מקומות מושלמים לפיקניק

רוצים להיות מחוץ לבית אבל חם לכם? אספנו המלצות למקומות שווים ומוצלים בשביל פיקניק רגוע ומבטיחים שיהיה קצת פחות חם.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 09/07/2020

העונה החמה הגיעה וזה הזמן לארוז את בני המשפחה, צידנית גדושה מטעמים וליהנות מפיקניק חווייתי תחת צמרות העצים. מדינת ישראל שופעת פינות חמד המציעות תנאים אידיאליים לפיקניק קסום. מגוון יעדים משודרגים במתקני שעשועים, חניונים נעימים ואטרקציות בחיק הטבע דוגמת בריכות שכשוך, מסלולי הליכה ורכיבה מול תפאורה משגעת. אם אתם יוצאים לחופשה בצימרים למשפחות תוכלו לשלב טיול משפחות מושלם בטבע. לפניכם סקירה של אתרי פיקניק מומלצים מהצפון ועד הדרום. צאו לדרך.

היעד: חורשת טל

למה כדאי: זהו מתחם נופש בטבע אחד היפים ופופולאריים בארץ, מעוטר באלונים עתיקים ובפלגי מים מפכפכים החוצים את כרי הדשא הירוקים. 

מה במקום: אגם השחייה הגדול הניזון ממימיו של נחל דן הוא הלב הפועם של השמורה ועושה חשק לעטות מיד בגד ים ולטבול במים המרעננים. כמו כן, שולחנות פיקניק ונקודות תצפית מסנוורות לעבר הר החרמון, מדרונות רמת הגולן והרי נפתלי. אל תפספסו גם דיג ישירות מבריכת הדגים. 

בסביבה: באזור שמורת סחלבים מרהיבה ששווה ביקור. 

חשוב לדעת: מי שרוצה להמשיך את הכיף אל תוך הלילה, יוכל להישאר ללון באתר קמפינג מסודר שמציע מגוון סגנונות אירוח: אוהלים, בקתות קש וחדרי אירוח מעץ. כמו כן, חניון קרוואנים הכולל חיבור לגז, חשמל ומים. 

איך להגיע: בצפון עמק החולה. על כביש 99, מזרחית לקריית שמונה.

לישון בסביבה: צימרים בגליל העליון, לרשימה המלאה.

חורשת טל, צילום ארכיון רט"ג

היעד: גן לאומי נחל שניר

למה כדאי: שילוב מנצח בין אזור לטיולים רגליים ובין פיקניק לצד נחל זורם הארוך מבין שלושת מקורות הירדן. השמורה כוללת בריכת שכשוך, מסתור ציפורים ושבילי הליכה מוצלים. 

מה במקום: שלוש מסלולי הליכה באורכים שונים, כשמשפחות אוהבים במיוחד את המסלול המעגלי המתאים אפילו להליכה עם עגלות ומונגש לכיסאות גלגלים. כמו כן, מסלולי הליכה במים הצוננים, מפלי מים קטנים "מפלי הטרוורטין", תצפיות נוף לעבר הר החרמון ומחצבת כפר גלעדי, עצי דולב. באתר פועל חניון ייעודי לפיקניקים הממוקם בכניסה לשמורה. 

בסביבה: קייקי הגושרים למי שמחפש אטרקציה "רטובה" בסגנון אקסטרים, סדנאות בשולמן מתוקים והמוזיאון הפתוח לצילום בתל חי. 

חשוב לדעת: הבערת אש אסורה בכל השמורה ופיקניקים ניתן לקיים רק במתחם הייעודי לכך ולא במקומות נוספים בשמורה. 

איך להגיע: נוסעים 5 ק"מ מצומת המצודות בקרית שמונה לכיוון מזרח כביש 99 עד קיבוץ הגושרים בהתאם לשילוט. 

גן לאומי שניר, צילום יעקב שקולניק

היעד: גן לאומי מעיין חרוד

למה כדאי: זהו פארק אידיאלי למשפחות שמחפשות בילוי בחיק הטבע. כולל, בריכת שחייה ענקית באוויר הפתוח עטופה במרבדי דשא, מעיין זורם, בריכות שכשוך, מתקני נופש ומגרשי ספורט, חניון לילה והכל במקום אחד למרגלות הר הגלבוע. האתר עבר לא מכבר מתיחת פנים בהשקעה של מיליוני שקלים והתוצאות ניכרות בשטח.

מה במקום: מעיין חרוד הוא המערבי בקבוצת המעיינות הנובעים למרגלות הגלבוע. כאן תמצאו בריכת שחייה עצומה, גן שעשועים, שולחנות פיקניק, מגרש כדורגל ומגרש כדור עף. במקום פועל חניון לילה עם מקלחות. 

בסביבה: ביתו של יהושע חנקין שהפך למוזיאון המתעד את פועלו "גואל קרקעות העמק" ואנדרטת בני העמק לזכרם של בני העמק שנפלו במערכות ישראל. כמו כן, מעיין חרוד קרוב לטיולים בהר הגלבוע, לגן גורו הפארק האוסטרלי וכן לסחנה. 

חשוב לדעת: הכניסה למוזיאון חנקין והצפייה בסרט במוזיאון הינם בתיאום מראש. 

איך להגיע: נוסעים בכביש 675 מצומת הסרגל לצומת נבות ו

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים