות שונות, כמו למשל, הרצאות בנושאי תזונה. 

קסם של מקום ואווירה

מטולה הקסומה היא פנינה אמתית למטיילים, מוקפת במסלולי טיול ובשלל אטרקציות: שמורת נחל עיון, הבניאס, מרכז קנדה, מוזיאון חצר תל חי, אגמון החולה – טיולים ברגל, באופניים, נסיעה בשטח וכן חוויות גדושות אדרנלין יחד עם רגיעה מוחלטת – אתם בוחרים את האווירה והסגנון לשדרוג החופשה. הנאה שתיקח אתכם מהעבר להווה, מהצימר לטבע

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים