שבת בבוקר יום יפה - מסלולי טיול

אחרי מספר ימי גשם ורטיבות שהכריחו אותנו להישאר בבית, רואים קצת שמש ולרובנו זה פשוט עושה חשק לצאת מהבית. אז אולי במקום שוב ללכת לקניון או להסתובב ברחובות תארזו את הילדים וכמה מטעמים וצאו לטיול בטבע המבריק בניקיונו בימים הנהדרים האלו של פריחות ולבלובים, מומלץ לשלב זאת עם לינה באחד מעשרות הצימרים הפזורים ברחבי הארץ.

writer
לוטם לב ארי תאריך פרסום: 25/02/2009

"כל המשפחה על גלגלים"

 

טיול אופניים ביער המלאכים- ביום שישי, 13.03.09, בשעה 12:00 כל המשפחה יוצאת לטייל ברכיבה קלה ונעימה, בשבילי יער נוחים ביער המלאכים. המסלול לא קשה ולאורכו תוכלו לצפות ביערות הקרן הקיימת לישראל וחבל לכיש הפורח. מתנדבי שנת שירות של קק"ל יחכו לכם לאורך הדרך עם מים קרים, חידות לילדים וקצת פעילות לשחרור השרירים. יש אפשרות לשכור אופניים בהרשמה מראש ובתשלום נוסף (50 ₪ למשתתף ו-30 ₪ לידיד אבל יש הנחות לילדים ולמשפחות).

 

טיול משפחות ביער המלכים. צילום: יח"צ קק"ל

 

מושבת הקורמרונים הגדולה בחוות חפציבה

לא כדאי לפספס את התצפית על מושבת הקורמורנים הגדולה בישראל בחוות חפציבה שעל גדת נחל חדרה- הקורמורנים הם עופות נודדים המשתייכים לסדרת השקנאים ובעיצומה של עונת הנדידה באירופה, הם מגיעים ארצה בנובמבר ועוזבים, לרוב, בראשית חודש מרס.
אנו נצפה בקורמורנים משחרים מזון וחוזרים ללינת לילה משותפת תוך כדי השמעת קולות והמולה "משפחתית". התצפית וההדרכה מתאימות לכל המשפחה.


ההדרכות מתקיימות בחינם מידי שבת שחודש פברואר ובשתי השבתות הראשונות של חודש מרץ בין השעות 10:00-15:00 מידי חצי שעה. (לפרטים נוספים "כוכבית בטבע"- 3639*) לאלו מבינכם שרוצים חווית צפייה נוסח ערוץ הטבע מומלץ ללון בחדרי אירוח באזור ולהשכים קום, עוד לפני הזריחה ולצאת להקשיב למשק כנפי הציפורים המתעוררות.

 

'פריחה אזרחית' בשמורת נאות קדומה

הצעה שווה נוספת לשבת היא ביקור בשמורת נאות קדומים. אתם מוזמנים לקחת צימרים באיזור ולהכיר ברוח הבחירות האחרונות את  פרח "האזרח המושלם". אומנם לפרח אין זכות בחירה אך יש לו השפעה ממש חיובית וטובה, הוא תוצר של שיח  "הקידה השעירה" ובולט למרחקים עם פרחים פרפרניים, צהובים ורייחנים, שנראים למסתכל מרחוק כאבוקות בוערות וזורחות (ומכאן "אזרח"). חוץ מזה גם יש לו סגולות מרפא ואפשר להכין ממנו ריבה. אם תביאו מים חמים אפילו תוכלו להכין איתו תה. שמורת נאות קדומים היא פארק לאומי בסמוך לירושלים, רק כ-10 דק' נסיעה מנתב"ג בו ניתן לצפות בפריחות מרהיבות בעונה זו של השנה, פינות מקסימות לפיקניק ומסלולי טיול מפנקים. הכניסה לפארק כרוחה בתשלום של 20 ש"ח לילד וכ-25 ש"ח למבוגר.

 

פריחת הארזרח בנאות קדומים, צילום: יח"צ

 

 והמלצה אחת ליום שישי

קרן קיימת לישראל מקיימת טיולים כל יום שישי בבוקר במה שנקרא "שישי שבועי".  בשישי הראשון במרץ (6.3.09) יתקיים טיול במכונית וקצת הליכה (כזו שמתאימה לכל אחד) לאורך דרך הנוף והמצפורים ביערות הגלבוע. ביום שישי הבא אחריו (13.3.09) קק"ל מזמינים אתכם להתרשם מפריחה אביבית בדרך הנוף לאורך נחל הבשור. ואיך משתתפים? נרשמים עד יום רביעי של אותו שבוע ב"קו ליער" (1-800-350-550) ומגיעים בשעה 10:00 ביום שישי לנקודת המפגש. אם לא בא לכם לנסוע לצפון ולחזור ישר אחרי הטיול, כדאי ליהנות ממחירי החורף המוזלים בצימרים באזור הטיול ולמחרת להשתתף בסיורים הרבים במציעים ב"קו ליער".

 

התקופה הקרובה היא תקופה מרהיבה לטיולים עם כל המשפחה, תקופה טובה לצפות בפריחה צבעונית וליהנות מחיק הטבע דקה לאחר הגשמים.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים