חופשה בקפסולה: הכירו את הטרנד

מלון קפסולה - מה זה, למי זה ומאיפה זה בא? טרנד מדליק ולדעתנו גאוני שנותן פייט רציני לכל אפשרות לינה חסכונית אחרת. מדובר בתאי שינה מטופחים ונקיים עם מעט מרחב אבל במינימום מחיר ובמקסימום פרקטיות וקומפקטיות. בקיצור, מי שעוד לא שמע וגם מי שכבר מכיר... כל הפרטים כאן. שווה הצצה.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 12/06/2019

קפסולות השינה של המתמודדים בתוכנית הריאליטי 2025 הפכו לחוויית האירוח החדשנית והנחשקת היום בזירת המלונות. אלטרנטיבה שהחלה את דרכה במלונות הכמוסות של יפן, הראשונה שהרימה את הכפפה בשנת 1979 באוסקה, הפכה היום לבשורה מרעננת שכובשת את העולם ולאחרונה נחתה גם בישראל, בירושלים ובתל אביב.

תאים אינטימיים שיש המכנים "קוביות", התאים מצוידים היטב באורות, טלוויזיה, כספת, מזגן ואפילו חיבור להטענת טלפון נייד וחיבור ל-wi fi. מי אמר שהגודל לא קובע?

מקסימום קומפקטיות. בתמונה: מלון הספוט, תל אביב

קטן ביפן

האבטיפוס המקורי שפותח ביפן מבוסס על תאים בשתי שורות גובה עם ממדים אחידים של 2 מטר אורך ו-1.25 גובה. התא כולל מזרון ומסגרת פלסטיק או מסך ואלה שבשורה העליונה יכולים להגיע לתא האישי שלהם באמצעות מדרגות או סולם. 

מדינות רבות העתיקו את המודל ושכללו אותו למגוון פורמטים לפי בחירה בין אם מלונות קפסולה המיועדות לגברים או לנשים בלבד או בעלי אגפים שונים לשני המינים, קפסולות בעיצובים שונים לפי בחירה ועוד. בשל השטח המצומצם של התא לא ניתן לאחסן את החפצים באזור הכמוסות אלא בארונית בשטח המלון או מחוצה לו ולרוב נהוג להסתובב גם בנעלי בית בלבד בשטח בית המלון. 

לואו קוסט בסטייל

צימרים זולים ומלונות הקפסולה הפכו לטרנד גלובלי ומיועדים בעיקר לתיירים שרוצים לחסוך כסף או למי ששתו אלכוהול ולא רוצים לנהוג ואפילו מי שפספסו את התחבורה לביתם וכן, גם לאנשי עסקים שמחפשים פתרון נוח ללינה בלב הערים הגדולות. 

ביפן עיצוב הקפסולות בולט גם בסביבות מגורים, במיוחד בתקופה שלאחר פרוץ המשבר הכלכלי הגדול כשיפנים רבים מצאו את עצמם ללא פתרון דיור. מגדל הקפסולות היפני נחשב למבנה ארכיטקטוני פורץ דרך המאפיין את סגנון תנועת המטבוליזם באדריכלות. זהו קומפלקס המורכב משני מגדלי בטון המחוברים זה לזה הנישאים לגובה של כ-11 ו-13 קומות בהתאמה וכולל 140 קפסולות, חלקן מתפקדות כמשרדים ואחרות כדירות יחיד, אם כי יש קפסולות שניתן לחבר ולהפוך לקפסולה מרווחת יותר. הכמוסות תוכננו בייצור המוני ולא הוחלפו מאז הקמת המגדל אשר הושלם תוך 30 יום בלבד בשנת 1972. 

ברחבי העולם ניתן ליהנות ממלונות כמוסות במגוון סגנונות. הנבחרת כוללת, בין היתר, את מלון nonze בפאטאיה תאילנד הכולל קפסולות יחיד ותאים זוגיים, מסעדת גג המשקיפה לעבר הים ועוד חללים משותפים. מלון inbox בסנט פטרסבורג רוסיה הקרוב לגן הקיץ הכולל חדרי רחצה משותפים ומטבח משותף באזור שופע חנויות ומסעדות. באוסטרליה תמצאו את מלון the pod בדיסני הכולל אפילו מזרון קינג סייז וממוקם ברובע העסקים של העיר. 

בעיקר לתיירים שרוצים לחסוך כסף

הקפסולות עושות עלייה

בירושלים נקרא מיזם האירוח מלונית "קפסולה אין" ברחוב יפו המונה תאי יחיד ותאים זוגיים צבעוניים ולתל אביב יש את מלון הספוט ברחוב התערוכה הקרוב לתיאטרון הקאמרי המצויד בחדרים אלטרנטיביים שכוללים גם חדרי מעונות גם חדרי קפסולה ליחיד. ניתן ליהנות גם מבופה ארוחת בוקר וכן שולחן ביליארד. 

בקרוב עתידים לקום מיזמים נוספים שיכללו תאי כמוסה כאשר גולת הכותרת יהיו המרחבים הציבוריים המיועדים לאינטראקציה בין הנפשות הפועלות בין אם מטבחון משותף, טרקלין, מרחב משחקים, חדר כביסה ועוד מתקנים. המטרה היא לאפשר חוויית לינה אלטרנטיבית במחיר אטרקטיבי בנגישות גבוהה לאתרים התיירותיים של מרכז העיר. 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים