זמן מדבר להתנתק מהשגרה

אם אתם אוהבים שדברים קורים בקצב מהיר ובאינטנסיביות - צר לנו, הגעתם למקום הלא נכון! במדבר לוקחים את הזמן, במדבר השלווה מכתיבה את הקצב, במדבר יושבים מול נופי בראשית או שוכבים תחת כיפת השמיים לאור מיליוני כוכבים ונהנים מאווירה שאין בשום מקום אחר.

writer
מערכת האתר תאריך פרסום: 13/08/2020

 

כשאנחנו מדברים על המדבר, אנחנו מתכוונים כמובן לאזור הנגב והערבה, שם התפאורה הבולטת היא הטבע האין-סופי בגווני חום ולבן.
מומלץ לשלב לינה ב צימר בדרום על מנת לחוות, להתנתק מהשגרה, לברוח מהמולת העיר הסואנת, להתבודד עם בן/בת הזוג ולנפוש עם המשפחה באזור רווי אטרקציות ייחודיות.
  

 

חאנים במדבר - הכי קרוב לטבע

חוויה של חיבור אמיתי לאדמה המדברית באה הלכה למעשה באירוח באחד מהחאנים הרבים בנגב ובערבה - לינת שטח במאהל ענק וצבעוני עם מזרנים נוחים, שקעי חשמל, פינת קפה, חדרי רחצה נקיים, מטבח חיצוני מאובזר וכמובן אזור ייעודי להבערת מדורות והכנת תבשילי קדירה (פויקה). כמובן שניתן לשלב ארוחות בוקר/ערב מצוינות כמיטב המסורת המדברית.

זוהי אפשרות אירוח מגבשת, שוברת שיגרה ובעיקר זולה באופן משמעותי מלינה בצימר, בית מלון או דירת נופש. גם אתם מגדירים את עצמכם כמפונקים ופחות מתחברים לשטח, לינה בחאן או אתר קמפינג במדבר זו חוויה שחובה לנסות!

חופשה יוקרתית במדבר - אווירה תנ"כית ואירוח ברמה של 5 כוכבים

באזור הערבה מתחמי אירוח מבודדים, רומנטיים ויוקרתיים המיועדים ברובם לזוגות. סוויטות מבודדות המרוחקות אחת מהשנייה - רק אתם והטבע. הסוויטות בנויות כחלל המעוצב בסגנון המשתלב באופן הרמוני עם רוח המקום ומכילות ג'קוזי פרטי, מטבחון עם מכונת קפה איכותית, מסך טלוויזיה בכבלים, מרפסת פרטית הצופה כמובן לנוף המדברי ועוד. בחלק מהסוויטות גם בריכת טבילה פרטית הממוקמת בחצר והופכת לבריכת זרמים.

ישנם צימרים המציעים טיפולי ספא מרגיעים לצד מסעדה הממוקמת בתצפית מרהיבה ומציעה ארוחות בראנץ' וערב עשירות, עם תפריט משתנה מחומרי גלם טריים מהאזור.

אם אתם רוצים לשלב את הביקור בערבה עם לינה ואירוע מיוחד כמו יום הולדת, יום נישואין או הצעת נישואין - אלו המקומות שיהפכו כל אירוע לחוויה בלתי נשכחת.

המטיילים באזור הערבה ייהנו מטיול אפוף קסם ושלווה בלתי נדלית, הרי שהנוף המדברי ידוע ככזה שנותן מענה מושלם למי שמחפש רוגע ושקט. שילוב שכזה בין נוף מיוחד עם אתרים ארכיאולוגים וחורבות, מבטיח חוויה שנדיר למצוא במקומות אחרים. את המדבר עוטפת אווירה מיוחדת במינה - תחושה שהזמן עוצר מלכת, לא משתנה, שריד מימי העבר. עם תחושת היופי הבלתי נגמר, בנגב ובערבה ישנה התחדשות ופעילות של סופות חול המעצבות מחדש את הדיונות, ואף על פי שנראה כי שומם, בעלי חיים רבים חיים באזורים אלו יוצאים בלילה.

לפרוס מחצלת, לפתוח בקבוק יין ופשוט להסתכל לשמיים

הפעילות המרכזית והייחודית לאזור המדבר היא מטר המטאורים.

עם רדת הלילה, שמי הערבה שטופי כוכבים, בשל היעדר זיהום האור והיעדר מטרופולינים. בלילות בהירים ניתן אפילו לחזות בדיסקת גלקסיית שביל החלב וכן במטאורים (כוכבים נופלים) - מחזה מרהיב, מרגש ורומנטי במיוחד. בנגבב ובערבה פארקים ושמורות טבע המיועדים באופן ספציפי לפעילות הזו.

במדבר ישנו גם מטר פרסאידים, שהוא בעצם "אבק כוכבים" - חלקיקים קטנטנים של אבק שנפלטים משביטים ואסטרואידים, וכאשר הם פוגעים באטמוספירה של כדור הארץ הם מתפרקים בהבזקי אש מהממים. במהלך חודש אוגוסט עובר כדור הארץ בתוך ענן האבק ולכם יש אפשרות להיות הכי קרובים לפלא הזה.

לאור העובדה שהמאורע מתרחש בקיץ, השמיים נקיים מעננים ומאפשרים לנו לראות את כל יופיו של האירוע. עוד יותר טוב מבחינתנו שזה קורה בלילה, בשעות הקרירות והנעימות. המקום הטוב ביותר הוא כמובן מקום שיש בו כמה שמואר כמה שפחות, והערבה נותנת לכך מענה מושלם.

 

נוסף על כך, תוכלו למצוא כאן חוויות המתאימות לחובבי טבע, אקסטרים, היסטוריה ותרבות:

- מסלולי הליכה ליליים, שם תיחשפו לחיות המדבר שמשוטטות להן בכיף: שועלים, תנים, קיפודים, עקרבים ועוד

- רכיבה על אופניים, טיולי טרקטורונים, טיולי ג'יפים וספנלינג במכתש רמון

- ביקור בגן לאומי מצדה, חוות האלפקות, האתר הארכיאולוגי בשיבטה, מדרשת בן גוריון בשדה בוקר, גן לאומי ממשית המציג שרידים מכל התקופות הנבטיות, ביקור בעין עבדת ומגוון פעילויות פארק תמנע 

- מרחצאות מפנקות לאורך ים המלח, עם אפשרות לרכוש מוצרים טבעיים ולקבל עיסוי מרגיע

 

המצב הנוכחי הרחיק מאיתנו את האפשרות לחופשה בחו"ל -  ואולי זה לטובה. רמז וסימן לכך שהגיע הזמן לגלות שיש כל כך הרבה מקומות יפים ופעילויות מיוחדות בארץ, ובמדבר בפרט - ללא צורך להחתים דרכון ולעלות על מטוס.

הזדמנות מצוינת לגלות תיירות-פנים עשירה ומגוונת, לתמוך בעסקים המקומיים וליהנות מטבע ארץ-ישראלי שופע פעילויות.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים