שתזכו למצוות- טיול בעקבות קברי צדיקים

טרנד העלייה לקברי צדיקים כבר מזמן הפך לרווח.הם מציעים סגולות שונות ומבטיחים מזור לתחלואות חברתיות מסוימות. אבל האם בהכרח צריך לקחת סיור מאורגן? אנחנו חושבים שאפשר גם לטייל לבד.

writer
איציק גרינוולד תאריך פרסום: 07/05/2009

מתחת לבית שלי יש לוח מודעות גדול ומזמין. כחובב נוסטלגיה, מוצאת חן בעיני העובדה שאפשרות הפרסום החינמית, הפשוטה אך הכה-עתיקה הזו, עדיין זמינה למי שחפץ בה. למרות שאני יודע שסביר להניח שלא אמצא שם מציאות, פשוט כי את מה שאני צריך אני יודע לחפש במקומות אחרים, עדיין אני אוהב לעצור מדי פעם ליד הלוח ולהסתכל על המודעות שתלויות עליו.

לצד מודעות של אנשים שמציעים את עצמם כעובדים (לרוב במשק בית) או את דירתם להשכרה (מה, לא שמעתם על האינטרנט, חבר'ה?), יש מודעה אחת שראיתי לא מזמן ושתפסה את תשומת ליבי: הזמנה להשתתף בסיור אל קברו של הצדיק יונתן בן עוזיאל. המודעה פונה אל רווקות העיר שחפצות למצוא חתן ומציעה סיור מודרך כולל הסעה במחיר שווה לכל נפש.

 

תביא לי קצת פרנסה, חופן של בריאות, וקורט של זוגיות

 פקידת קברות צדיקים פופולארית מאוד בדתות מונותיאיסטיות כגון היהדות, ועל כן אני יכול להבין את הביקוש לו היא זוכה. מה שאני לא מצליח להבין זה מדוע צריך לשלם על סיור והסעה אם אפשר לעשות זאת לבד. כל מי שמצויד (או מצוידת) בכלי רכב יוכל להגיע בכוחות עצמו אל הקברים הפתוחים לקהל הרחב ולשלב את הביקור בהם עם לינה בצימרים מקסימים הפזורים באזור. מרביתם של הקברים ממוקמים גם ככה באזור הצפון, שהוא אזור תיירותי השופע אפשרויות טיול ואטרקציות. מבחינתי, כל יציאה מגבולותיה של תל אביב רבתי זוהי סיבה למסיבה, וצריך לנצל אותה עד תום. אז למה לא בעצם?

לנוחיותכם,  שלושה קברים "צפוניים" ששווים קפיצה:

 

קבר רבי שמעון בר יוחאי 

עבור תל אביביים חילוניים רבים ל"ג בעומר הוא ליל המדורות והעשן האופף את רחובות העיר. ישנם כאלו שעבורם לילה זה הוא קדוש מסיבה מעט אחרת - פטירתו של הרבי שמעון בר יוחאי, הידוע כאחד מגדולי תלמידי התורה. אולם, גם מלבד יום זה, מרבית ימות השנה הקבר עמוס מבקרים המגיעים לחגוג שם שמחות משפחתיות דתיות ולהתפלל. הקבר כל כך פופולארי שבסביבתו תוכלו למצוא רוכלים רבים המציעים את מרכולתם (החל מאוכל וכלה בתשמישי קדושה) ואף מקווה מסודר. הקבר ממוקם בהר מירון היפהפה (פנייה שמאלה - צפונה - בצומת מירון מכביש 866) שבסביבתו מסלולי טיול רגליים קלים רבים. גם צימרים יש בשפע, החל מצפת ודרך שלל המושבים המקיפים את האזור, כגון כרם בן זמרה, קדיתא או דלתון.

 

קבר רבי מאיר בעל הנס

דרומית-מזרחית לצפת נמצאת טבריה. מלבד סמיכותה לכנרת המתייבשת, טבריה שופעת קברות צדיקים ונחשבת לאחת מארבעת הערים הקדושות ביהדות. לצד הרמב"ם, רבי עקיבא, והרמח"ל, שכבודם במקומם מונח, קבור בטבריה גם רבי מאיר בעל הנס, מגדול חכמי התלמוד. מאות, אם לא אלפי, מאמינים פוקדים את קברו מדי שנה, בכל הימים, ומפזרים עשרות פתקים עם בקשות מכל הסוגים וכל המינים. יש שטוענים שהשתטחות על קברו מובילה לשלום בית ולמציאת אבידות. הקבר, כאמור, ממוקם בטבריה, בירת התיירות של הצפון, אבל מי שירצה ללון במקום קצת אחרת, בצימרים מקסימים, יוכל לעשות זאת בכל אחד מעשרות הישובים שפזורים סביב לה, החל מכנרת, יבניאל וקיבוץ גינוסר ועד לישובים הנמצאים בצידה השני של הכנרת, למרגלות רמת הגולן.

 

קבר יונתן בן עוזיאל

ולבסוף, איך אפשר בלי הגלית גוטמן של הצדיקים. זהו אחד הקברים הפופולאריים ביותר, ולא ברור כל כך מדוע. לא ידוע הרבה על הצדיק הזה אבל רווקות רבות מכתתות רגליהן מדי שנה אל קברו בשביל למצוא חתן, אי"ה. הקבר ממוקם בסמוך למצפה עמוקה היפהפה והלינה במקום מומלצת במיוחד שכם יש שם צימרים איכותיים ביותר. אפשרות לינה נוספת היא בראש פינה הסמוכה, שגם בה צימרים רבים, או בחצור הגלילית.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים