בתרמיל ובמקל... טיולי קמפינג לכל המשפחה!

ישנם מסלולי טיולים רבים במדינת ישראל המאפשרים לינה בשטח, באוהלים או סקי שינה. בשנים האחרונות טיולי קמפינג לכל המשפחה הפכו לפופולאריים מאוד ולכן ליקטנו עבורכם את כל העצות השימושיות ביותר לתכנון טיול קמפינג משפחתי מהנה ובטיחותי.

writer
יולי יניר תאריך פרסום: 12/01/2009

קמפינג משפחתי, צילום אילוסטרציה

טיפים לתכנון טיול קמפינג משפחתי

נופי הארץ הנפלאים, אפשרויות הלינה בשטח, האפשרות ליהנות מחופשה משפחתית והרצון לצאת לחופשה שלא כרוכה בהוצאות כספיות גדולות - הפכו את טיולי הקמפינג לפופולאריים יותר ויותר בשנים האחרונות. טיולי הקמפינג הם הזדמנות נפלאה ליהנות מאווירה משפחתית חמה במחיר שווה לכל נפש.


ההשקעה הכספית במוצרים השונים הדרושים לחופשת הקמפינג כדוגמת אוהל, שקי שינה וצידניות, הנה השקעה חד-פעמית במוצרים שישמשו אתכם גם בחופשות הבאות. התפתחות הטכנולוגיה הביאה עימה מוצרי קמפינג מתוחכמים ביותר ההופכים את הלינה בחיק הטבע לנוחה ונעימה.


בארץ ישנם שפע של אתרים תיירותיים המתאימים לחופשת קמפינג וכוללים גם מסלולי טיול מהנים בקרבת מקום ואטרקציות שונות, כדוגמת טיולי ג'יפים, טיולי סוסים, מתקני משחקים והפעלות שונות לילדים. מרבית אתרי הקמפינג המומלצים נמצאים בצפון הארץ בקרבה למקורות מים ובתוך מרחבים ירוקים. באתרי קמפינג רבים ישנם חיבורים לחשמל, שירותים, מקלחות ואף כיריים ומקררים משותפים. בחלק מהמקומות, השהות באתרי קמפינג מסודרים כרוכה בתשלום מחיר סמלי ללילה.


כמה עצות לחופשת קמפינג מושלמת: 

• בחרו מקום לקמפינג שאינו חשוף לסכנות שונות. הימנעו משהייה קרוב מדיי לנחל שוצף ועמוק, לפסגה גבוהה ותלולה, לאזור בו מתרחשות מפולות אבנים או אזור עם סכנת שיטפונות כמו בנגב. זכרו כי לא תמיד ניתן להתמודד עם איתני הטבע למרות יופיו הרב.

• בחרו במקום מסודר המיועד לקמפינג והנמצא בקרבת מקום למקור מים מתוקים.

• הגיעו למקום בשעות האור ומספיק זמן לפני רדת החשיכה כדי לתכנן ולארגן את המקום לקראת השהייה הלילית.

• אם זו חופשת הקמפינג הראשונה שלכם, טוב תעשו אם תנסו את הציוד קודם לכן בבית ותרכיבו את האוהל בגינה או בכל מקום אחר.

• הצטיידו במשחקי קלפים או במשחקי חברה אחרים, כדי לבלות את הזמן בצוותא.

• תמיד כדאי שתצאו לחופשת קמפינג בלווי משפחה נוספת, כך ניתן יהיה לחלוק את הוצאות החופשה וגם להגדיל את ההנאה, הן של הילדים והן שלכם.

• תמיד כדאי שתצטיידו בתיק קטן הכולל אביזרים לתיקון האוהל, לקיבוע מוט שבור, לאיחוי קרעים בבדים או ברשתות ולתיקון תפרים פרומים.

• את מוצרי האוכל קררו טוב לפני הכנסתם לצידנית. אוכל קר מגביר את יעילותם של הקרחונים. הניחו את הקרחונים למעלה כדי שהאוויר הקר יצנח כלפי מטה. התאימו את גודלה של הצידנית לכמות המזון שברשותכם. חבל לקחת צידנית ענקית רק בשביל שני בקבוקי מים.

• ולבסוף, הציוד הדרוש: אוהל עמיד ומאוורר שיספיק ללינה של כל בני המשפחה; שקי שינה במילוי סינתטי או במילוי פוך טבעי שיתאימו לתנאי מזג האוויר הצפויים בטיול; כובע שיגן עליכם מפני הקרינה וישמור על עור הפנים ועל העיניים; כלי בישול לשטח וכירות דלק או גז פשוטות אך בטוחות להפעלה; פנס שישרת אתכם לא רק מסיבות של נוחות אלא גם במצבי חירום ולצורכי בטיחות; ערכת עזרה ראשונה שהיא ציוד חובה לכל טיול; וגם כילה שתגן עליכם מפני יתושים, המצויים בהמוניהם בשטחים פתוחים ובסמוך למים מתוקים.

מי שבכל זאת רוצה מקלחת חמה וחדר ממוזג, יוכל לשלב בין טיול משפחתי שיתחיל בקמפינג ויסתיים בחופשה מפנקת באחד הצימרים באזור.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים