ראמדן כרים

השנה חודש הראמדן וחודש אלול מתלכדים לידי תאריכים סמוכים ומהווים גם עבור היהודים וגם למוסלמים זמן כפרה, חשבון נפש וענווה. זהו זמן מצוין לצאת ולהכיר את הצד השני דרך פעילויות יחודיות ומסלולי טיול.

writer
גילי סופר תאריך פרסום: 26/01/2020

אחד החגים המרתקים ביותר הוא חודש הרמדאן באסלאם. חודש זה, הוא הזדמנות לחשבון נפש, להתקרבות לאל, כפרה על עוונות, עשיית מעשים טובים ושמירה על התנהגות ענווה. במהלך החודש, המוסלמים צמים מצאת החמה עד לשקיעתה וכן אסור להם לעשן ולקיים יחסי מין. למעשה, כל החודש מוקדש למעשים טובים והימנעות מרכילות, הימורים ושאר החטאים המוסרים. בסוף הרמדאן חוגגים את חג עיד אל פיטר ובמשך שלושה ימים עורכים ארוחות חגיגיות ומבקרים קרובי משפחה.

 

השנה, חודש הרמדאן מקביל לחודש הסליחות ביהדות. חודש אלול הוא החודש האחרון בשנה ולכן האמונה רווחת שהימים מוכנים יותר לקבלת תשובה. בזמן זה, היהודי עורך חשבון נפש ומבקש סליחה ורחמים. קיום חודש הסליחות ובו בזמן חודש הרמדאן יוצרת סיטואציה מרתקת בה על שני בני הדתות לערוך חשבון נפש. כאשר עורכים חשבון נפש, זה הזמן להכיר אחד את השני, ולחזק את החיבור בין שתי הדתות. החברה להגנת הטבע ובית שמואל עורכים סיורים ברוח הסליחות ולהכרת חודש הרמדאן. זוהי הזדמנות פז לחזק את השורשים היהודיים ולראות מקרוב את רזי האסלאם.

מעלות הרקיע

מסע בעקבות קברי צדיקים המקשר בין האיסלם לבין היהדות. הטיול מתחיל ברכס יודפת, בקברו של אבו אל היג'א, שהמוסלמים מאמינים כי יש לו סגולות מרפא. הטיול ממשיך לרובע היהודי בצפת שם המטיילים יעקבו אחר מסלולו של האר"י וגוריו וכן ישמעו את סיפורו של רבי יוסף קארו. לבסוף, יערך ביקור בקברו של יונתן בן עוזיאל,הידוע כמוצא זיווגים. הסיור יוצא בתאריך 4.9.09 ומיועד לבני 18 ומעלה. ההרשמה כרוכה בתשלום לאוטובוס.
לפרטים והרשמה: החברה להגנת הטבע:  03-6388688  

 

 לילות רמדאן

הזדמנות להכיר את חודש הרמדאן מזווית חדשה. הטיול מתחיל בהרים שממזרח לואדי עארה, עד לתצפית מראשו של הר אמיר. בהמשך, הטיול יגיע אל סמטאות אום אל פחם ויכלול גם סיור בגלריית אמנות ייחודית. הטיול נותן הוא צילום תקריב לחודש הרמדאן המוסלמי. הטיול יוצא בתאריך 11.9.09 ומיועד לבני 18 ומעלה. הרשמה כרוכה בתשלום לאוטובוס. 
לפרטים והרשמה: החברה להגנת הטבע:  03-6388688  


רמדאן כרים

סיור ברובע המוסלמי בירושלים, שמתקשט לכבוד חודש הרמדאן. הסיור יערך בין אלפי מנורות צבעוניות, חנויות מיוחדות ומאכלי חג בדמות סהר. הסיור ימשיך לרובע היהודי שמשנה פניו לכבוד חודש הסליחות ויסתיים בכותל המערבי. הסיור יוצא בתאריך 10.9.09 בשעה 20:00, הוא  מאובטח ויש להגיע אליו בלבוש צנוע. מחיר: 89 ₪.
לפרטים והרשמה: בית שמואל 02-6203461

 https://www.beitshmuel.co.il/

הן יום הכיפורים והן הרמדאן הם זמן לחשבון נפש, לא רק בניו ובין האל כי אם בין האדם לחברו. שווה לנצל את ייחודיותו של חודש זה על מנת להתקרב אל האחר,ללמוד ממנהגיו ומי יודע, אולי דרך הטבע גם תגיע הסובלנות.

רמדאן כרים לגולשינו.

 

מסלולי טיולים לחודש הרמדאן

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים