רומנטיקה מדברית

רבים לא יודעים אבל גם בנגב ובערבה יש לא מעט צימרים יוקרתיים ורומנטיים במיוחד ומחירם אף זול בהרבה ממקבליהם בצפון. לפניכם ארבעת הצימרים הכי טובים בדרום, לגזור ולשמור לחופשה הזוגית הבאה.

writer
איציק גרינוולד תאריך פרסום: 21/09/2009


חוות נחל חוורים

את ביקורנו בדרום נתחיל ב"דרך הבשמים" שבשדה בוקר, ב"חוות נחל חוורים" אצל ינקל'ה מדריך הטיולים ואשתו, המורה דורית. את הצימרים שלהם החליטו להקים מתוך מחויבות של שמירה על השרידים הארכיאולוגיים מהתקופה הנבטית שבמקום. כך, הדבר בא לידי ביטוי בעיצוב המיוחד והתחושה שאנחנו לא בשדה בוקר, אלא בלב מדבר נבאדה. את העיצוב החיצוני משלים העיצוב הפנימי שכולל ויטראז'ים צבעוניים, רצפה מצוירת ורהיטי מתכת בעבודת יד. לצד כל אחד מהצימרים ממוקמת בריכה טבילה שנראית כאילו היא תמיד הייתה שם, פשוט חלק מהמקום.

אבל המחויבות למסורת הנבטית חייבה אותם בדבר נוסף – שחזורו של בית הבד העתיק. לצורך כך בני הזוג נטעו מאות עצי זית וכיום הם מעבירים סדנאות בנוגע לשמן זית שילמדו אתכם כל מה שלא ידעתם שצריך לדעת על המצרך הנפוץ. תוסיפו על כך את עובדת היותו של ינקל'ה מדריך טיולים, כיאה לשמו, העורך טיולי ג'יפים במדבר, וקיבלתם אחלה של טיול.

ארמון בחול

משם, אנו קופצים קפיצה קטנה לחו"ל. לפעמים השם יכול ללמד הרבה על מה שצפוי בצימר עצמו. ואכן, הבאים בשערי "ארמון בחול" עשויים להתבלבל ולשפשף את עיניהם בתדהמה למול שער הכניסה לקסבה. לא, אל תתבלבלו, אין צורך בדרכון. המתחם המרוקני המרהיב ביופיו נמצא בסך הכל בעין הבשור.

ההקפדה של בעלי הבית, הפולניה והתימני, על אחרון הפרטים הקטנים, יצרה מקום שהמילים "פאר" ו"השקעה" קטנות עליו. מאחורי השער המדובר מסתתרת לה חצר רחבת ידיים, ובה גינות תבלינים, כורסאות העשויות מכפות עץ וסוויטות המאובזרות בהתאם לאווירה הכללית ובעלות צביון ייחודי. ארוחת הבוקר, כפי שבטח כבר ניחשתם, מוגשת באוהל האירוח על גבי כריות ישיבה ססגוניות. אגב, ציינתי שלכל אורך היממה מוגשת בו שתיה קרה וחמה באופן חופשי?

ראקויה

ממרוקו אנו לוקחים מטוס ונוסעים הרחק לקצה השני של העולם – יפן. נחמה תלמי ובעלה, אשר חזרו משליחות בת שנתיים במזרח, נשבו כל כך חזק בקסמה של התרבות היפאנית עד שהחליטו לבנות צימר יפאני אותנטי, במקום הכי לא צפוי- בנגב. חשבתם שהם הסתפקו באחד הזוג החליט לעצב לא צימר אחד כי אם שניים – "יין" ו"יינג" שמם. בהתאם לתורת הזן והפאנג שווי, כל אחד מהם מעוצב בסגנון שונה ומייצג האחד את הגבר והשני – את האישה.

בדומה לארמון המרוקני, גם כאן יקבל את פניכם בכניסה שער, אך הפעם ה"טורי", הלא הוא השער הקדוש היפני. מאחוריו מסתתר גן עשיר במוטיבים יפניים אותנטיים, כשהמיוחד בהם הם שניים: דגי הקוי שעל פי המסורת היפנית הם סמל למזל, הצלחה וסטאטוס חברתי; והשני – המים הזורמים.

חוות כרמי עבדת

חוזרים ארצה. לא סתם ארצה אלא לצימר שהוא פרויקט התיישבות ייחודי במינו שמאחוריו עומד החזון הציוני של בעלי הבית – "חוות כרמי עבדת". לטעמי, זוהי התשוקה העצומה שבוערת בעצמותיהם ליישוב הנגב היא זו שמזכה את הצימר שלהם שנה אחר שנה בפרסים בשלל תחרויות. את התשוקה הזו מימשו בני הזוג יזרעאל כבר בשנת 1998 כשלצד המתחם הקימו גם כרם יפהפייה למראית עין על שרידיה של חווה חקלאית עתיקה. מה זה עתיקה? בת 1,500 שנים, לא סתם.

אבל, בצימרים עסקינן ולא ביין ולכן נעבור לחלק החשוב ביותר – יחידות האירוח. תופתעו, או שלא, לגלות שאין בהם dvd, וגם לא טלויזיה. חזונם של חנה ואיל כלל גם "מתן כבוד למדבר ולנוף, ותוך כדי לאפשר לאורחינו לחוות את העוצמות שאנו חווים יום יום. אל תדאגו, על כך יפצו הפינוקים הקטנים הרבים, כשאת הבכורה גונבת בריכת המים הסמי-טבעית. נקודה אחרונה שלשמה הם ראויים לשבח היא בחזית האקולוגית – מעבר להפרדת האשפה למחזור הנדרשת מהאורחים, המתחם כולו מושתת על מערכת ביולוגית הממחזרת את המים לצרכי השקיה.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים