טעים בפסטיבל טעם כינרת

כינרת,כינרת, נכון היא לא אותו דבר, הכינרת מתייבשת. אבל לא הפעם. זו שנה חמישית ברציפות שמתקיים שם פסטיבל טעם כינרת, פסטיבל קולינרי עשיר בצבעים וטעמים,שווה לבוא.

writer
דנה נמדר צילום:רון שלף תאריך פרסום: 09/12/2009

למרות מצבה, כינרת יש רק אחת. מיוחדת במינה ואת זה אף אחד לא ייקח ממנה. איזור הכינרת עמוס באירועים בכל השנה, בייחוד אירועי קיץ ואלפי אנשים מגיעים לצפון בכדי ליהנות מנופי הכינרת והאזור וליהנות מנוף פסטורלי המלווה במאות אתרי אטרקציות, צימרים, בתי קפה ומסעדות.

זו כבר מסורת

 פסטיבל "טעם כנרת" הוא כבר מסורת מזה חמש שנים ומושך אליו המונים המגיעים מכל קצוות הארץ. ליהנות מהאוכל כמובן. 
פסטיבל גסטרונומי וצבעוני זה הוא אחד מהאירועים המרכזיים בתקופה זו, בתי קפה ומסעדות רבות משתתפות בפסטיבל והן מציגות את יצירות הפאר מהמטבח הפרטי שלהם, מאכלים חדשים ומיוחדים אשר יוכנו לכבוד האירוע.
השנה, הפסטיבל הוא בסימן אנשים. אנשים מיוחדים והסיפורים שמאחוריהם, החלומות, הקשיים וההגשמות של כל אחד מהם בתחום הקולינרי. והוא יתקיים בין התאריכים 11-19/12

מה זה פויקה ?

הפסטיבל מציג עשרות אירועים מיוחדים וכולל סדנאות לילדים ולמבוגרים. כמו כן הדרכה ומסלולי טיול באזור.אחד האירועים המיוחדים השנה והוא זה שיפתח את הפסטיבל הוא תחרות מלך הפויקה.


הפויקה, למי שלא יודע, הוא כלי או בעצם סיר כבד מאוד העשוי מברזל יצוק, שניתן להשתמש בו בעיקר בתנאי שטח. ניתן להכין בו תבשילי קדרה עשירים בבשר, קטניות מגוונות ואף תבשילים מיוחדים על בסיס ירקות לצמחונים שבננו.
תחרות הפויקה תתקיים במתחם מרינדו שבעין גב. התחרות תתחיל כבר ביום שישי 11.12.09, נר ראשון של חנוכה, כאשר המתחרים ירשימו במאכלים מיוחדים אותם הם יבשלו בפויקה.כמובן שהמתחרים יצטרכו לשים דגש, מלבד על טעמו של הגורמה, גם על הייחודיות שלהם, מקוריות,ואפילו על ההווי בזמן הכנת האוכל.
על התחרות יהיו אחראים שפים מהמובילים בתחום, עליהם יצטרכו המועמדים להשאיר רושם רב והזוכה יוכרז כ "מלך הפויקה" ויזכה בפרס יקר ערך. ההשתתפות בתחרות כרוכה בהרשמה מראש בטלפון  04-6752727

 

ומה איתנו?

לאלה שלא יוכלו להגיע לתחרות אך מתכננים לטייל בחג החנוכה באיזה צימר או בשטח אך רוצים להתנסות בתבשיל ובטעמיו, הרי לכם מתכון לתבשיל פויקה טלה ועגל "מרינדו" מתאים לכ-6 סועדים
חומרים: 1 ק"ג בשר עגל (אוסובוקו\אסאדו\שפונדרה) 1 ק"ג בשר טלה (אוסובוקו\צוואר טלה\כתף טלה),גזר ,תפוח אדמה ,בטטה ,כרישה
ראשי שום שלמים ,בצל, בקבוק יין אדום באיכות טובה ,פלפל אנגלי,עלי דפנה,חצי ליטר ציר עגל,2 כפות סילאן,2 כפות חרדל גרגירים יבש

אופן ההכנה:"לסגור" את כל נתחי הבשר מכל הצדדים בפויקה שחומם מראש, להוסיף את הירקות. בכלי נפרד ליצוק את היין, הציר, הסילאן, הפלפל, עלי הדפנה, והחרדל ולערבב. להוסיף את הנוזלים לסיר, לכסות במים ולהביא לרתיחה.להנמיך את האש ולבשל כשלוש שעות על אש נמוכה.
בתאבון!!!

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים