פסטיבל הכליזמרים: חוויה מוזיקלית עם נשמה יהודית

צפת הקסומה לובשת חג, מוסיקה מרגשת בסמטאות העתיקות, אמנים כישרוניים מלהיבים את הקהל בחוויה עוצמתית של פעם בשנה. אם הייתם בפסטיבל הכליזמרים בצפת, אתם כבר יודעים שזה אירוע שאסור לפספס ואם עוד לא הייתם, זה הזמן לקחת חלק בקסם - 22.8 תתכוננו.

writer
שרון דור תאריך פרסום: 07/08/2017

פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת מציין 30 שנות פעילות ובין התאריכים  22-24.8   צפויים עשרות אלפי מבקרים מקצוות תבל להשתתף בפסטיבל הגדול בעולם למוסיקת נשמה יהודית. גדולת הפסטיבל הוא בעושר של המופעים אך גם בכך שניתן להיכנס לכל המופעים ללא תשלום. 

השנה תוכלו ליהנות מתפריט אמנותי מגוון להפליא, הכולל מופעים של אמנים בינלאומיים, אירועים מיוחדים במתחמים כמו מופעים לילדים מדי יום בבימת הגן הקסום, הרצאות ללא תשלום על סודותיה של צפת באודיטוריום של בית וואהל במכללה האקדמית צפת ולנשום אוויר הרים צלול ברחובות העיר תוך כדי שעשרות נגני חוצות מנעימים את זמנכם ותורמים לאווירה המיוחדת.  

חגיגה עם נשמה, צילום יח"צ

כליזמרים מהארץ ומהעולם נפגשים בצפת

הפסטיבל מתפרס על פני חמישה מתחמים עיקריים: סאריה חוץ, כיכר שדה, במת העיריה, הגן הקסום והמעיין הרדום. האירועים יחלו מדי יום בשעה 20:30 בערב, ומופע אחרון יחל בסביבות חצות, כל שהחגיגה תמשך מדי יום עד השעות הקטנות של הלילה. 

בין האמנים שיכבשו את הבמות השנה בפסטיבל הכליזמרים בצפת, ניתן למצוא את: ישי ריבו, יונתן רזאל, ניר סרוסי, להקת פושקין, אריק שבבו, יהודה כץ, עדי ארד ועוד רבים וטובים. דויד ברוזה והאנדלוסית במופע שאסור לפספס, חגית כפיר במופע שרות משוררות במקורות, גלעד אפרת, יצחק מאיר והכלייזמרים וגם מופע מיוחד של אברהם טל. כמו כן, הכנר הבינלאומי אייל שילוח מנהלו האמנותי של הפסטיבל בשנים האחרונות שיארח את דור אסרף ואבי צליח והרכבים בינלאומיים כמו ההרכב המבורג כלייזמר. 

אברהם טל, צילום יח"צ

החגיגה מתחילה שבוע לפני

אגב, אם אתם רוצים להקדים את החגיגות – יש לכם היכן ואיך. שבוע לפני מועד פתיחת הפסטיבל, בין התאריכים 16-22.8, ייערך בצפת ובמכללה האקדמית צפת הפרויקט המוסיקלי המרשים של כיתות האמן הבינלאומיות בצפות בהנחייתם של נגני מוסיקה נשמה יהודית מובילים ומרצים בעלי מוניטין מרחבי העולם. אתם מוזמנים להגיע ולהתרשם ללא תשלום מהחזרות, מהשיעורים וממגוון המופעים במתחם בית בוסל, באודיטורים וברחבת בית וואהל במכללה. היכונו לערבי ג'ם סשם, הרקדות עליזות, קונצרט קלאסי וגולת הכותרת – מופע בהשתתפות למעלה מ-120 מוסיקאים על במה אחת. 

לטייל במקומות היפים בצפת ולהישאר קצת לנפוש, לנוח, ליהנות.

פסטיבל הכליזמרים ה-30 בצפת מהווה הזדמנות נפלאה ליהנות מחוויית אירוח חלומית בצפת הקסומה, בעיר בה העבר והווה מתמזגים ביחד, מרחק קצר מסמטאות העיק הקסומות וכן מאתרי הטיול היפים ושלל האטרקציות של הצפון.

רחובות קצת הקסומים, צילום the way inn

מבחר עצום של צימרים באווירה מקומית, בתמונה the way inn

במהלך חופשה בצפת תוכלו להישאר באחר מהצימרים בצפת הקסומים וגם להשתתף בסיורים ללא תשלום בצפת העתיקה במגוון סגנונות: סיפורי סמטאותיה הציוריות של צפת, ביקור בבתי הכנסת העתיקים, מפגש עם אמנות יהודיות, כולל ביקור בגלריות ובתי מלאכה, נקודות תצפית מול נוף עוצר נשימה ומסע אל המאה ה-16. הסיורים מועברים על ידי מיטב מדריכי צפת ויוצאים מדי יום ו' מהתערוכה הכללית, בשעה 11:00 בבוקר. 

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

תגיות צפת העתיקה

אולי יעניין אתכם גם

מדורים