בגלל 350 סיבות

בשבת, 24 באוקטובר יצוין יום ה-350 הבין לאומי, הקורא להתמודדות עם שינויי האקלים. לקראת יום זה וביום עצמו יתקיימו אירועים בכל העולם שלא יפסחו על ישראל. החברה להגנת הטבע מזמינה אתכם להצטרף.

writer
יפעה מבטח תאריך פרסום: 20/10/2009

נוף החוף בקיסריה. צילום: זוהר שרון

בשבת הזו יש לפחות שתי סיבות  להסיר מעליכם את השמיכות, לקום בבוקר ולצאת לטייל. הסיבה הראשונה, היא כמעט מובנת מאליה. רגע אחרי עומסי החגים ורגע לפני שכל העסק מתענן לנו עכשיו זו בדיוק התקופה היא מושלמת לצאת לטבע. הסיבה השניה ליקיצה מוקדמת בשבת הקרובה הא כי בדיוק בה יצויין מסביב לעולם יום ה350.


350 הוא ריכוז גזי החממה התקין באטמוספירה. אם מכשירי המדידה יראו את המספר הזה אזי עצרנו את התהליך המסוכן של ההתחממות הגלובאלית , שהיא הסכנה האקולוגית החמורה ביותר שמרחפת מעל המין האנושי. כדי להגיע ל350 המיוחל צריך מודעות ופעולה, גם אישית וגם ציבורית. השנה, במקום לערוך עוד הפגנה עם שלטים וצעקות ביום ה350 בשבת הקרובה החליטו בחברה להגנת הטבע לערוך הפגנה מסוג אחר מהנה הרבה יותר.מהנה.  

הקשר המשפחתי 

לדעת החברה להגנת הטבע- טבע זה עסק משפחתי, ויעידו על כך משפחות רבות ומאושרות הפוקדות את פעילויתיה של החברה לאורך כל השנה.  לכן, לא היה טבעי מלחגוג את החיבור לטבע בסוף השבוע הקרוב בפעילויות רבות המתאימות למשפחות. באירועי 350 יתקיימו טיולי משפחות רבים ליעדים באזורים רבים בארץ. ממנזר המוחרקה שעל הכרמל ועד למרבדי החלמוניות שבהר הנגב כל מסלול הותאם כך שתמיד תהיה פעילות משעשעת לילדים לצד סיפורים מרתקים ונוף טבע ארצישראלי משובח. בנוסף לטיולים החברה מארגנת שני אירועי הפנינג בירושלים ובת"א שהכניסה להם היא חינם אין כסף. בהפנינג יהיו שיעורים, סדנאות דוכנים בכולם ניתן יהיה ללמוד להעריך את הסביבה תוך הנאה רבה ותעסוקה משפחתית. יש לציין כי ההפנינג של ת"א יוקדש למאבק החברה למנוע מתוכניות בנייה קיימות להרוס את אזור פי גלילות, מהאזורים הירוקים הבודדים  שנותרו צמודים לגוש דן. במהלך האירוע התל אביבי גם ייצרו באיו כתובת אנושים כנגד ההתחממות הגלובאלית.

ממש לא לבורגנים בלבד

אם אתם זאבים בודדים האם זה אומר שהטבע וטיולים לא שייכים גם לכם? ההיפך הוא הנכון . טבע הוא מקום משכנם של המתבודדים, וגם לאלה שרוצים להכיר את אהבתם, שהרי המדרונות התלולים בטיול הם תמיד קרקע טובה להיכרות. באירועי 350 בהחלט נלקח בחשבון גם הקהל הצעיר. בקשת הפעילויות תמצאו  טיולים מיוחדים לבני 18+, חלקם ממש למיטיבי לכת וגם פסטיבל עירוני תוסס. בין המסלולים למיטיבי הלכת מסלול חלמוניות אתגרי יותר על רכס ירוחם, ומסלול נוסף להר גזם והרי גובי . הכל מתובל בנופים מדבריים רומנטיים אסלים שאין כמוהם כרקע לגיטרה וערכת קפה. כאמור גם לאלה שיבקשו בכל אופן להישאר בסביבה עירונית (אחרי הכל, שנת הלימודים רק החלה)  יש דרך להשתתף בחגיגה ובתמיכה במטרה באמצעות פסטיבל אקו קולנוע. הפסטיבל יתקיים במתחם האוזן השלישית התל אביבי ויוקרנו בו סרטים חדשים העוסקים בנושא החשוב.

ולסיכום – אמת מטרידה

הפסטיבל הוא אמנם כיף אחד גדול אבל הוא מייצג מטרה ואמת לא פשוטה כלל. את המטרה הזו אנחנו רוצים להשיג כדי שנוכל ליהנות עוד שנים רבות מטבע קסום כפי שאנחנו הכרנו בילדותנו וילדינו מכירים עכשיו. האמת שמה שנדרש מאיתנו הוא פשוט -  לבוא וליהנות מחוויה שאולי קצת שכחנו. על ידי בחירה ביציאה לטבע, על ידי מודעות אליו אנחנו עושים את הצעד הראשון והחשוב ביותר – איתות לחלונות הגבוהים שאכפת לנו.
לפרטים נוספים על הפעילויות הרבות הנוספות ועל יום ה350 היכנסו לאתר של החברה להגנת הטבע - www.teva.org.il  

אולי יעניין אתכם גם

מדורים