בית גוברין - מסע אל עולם האגדות הקסומות

בשבת ה – 31 לינואר רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם להפנינג חגיגי – "אגדות קסומות", במערות בית גוברין. הגן הלאומי בית גוברין הוא יעד טיול מקסים כל עונות השנה אך בתקופת החורף כשהוא מתכסה במרבד פרחים צבעוני ובצמחיה ירוקה ועשירה, הצומחת סביב לשבילים המתפתלים לאורך המערות המסתוריות, הוא הופך ליעד אטרקטיבי במיוחד.

writer
עדי כהן תאריך פרסום: 22/01/2009

מערות בית גוברין, צילם: ניב לוי

 

הפנינג "האגדות הקסומות" במערות בית גוברין


מזג האוויר בבית גוברין הוא נוח כל ימות השנה, וגם בתקופת החורף כמעט תמיד זורחת השמש והטיול בגן נעים מאוד. מסיבה זו החליטו ברשות הטבע והגנים לארגן הפנינג חגיגי ומיוחד – "אגדות קסומות" לילדים וגם להורים במערות בית גוברין. בשבת בסוף החודש, בתאריך ה-31 בינואר 2009, בין השעות: 10:00-15:00.    

   
הגן הלאומי בית גוברין משתרע על פני כ – 5,000 דונם, ושוכן בשפלת יהודה. בשל אופיים המיוחד של סלעי הקירטון הנפוצים באזור, הרכים מאוד אך גם עמידים מפני בליה, נהגו התושבים כבר בשחר היסטוריה האנושית לחצוב מערות לשימושים שונים באזור: מערות קבורה, מחילות מסתור, בתי גידול ליונים, מחסנים ובתי מלאכה.


בגן הלאומי בית גוברין ובסביבתו נחצבו מאות מערות שחלקן מרשימות ביותר. המערות יוצרות מבוך ענקי של אולמות וחללים גדולים הנפערים מתחת לפני הקרקע. בפסגת הגן הלאומי שוכנים שרידה של העיר התנ"כית העתיקה "תל מרשה" שהגיעה לשיא פריחתה בתקופה ההלניסטית במאות השנייה והשלישית לפני הספירה. בתקופת החשמונאים כבש יוחנן הורקנוס את תל מרשה והכריח את תושביה להתגייר, והיא הייתה עיר חשובה מאוד גם בתקופה הצלבנית.


מה בתוכנית "אגדות קסומות"?


הצגה לילדים "אגדה במחנה" שתיערך במערת הפעמון. יוני השובב מחליט לבנות מחנה מיוחד, ואל המחנה שלו מגיעות דמויות מוכרות ואהובות מהאגדות. יוני מופתע להיפגש עם: שלגיה היפה, מוגלי השובב, עמי ותמי שהלכו לאיבוד במעבי היער, בובת העץ המקסימה פינוקיו וגם עם דורותי. ההצגה מלווה בשירים והיא חוויה בלתי נשכחת עבור הילדים.
פינת הקריאה של מילגה – בפינת הקריאה יספר השחקן רן ורד לכל הילדים סיפורי אגדות וסיפורי מערות. נוסף לכך, בפינת הקריאה הפתוחה תוכלו לקרוא ביחד עם הילדים ממיטב ספרות הילדים האהובה על כולנו. על לוחות משחק ענקים תוכלו לשחק שחמט ושש-בש עם הילדים. כמו כן, במקום ייערכו אף סדנאות יצירה שונות וצבעוניות וכמובן, בדוכני המכירה השונים תוכלו לקנות חפצי נוי וגם מטעמים.


טיול מהנה לכל המשפחה


נצלו את אירוע ההפנינג כדי להכיר את קסמי הגן הלאומי בית גוברין, את המערות המיוחדות ואת השרידים הארכיאולוגים.
בין האתרים המרכזיים בגן הלאומי:
• מערות הקולומבריום ששימשו בעיקר לגידול יונים.
• מערת המבוך הכוללת כשלושים מערות שהפכו במהלך השנים למתחם מתפתל אחד.
• מערות קבורה צידוניות מהתקופה ההלניסטית (המאות השנייה והשלישית לפני הספירה).
• מערכות משוכללות מאוד של בורות מים ענקיים ששימשו את תושבי העיר העתיקה מרשה.
• מערות פעמון גדולות שחלקן מגיע לגובה של 15 מטרים, הן נחצבו דרך פתח צר מלמעלה והתרחבו כלפי מטה, ממש כמו פעמון.

למסלולי טיולים נוספים באזור, לחץ כאן: מסלולי טיול

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים