איך לשווק את הצימר שלך?

בשנות השמונים אפשר היה לספור את מספר הצימרים במדינה על יד אחת. כיום יש אלפים. למעשה, אין ישוב אחד באיזור חיוג 04 שאין בו לפחות צימר אחד. הפירוש של הגידול העצום הזה, שהחל בשנות התשעים, הוא שהתחרות עזה וקשה מתמיד. אז איך תהפכו את הצימר שלך מ"עוד צימר" ל"ה-צימר"? התשובות לפניכם.

writer
אדם פדר תאריך פרסום: 15/02/2009

שלב ראשון – להודות שאתה בבעיה

אחד הכללים הבסיסיים ביותר לקידום המוצר שלך בשוק תחרותי, הוא יצירת בידול. כלומר, למצוא את אותו דבר שמהווה יתרון למוצר שאתה מוכר על פני מוצרים דומים בשוק, ולמכור אותו, וחזק. הדבר נהפך קשה יותר ויותר ככל שמספר המתחרים בשוק נתון גבוה. הוא נהפך לבעיה כאשר כל המוצרים פונים פחות או יותר לאותו קהל יעד, ולכמעט בלתי אפשרי כאשר כל המוצרים מציעים פחות או יותר את אותו דבר.
"תמהיל השיווק" הינו מושג מוכר ובסיסי מעולם השיווק. זהו למעשה מערכת של מאפיינים אשר נוצרו על מנת להגדיר את המוצר ביחס לקהל היעד שלו. ארבעת המאפיינים נקראים גם ארבעת ה"מ'ים":

1. מוצר – כולל את תת המאפיינים כגון הפיתוח, התיכנון, האריזה, הכינוי וההשקה של מוצרים חדשים ומיצובם מחדש, שיפורם או  אריזתם מחדש של מוצרים קיימים. הם מחייבים ייחוד של המוצר, כלומר אבטחה שלמוצר תהיינה תכונות ייחודיות שיבטיחו תוצאות או ערכים שונים מאלה של המתחרים.

2. מחיר – המחיר צריך בדרך כלל להיות שקול לערכו של המוצר כפי שהוא נתפס בעיני הלקוחות. אולם, יש מקרים בהם המחיר עצמו מהווה גורם מרכזי בתהליך הבידול, ומחיר גבוה מהערך האמיתי (כמו במותגי יוקרה בביגוד, למשל) יפנה לאותם צרכנים שיכולים להרשות לעצמם לשלם ערך מוסף עבור מותגים. או הדוגמה ההפוכה, בה מחיר נמוך בהרבה יהיה ההבדל המרכזי ביניכם לבין המתחרים, ימח שמם.

3. מקום – היכן וכיצד המוצר יימכר. כלומר, אפיקי ההפצה (אתר אינטרנט, דיוור ישיר ועוד),או  מכירה ישירה.

4. מדיה – פרסום וקידום מכירות. השיטות הננקטות, כגון פרסום, מכירה, קידום מכירות ויחסי ציבור, להצגת המוצר באור מושך בעיני הלקוחות. אחת הדרכים המרכזיות לקידום הצימר בזירה הפרסומית, היא על ידי פרסום תמונות המתחם, באתרי אינטרנט, במגזינים של פנאי ואף בטלוויזיה. תמונות אלה צריכות להילקח על ידי אנשים יודעי דבר, כי עליהם בראש ובראשונה להראות אווירה. אם תמונה שווה אלף מילים, אז תמונה של צימר צריכה להיות שווה אלפיים, וכדאי להשתמש בצלם מקצועי.

"צריך לדעת למצוא את הנקודה בחלל, שגם תכלול את כל האלמנטים שבצימר, גם תגרום לחלל להיראות מרווח וגם שהצילום ייצור אווירה כיפית" מסביר סשה אלכוב, צלם צימרים מקצועי. "היתרון של צלם מקצועי על פני צלם חובב, הוא שיש לו את הידע והניסיון במימוש הפוטנציאל של אלמנטים כמו תאורה, קומפוזיציה והצגה של גוונים. גוונים אלה צריכים ליצור אווירה חמה ומזמינה, כי אנחנו מנסים למכור חלום, אך אסור לכלול בתמונה דברים שלא יהיו בצימר כאשר יגיע אליו הזוג. יש לשמור על אמינות מעל הכל. החכמה זה לעשות עם מה שנתון את המקסימום", הוא מרחיב.
"לצלם עם ניסיון יש את היכולת ואת הכלים הנכונים כמו מצלמה מקצועית ושימוש נכון בעדשה רחבה, שיוצרת תחושה של ספייס ויכולה לכלול פריטים רבים בפריים אחד. רצוי למקם בתמונה אלמנטים שיוצרים קרבה כמו פירות או פרחים, שעלותם נמוכה, אך תרומתם רבה". עוד נקודה חשובה – "באינקסים של אתרי צימרים, מופיעה בדרך כלל תמונה קטנה לצד תיאור קצר של המתחם. תמונה זו מביאה אנשים להקליק עליה אם היא נכונה וטובה, או לדלג עליה אם היא לא".


שלב שני – פירסום ישיר

 בין אם אתם מתכננים לפתוח צימרים בצפון או שיש לכם כבר עסק פועל, שיווקו של הבייבי שלכם הוא החמצן שמאפשר לעסק (ולכם) לנשום. לא ניתן, כמו בימים עברו, להסתמך אך ורק על פרסום מפה לאוזן, למרות שכנראה זה עדיין הפרסום האפקטיבי ביותר. בשלב מוקדם מאד תיצטרכו להתמודד עם העובדה שללא שיווק נכון, הצימרים שלכם פשוט יקרסו. אז לאחר שמצאתם את הבידול של הצימר, ולאחר שהוא צולם בצורה מקצועית ומפרגנת, הגיע הזמן להודיע על בואו לעולם.
 צעד ראשון – תשתו מים. צעד שני – הקימו לכם אתר אינטרנט בעזרת חברה המתמחה בכך. אל תחסכו באפיק זה, שכן 95% מהפרסום שהעסק שלכם יצבור יהיה דרך האינטרנט. האתר צריך להיראות כמו מליון דולר ולא סנט אחד פחות. התחרות היא אכזרית מאין כמותה וכיום, אתר האינטרנט שלכם הוא הכל – כרטיס ביקור, עלון מידע, קטלוג תמונות, סרט תדמית, מחירון. זו עלולה להיות ההשקעה הכבדה ביותר שתעשו בכל הנוגע לשיווק הצימרים שלכם, אך היא ללא ספק המשתלמת ביותר.
יש לכם אתר שיגרום ללקוחות להכין תיק

אולי יעניין אתכם גם

מדורים