אילת ש(אולי) לא הכרתם

בתי מלון, ים, רוח, שיזוף, צלילה - כל אלו ועוד עולים לנו בראש כשאנחנו חושבים על אילת. אבל מה עם גמלים וראמים, טיולים במדבר, ציורי מערות, סנפלינג וסירות מנוע מהירות? מסתבר שגם אותם תוכלו למצוא בעיר הנופש הדרומית. אילת כפי שלא הכרתם אותה.

writer
איציק גרינוולד תאריך פרסום: 18/06/2009

בואו נשחק לכמה רגעים משחק אסוציאציות עם העיר אילת. מה קופץ לכם לראש כשאני מזכיר אותה? יש כאלו שעבורם אילת היא עיר הנופש האולטימטיבית עם המלונות המפוארים הרבים, צימרים בסיסיים והאטרקציות הימיות, עבור אחרים היא גן עדן לצלילה השוכן לחופי הים האדום, ויש גם כאלו שיציינו בגאווה את פאב "המנקיז" המפורסם.

באופן אישי אני מודה ומתוודה שאינני חובב גדול של אילת. עם זאת לרגל הקיץ שכבר גרם לי להזיע לא מעט בימים האחרונים החלטתי השנה לנסות להחזיר עטרה ליושנה ולבקר שוב בעיר הזו, רגע לפני שחום יולי-אוגוסט מנחית את זרועו הכבדה ועשרות אלפי ישראלים ותיירים פוקדים את שעריה.

את כל האטרקציות המזוהות עם אילת, כמעט באופן אינסטינקטיבי, כגון ריף הדולפינים, צימרים ומלונות, שונית האלמוגים, המצפה התת ימי והשיט בספינת הזכוכית, כבר חרשתי היטב לפני שנים רבות בתור נער ובראשית שנות העשרים שלי. הפעם, החלטתי לחפש אטרקציות אחרות, שלא כולם מכירים, ואפילו ניתן לומר מפספסים.

 

חוף אילת. צילום: ניסים שרון

לחובבי האדרנלין

אז אם כבר הזכרתי את הספורט הימי, שאילת כה ידועה בזכות טיפוחו, אתחיל בו. חברת קיסוסקי שהוקמה על ידי אלופי הארץ בסקי מים מציעה לכם מגוון רחב של אטרקציות מבוססות ספורט ימי. עזבו אתכם מהבננה והאבובים- זה למתחילים. קשרו עצמכם אל מצנחי הרחיפה המחוברים לסירת מנוע שמסיעה אתכם לאורכו ולרוחבו של ים סוף. כך הם מעניקים לכם תצפית מדליקה על כל רצועת המלונות, הצימרים והחוף. לחילופין, העצימו את האדרנלין בגופכם באמצעות סירות מבוססות מנוע הסילון שטסות על פני המים במהירות שיכולה להגיע עד ל-120 קמ"ש.

 

למשפחות

רוב מי שמגיע לאילת לא ממהר לצאת מגבולותיה ומחפש את ההרפתקאות שטמונות ביניהם. חבל, כי באזור אילת תוכלו למצוא מספר אטרקציות משפחתיות מהנות לא פחות. נסו את הפארק המשפחתי של תמנע, בו תוכלו לבקר במכרות הזמן ולצפות מיצגי מולטימדיה שיספרו לילדיכם על ההיסטוריה המקומית; לטייל בעמק ציורי הסלע, שמכיל רפליקות של ציורים מתקופות קדומות לצד שני ציורים מצריים מקוריים, או באתרי ביקור רבים אחרים כמו עמודי שלמה והקשתות. תוכלו אפילו לעשות סנפלינג בתיאום מראש. אלו הם רק חלק מהאטרקציות המוצעות במקום.

אפשרות חייתית אחרת היא ביקור בשמורת הבר של יטבתה שתעניק לכם הזדמנות לחזות בבעלי חיים שנעלמו מנוף ארצנו, טורפים כגון שועל החולות או הצוקים, הנמר, הקרקל ולא טורפים כמו הראמים והיענים. אל תפספסו גם את הביקור בחדר החושך שבו מסתתרים במחילותיהם מכרסמים כמו הגרביל, נמנמן הסלעים והפסמון. לא רחוק ממנה נמצאת חוות הגמלים שבנחל שלמה, בה תוכלו לטייל באזור ברכיבה על ספינת המדבר העצומה בגודלה.

 

למטיילים

הרי אילת המיתמרים מהווים אבן שואבת לטיולי ג'יפים רבים. עם זאת, ניתן בהחלט לטייל בהם ולחוות את האזור גם באמצעות זוג הרגליים שלנו. המסלול הפופולארי והמוכר ביותר באזור הוא של עין נטפים. מסלול זה זכור לי היטב (כמו לחברי הקרובים) מהטיול השנתי של כיתה י"ב. אורכו כ-2.5 ק"מ והוא מאפשר תצפית יפה על הנחל וירידה אל המעיין. לעומת זאת, השילוב בין ההליכה הרגלית והנסיעה החווייתית יוצר מסלול שאורכו כ-20-30 ק"מ (עשרים הק"מ הראשונים ניתנים לנסיעה גם ברכבים פרטיים) ואשר מעניק חוויה יוצאת דופן במינה של כל הנוף המדברי.

אז קדימה, לכו תארזו בגד ים, הזמינו מקום בצימרים, ותנו קפיצה למקומות באילת ש(אולי) לא הכרתם.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים