דובדבנים ועוד: ההמלצות השוות לקטיף עצמי

עונת הקטיף והדובדבנים יצאה לדרך וזה הזמן לצאת לקטוף. בוסתנים ברחבי הארץ מציעים לנופשים לקטוף כאוות נפשם, לנשנש, לשלם על פי משקל ותוך כדי ליהנות גם מפעילויות מהנות בסגנון חקלאי. אספנו עבורכם מקומות מומלצים לקטיף דובדבן עצמי בהם תוכלו להתענג על טעמו המתוק של הפרי האדום וגם המלצות לקטיף פירות עסיסיים אחרים. יהיה מתוק!

writer
מערכת האתר תאריך פרסום: 15/05/2018

בוסתן בראשית הגולן בעין זיוון

מה קוטפים: עטופים בנופיו המהפנטים של הגולן, אתם מוזמנים לצאת לחוויית קטיף בבוסתן בראשית בגולן בעין זיוון הנחשב לאתר הקטיף הגדול במדינה. כאן תוכלו לקטוף דובדבן מתוק ודובדבן חמוץ ולשלב את הקטיף עם מתחם חבלים אתגרי, פינת לי, רכיבה על סוסי פוני או לתפוס אתנחתא באזור הפיקניק הקסום.  

איך מגיעים: נוסעים על כביש 98, הבוסתן ממוקם כ-3 ק"מ צפונית לקיבוץ עיון זיוון.
כמה עולה: מחיר הכניסה לבוסתן: 33 שקלים. חלק מהפעילויות בתשלום נוסף.

נופשים? לרשימת הצימרים בעין זיוון והסביבה

בראשית בגולן בעין זיוון, צילום אלכסנדר נסלזניוב

קטופותי - קטיף עצמי כל השנה!

מה קוטפים: מתחם קטופותי מציע לכם חווית קטיף עצמי כל השנה. כאן תוכלו לקטוף מגוון פירות (ענבים, פטל ועוד), ירקות (מלפפונים, פלפלים ועוד), צמחי תבלין ופרחים, תלוי בעונה.

החוויה בקטופותי שייכת לילדים ולהורים כאחד. הביקור מתחיל עם קפה ותה צמחים, ולאחר הדרכה קצרה תוכלו להתחיל במשימת הקטיף החווייתית בשדה עם הסלסלה אותה תמלאו בכל טוב הארץ. המתחם מציע שפע פעילויות לילדים, בינהן השקיית הערוגות, פינות יצירה, אפיית פיתות בטאבון, פינת חי ועוד.

איך מגיעים: בשדות מושב בית לחם הגלילית   
חשוב לדעת: משך הסיור בין שעה וחצי לשלוש שעות – בהתאם לבקשתכם.
מתי פתוח: ימי שישי 09.30-14.00 (כניסה אחרונה 12.30), ימי שבת 09.30-16.00 (כניסה אחרונה 14.30), שאר ימי השבוע בתאום מראש

 

קטופותי, כאן קוטפים כל השנה

היסטוריה וקטיף פירות בבית שלום במטולה

הסיפור ומה קוטיפים: הכי טוב להכיר מקומות דרך מי שחי אותם. חיימקה הוד - פיין, דור שלישי במטולה, חקלאי ומלונאי עושה כבר שנים טיולים שעוברים מפה לאוזן. הידע הפוליטי וההיסטורי שלו, ממקור ראשון, כמי שזוכר סיפורים מבית סבא וחי את תהפוכות ההיסטוריה במטולה ובסביבה הוא אין סופי ומרתק. הסיור מתחיל מ"בית שלום" - מסעדת בוטיק ומלון היסטורי בלב המושבה מטולה. יציאה ברכבים פרטיים אל נקודות תצפית, נגיע למקומות שרק חיימקה מכיר, נריח את ריח הפיתות של הלבנונית מעבר לגדר, נקטוף תפוחים- קיוי- ונקטרינות כל פרי לפי עונתו. 

נגיע למקומות תצפית שאף מדריך תיירים לא יכול לקחת אתכם במטולה ובסביבה. נטעם פירות שתקטפו ישר מהעץ. ונשמע סיפורים היסטורים ממדריך שחי, נושם את מטולה ואוהב את העצים שלו כאילו היו ילדיו. חוויה איכותית, מלמדת, ומרגשת שלא תשכח. לקינוח נחזור למסעדת הבוטיק של בית שלום לארוחת צהריים או לקפה ועוגה. 

