חדר כושר ארבעה כיווני אוויר

ההחלטה להירשם לחדר כושר תמיד מלווה בתירוצים. המון תירוצים מכל הסוגים שהמוביל בהם הוא בדרך כלל העלות הגבוהה או הנוכחים החטובים שנפגוש שם. תופעת מתקני הכושר העומדים לרשותנו בפארקים יכולה להיות פתרון מיידי ומושלם

writer
יפעה מבטח תאריך פרסום: 25/11/2009

בגלל שהחורף מתעכב

אז מסתבר שגם בשבוע הזה החורף מקשה עלינו להאמין שהוא נוכח בשטח. עם ימים שטופי שמש כאלה שעוברים עלינו קשה להתמכר למעלה העיקרית של החורף והיא העצלנות.  במקום זה אנו נאלצים לצאת אל הרחובות במיטב החמימים ולהמשיך לטפח את גופינו כך שיהלום בגדים קצרים משל היינו ממש באמצע אוגוסט. השבוע עלתה בי מחשבה שאולי החורף המוזר הזה בא על מנת ללמד אותנו איזה שיעור או שניים, ורק כשילמדו וייושמו לקחי אותם שיעורים יפתחו ארובות שמיים ונזכה סוף סוף למבול ההגון והמיוחל.

מהו אותו הלקח אם כן? כל איש ודאי יקח אותנו לעולמו שלו. הדתיים יאמרו שעלינו להחל בשמירת מצוות אדוקה, החבר'ה בעמותה לאיכות השלטון יגידו שעלינו להחליף את המנהיגים המושחתים לאלתר, ואילו פעילי גרינפיס יורו לנו לצאת ולחבק את העץ הקרוב לביתנו. אני, לעומת זאת, שטחית מעט יותר ועם בטן לא שטוחה מספיק, אטען כי מדובר, איך לא, בתיקון חטא ההזנחה העצמית. החורף הזה נמנע לדעתי מכל אותם אנשים ואני ביניהם, שגם השנה לא לקחו את עצמם בידיים והביאו את עצמם אל פתחו של חדר הכושר. כן, כן הגיע הזמן שנתקן את העוול ונעניק גם אנחנו לעצמנו נפש בריאה לגוף קצת יותר בריא.

עצלנות או מכשול ?

המטרה היא אכן נעלה: שיפור הכושר הגופני. אך ביישום, כתמיד, נתקל במספר קשיים. המרכזי שבהם נעוץ בהיכל לשיפור הכושר הגופני הלא הוא חדר הכושר. ראשית, הוא דורש השקעה כספית לא מועטה. שנית, היותו עמוס בשרירנים ושרירניות למיניהם מעלה  את רמות התסכול של הספורטאי המתחיל. לבסוף, הוא כולל את נוכחותם המעצבנת של יצורים בשם מדריכי כושר שתמיד יודעים טוב ממך למה אתה זקוק  (כנראה שבדרך כלל לרגשות אשם).

למען האמת הפתרון לכל הבעיות שמציב בפנינו חדר הכושר הוא פשוט וקרוב משחשבנו. מזה כמה שנים עולה ומפתח טרנד "חדרי הכושר" הציבוריים שנמצאים בפארקים ובגינות ציבוריות. מדובר במכשירי כושר שלא נופלים באיכותם מאילו הנמצאים בחדרי הכושר, רק שכאן הם ניצבים באוויר הפתוח, חינם אין כסף לכל דורש. לצד כל מתקן מוצמדות הוראות שימוש שתוכלו לעיין בהן באופן חופשי ללא כל הסברים נדחפים מצד השרירן התורן או מדריך הכושר. גם הקהל שיחלוק אתכם מרחב ההתעמלות איננו קהל הבודי בילדרס המאפיין את מכון הכושר כי אם אנשים כמוני וכמוכם שרצו להפעיל מעט השרירים ולהיות בריאים יותר. הרבה פעמים תפגשו כאן במשפחות שמשלבות פעילות בריאה בזמן איכות משפחתי כשכל אחד בוחר את המכשירים שמעניינים, מותאמים ומהנים עבורו. אפשר אפילו לסיים באימון מחשבתי בדמות משחק שח באחד משולחנות השח שלרוב פזורים אף הם במתקנים.

אז קצת טיפים לפני שמתחילים

את האימון כדאי להתחיל תמיד במספרי תרגילי חימום שיכולים לכלול טיול בפארק או כל פעילות אחרת. ברבים מהפארקים תמצאו הוראות כולל תמונות לתרגילים מומלצים. גם עיון בכל אתר כושר יכול לספק את המבוקש. את האימון כדאי לפתוח בפעילות אירובית. כאן בפארק אגב, מהנה הרבה יותר לצאת להליכה מהירה ואפילו לריצה כשהנוף משתנה אל מול העיניים ולא "רצים לשומקום" כמו בחדר הכושר. רק לאחר כל אלה יש לגשת למכשירים השונים בהתאם לרצון, לכוח ולסוג השרירים שעליהם אתם רוצים לעבוד. כמובן, אל תשכחו לגוון. אורך הפעילות תלוי מאוד בזמן הפנוי שלכם. עם זאת רצוי בהחלט להתרגל לערוך את הפעילות הגופנית לא פחות מפעמיים בשבוע ובכל פעם להתאמן עד שעה בערך.

כך שגם אם אתם קופצים לחופשה בדרום או לצימר בצפון בוודאי תמצאו בדרך מתקני כושר ציבוריים אותם תוכלו לנצל לאימון קל לפני המנגל של הערב. כושר נעים שיהיה.
 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים