עם הפנים דרומה

בדיוק עכשיו מזג האויר מושלם לבילוי באיזור הנגב . נופים עוצרי נשימה ומגוון הפעילויות באיזור מושכים אלפי ישראלים דרומה לטיולים,מסלולי פריחות,צימרים, אטרקציות וכמובן אוכל טוב וחוויות נפלאות

writer
עידית אייל צילום:מימון ביטאן תאריך פרסום: 12/01/2010

הנגב מהווה את מרבית שטחה של מדינת ישראל  ובהתאם מציע למטיילים ולנופשים שלל חוויות של טיול, אטרקציות והתרגעות. למרות התדמית המדברית, בחורף תמצאו בנגב פריחה מרהיבה ובורות מים מלאים, שבהחלט שווה לבוא ולחזות בהם בשיא העונה. אז למה אתם מחכים? היכנסו למכונית וכוונו את ההגה דרומה.


חלק מקסמה ויופיה של הארץ הקטנה שלנו, הוא העובדה שהיא מציעה שלל סוגי נופים – שלג, ים, ומדבר – בשטחה המצומצם יחסית. החלק המדברי הוא השטח הגדול ביותר בארץ ומהווה כמעט שני שליש משטח המדינה. בהתאם, הוא טומן בחובו המון אפשרויות לבילוי, מסלולי טיול ואירוח בצימרים, בתי מלון, חוות בודדים ועוד. הוסיפו את שלל האפשרויות לנוף המדהים והמגוון שיש באיזור הזה, ותגיעו יחד איתי למסקנה שהנגב הוא אחד מהנכסים התיירותיים הנפלאים בארץ, שבהחלט שווה לכל אחד ואחת מאיתנו לנצל את יתרונותיו ולבלות בו.

מלך הביצה

הנגב לרוב מזוהה עם תדמית של מדבר ויובש, אולם הוא מציע למטיילים גם הרבה צמחיה ופריחה. אחת מהפריחות הנהדרות שכדאי מאד לא לפספס היא פריחת הנרקיסים בנחל חצץ, המתרחשת בין החודשים דצמבר ופברואר. הנרקיס, הידוע גם בכינוי "מלך הביצה" ומיוחסים לו מיתוסים של אהבה-עצמית, הוא פרח הצומח מתוך פקעת בצל, כך שאזורי הפריחה שלו לרוב מוכרים ואינם משתנים. פריחת הנרקיסים בנחל חצץ מרהיבה ביופיה ומפיצה את ניחוחו הנעים של הפרח בכל הסביבה.
הטיול בעקבות פריחת הנרקיסים משלב נסיעה ברכב והליכה קלה ברגל, עם אפשרות גם לרכיבה על אופניים. במסגרת הטיול זוכים המטיילים גם לראות את בורות חצץ אשר התמלאו במים במהלך הגשמים האחרונים.

 

אדמדמות אדמוניות

אופציה נוספת לטיול פריחה מרהיב הוא טיול בעקבות פריחת הכלניות באיזור הבשור.
חזאי ישראל אינם יודעים את נפשם עקב החורף המתעתע בכולנו, אולם בני אדם אינם בעייתיים, משום שהם יכולים להתמודד עם תחזית כזו או אחרת, ולשלוף גופיה או מטריה בהתאם להנחיות שבחדשות. לעומת זאת, הכלניות מבולבלות ביותר בשל התנהגותו המשונה של החורף השנה – ממטרים בלתי פוסקים ולאחר מכן ימי שמש רבים וחמים, וחלקן ככל הנראה טעו לחשוב שהאביב הגיע – והחלו בפריחה מוקדמת ,אולי לכבוד פסטיבל דרום אדום המתקרב.
חבל הבשור אשר בצפון הנגב הוא אחד האיזורים בהם התרחשה תופעת הטבע החריגה הזו, והמטיילים מוזמנים להגיע בהמוניהם בסמוך לשדות של בארי, אור הנר או ניר עם, ולחזות ביופיה של הפריחה המבולבלת.

 

קול המון טיפות המים

אם אתם טיפוסים שאוהבים לראות תוצאות, ומהר, בוודאי תשמחו לבקר בבורות לוץ וחמת, אשר התמלאו במי הגשמים אשר ירדו לאחרונה. הבורות, הממוקמים בהר הנגב המערבי, הם שרידים של התיישבות עתיקה אשר היתה במקום. תוכלו לבחור באחד משני מסלולים מעגליים, ארוך או קצר, וליהנות מטיול שלם בנחלי האיזור, הכולל כמובן את בורות המים המדוברים והשופעים, ולמידה מרתקת על החקלאות והיישובים הקדמוניים אשר היו במקום.

 

לא מספיק?

זה נכון, היריעה קצרה מכדי להכיל את כל המקומות השווים לביקור בנגב היפיפה שלנו. ים המלח, מדבר יהודה, המכתש הקטן, מכתש רמון ועוד, הם רק חלק קטן מהמקומות המדהימים שבהם ניתן לבקר להנאתנו, ובמקביל להפריח את השממה ולממש את חזונם של גדולי מנהיגי המדינה. היכנסו לאתר gonegev.co.il ותוכלו להתרשם משפע מסלולי הטיול והאטרקציות שמציע האיזור. כמו כן, באתר תמצאו פרטים נוספים על אודות הטיולים המומלצים בכתבה.

ומה בלילה?

הנגב, כאמור, מתפרש על גבי שטח די גדול, וכמובן שתצטרכו לבחור מקום לינה בהתאם לאיזור שבו אתם שוהים ומטיילים. מזל שיש המון צימרים בנגב וצימרים בערבה. שימו לב במיוחד לצימרים מדבריים  המשלבים את המדבר כחלק מאופיו של האירוח. לדוגמא, "חאן בארותיים"  מתחם אקולוגי המציע אירוח מדברי כמו בתקופות קדומות, או "ארמון בחול" שבעין הבשור, המשלב את האוירה הדרומית עם חוויה מרוקאית אותנטית וייחודית.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים