תיירות אקולוגית בישראל

הטרנד האקולוגי של השנים האחרונות לא פסח על ענף הצימרים בישראל ואנו נחשפים מידי יום לעוד ועוד אתרי תיירות וצימרים שמחשיבים עצמם כאקולוגים. מאמר זה הוא ניסיון להבין על מה כולם בעצם מדברים.

writer
לוטם לב ארי תאריך פרסום: 01/02/2009

למה תיירות אקולוגית?

ככל שעוברות השנים, אנו מגלים כי כמו בכל תחום אחר בחיים, גם בתחום זה הצלחנו כבני אדם לפגום בטבע. אתרי תיירות נבנים תוך שהם רומסים כל חלקה ירוקה, מלונות שהם מפלצות ענק מוקמים, מסלולי טיול נרמסים ומתמלאים בלכלוך ועם השנים, אם לא נקפיד, לדורות הבאים יהיו פחות ופחות מקומות לטייל בהם. תיירות אקולוגית בישראל מנסה להימנע מנבואות שחורות שכאלו ופשוט לשנות, כאן ועכשיו, את דפוסי התיור בישראל למען כולנו.


מהי תיירות אקולוגית בישראל?

קשה למצוא הגדרה אחת וחד משמעית של מושג זה, אך אין ספק כי הוא מערב בתוכו את הרצון להמציא חוויות חדשות או לטפח חוויות קיימות תוך שימור על הסביבה ורווחה לקהילה. כל הגורמים הללו צריכים להישמר תוך כדי שהם מספקים יכולת לרווח כלכלי.


תיירות אקולוגית בישראל וענף הצימרים?

חיפוש קצר ב"גוגל" יספק לא מעט אתרי תיירות אקולוגית בישראל שניתן ליהנות בהם מפארקים, סיורים, מסעדות, יקביים ועוד. יחד עם זאת, ענף הצימרים הצליח לקחת את כל העסק צעד קדימה עם תיירנים מלאי תושייה שהצליחו להקים צימרים מפנקים מהשורה הראשונה שבה בעת שומרים על קיימות הסובב אותם.
כך למשל, "בקתות האדמה" של חוות ימי מדבר נבנו באלות קש ואדמה, מחומרים שהם ידידותיים לסביבה, כאלו שמבודדים קור בחורף וחום בקיץ (ממש כמו מערה) ויוצרים מראה רך ונעים. במקום כמו המדבר, בו הטבע נוכח במלוא עוצמתו, נראה הרסני לבנות באופן אחר שיפגע בסביבה. כך, הם מצליחים הן להעניק חוויה ייחודית ומפנקת והן לחיות בשלווה עם הסביבה.
גם חוות "כרמי עבדת" בנגב נבנתה תוך הקפדה על כיבוד המדבר וניסיון להעלם בתוכו ולא לכבוש אותו. באתר האינטרנט של החווה הם מסבירים כיצד הם מנצלים את המים באזור החווה, מחזור המים והשימוש באנרגיית השמש לצורכי החווה השונים. הם מספרים כי את החווה בנו באמצעות שימוש בטרקטור קטן ביותר על מנת למנוע פגיעה מיותרת בטבע ושבכל צימר שלושה פחים שונים למחזור הפסולת.


לאן זה הולך?

לא ניתן לדעת האם התיירות האקולוגית בישראל היא טרנד חולף, שרוכב על הגל הירוק ששוטף אותנו בשנים האחרונות או משהו שיישאר כאן לאורך זמן. כך או כך, התיירות האקולוגית מלאת כוונות טובות ורצון ליצור חיים טובים, לפחות כמו שלנו, למען הדורות שאחרינו.

 

מחפשים צימרים אקולוגיים נוספים? לחצו כאן

אולי יעניין אתכם גם

מדורים