חשוב שתדעו: הסיור בהזמנה מראש לקבוצות. מינימום 10 אנשים, המחיר סיור עם קפה ועוגה 85 שקלים לאדם. בתוספת של 65 ש"ח לאדם ניתן לאכול ארוחת צהרים.
עונות לקטיף באיזור זה הם חודשים יוני - ספטמבר.

הנקטרינות בבית שלום

דובדבנים ויין – מטע אלרום

מה קוטפים: במטע אלרום פותחים את עונת קטיף בתחילת יוני, אחרי שהדובדבנים ספגו את הקור והם מרעננים וטעימים לאכילה. תוכלו לסייר בתוך המטעים, לקטוף בקצב שלכם ואפילו להתנסות בבציר ענבים וייצור עצמי של יין. 

איך מגיעים: יש להגיע למתחם עמק הבכא, מול קיבוץ אלרום למרגלות תל חרמונית.
לפרטים: 04-6838016

רוצים לישון באיזור? כנסו לרשימה המלאה של צימרים ברמת הגולן

יער אודם - דובדבנים ופירות

מה קוטפים: התמסרו לאווירה השלווה של מושב אודם בצפון רמת הגולן ותיהנו מקטיף דובדבנים יחד עם פירות יער נהדרים נוספים כמו פטל, דומדמניות אדומות ושחורות לפי תנאי ההבשלה. מלבד קטיף משפחתי עצמי ומרגש, מחכים לכם גם פינות ישיבה מוצלות ומקום לרכישת גלידות ושתייה להשלמת הבילוי. 

איך מגיעים: נוסעים על כביש 978 צפון הגולן עד מושב אודם.
לפרטים: המקום פתוח מתחילת יוני בכל ימות השבוע 08:30-15:30 

עונת הדובדבנים

חוות הסוסים באודם

מה קוטפים: חוות הסוסים והדובדבן במושב אודם מזמינים אתכם לחבר בין רכיבה על סוסים במרחבים הפתוחים ובין קטיף דובדבנים ופירות יער. מוזמנים לדהור להנאתכם ולהמשיך לטייל בין עצי הדובדבן ולקטוף דובדבנים לאכילה. במקום גם פינות ייעודיות למנגל ופיקניק, שתייה חמה ומים קרים מוגשים חופשי לאורחי המקום. 

איך מגיעים: הקטיף בתוך מושב אודם על כביש 978.

הנוף הצפוני באורטל

הנוף הצפוני אורטל הינו מתחם אירוח המציע צימרים ולינה כפרית עם שילוב של קטיף דובדבנים בעונה. חוויה מושלמת למשפחות שמחפשת נופש ברמת הגולן המשלב חוויה קולינרית בחיק הטבע. הקטיף כולל איסוף עצמי ואירוח בקיבוץ הכולל ארוחות. במתחם גם יקב אורטל המפורסם, פינת חי ומגוון אטרקציות.

כמה עולה: הקטיף חינם למתארחים באורטל 

נופשים? לרשימת הצימרים באורטל ובסביבה

ויש גם ייקב, אורטל.

דובדבנים בנווה אטי"ב

מה קוטפים: משק אברהם בנווה אטיב מזמינים אתכם ליהנות מקטיף דובדבנים עצמי במשק הטבעי בנווה אטי"ב בו הפרי לא מרוסס ומוגן ברשתות. להנאתכם פינות ישיבה להפסקה נינוחה במהלך הקטיף וחנות המציעה מגוון ריבות וליקרים תוצרת המשק. 

איך מגיעים: בשער העליון של המושב יש לפנות ימינה ובפנייה הראשונה פנו ימינה.
לפרטים: 054-8040220. 

דובדבן וזעתר בגולן

מה קוטפים: בואו ליהנות במתחם "דובדבן, לאבנה וזעתר בגולן" ממגוון פינוקים במקום אחד: קטיף דובדבנים, פיתה דרוזית אותנטית עם לבנה. 

איך מגיעים: יער אודם צמוד לחורבת רעבנה

ניתן להגיע למקום רק בקבוצות של 10 איש.

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים