ט"ו בשבט, שקדים ושקדיות

ט"ו בשבט ממש כבר כאן ולכבודו השתפר מזג האוויר, אנו ממליצים לכם לצאת אל חיק הטבע למסלול טיול וליהנות משלל פריחות, טעמים וריחות המאפיינים את החג ואת עונה זו של השנה

writer
יפעה מבטח תאריך פרסום: 27/01/2010

מי פורח ומה עושים

ט"ו בשבט ממש כבר כאן והשקדייה שוב פורחת ובעיני זוהי כבר סיבה טובה לחגיגה. כאן המקום להתרעם מעט ולומר כי אנחנו כישראלים ממעיטים בהערכתנו לדבר הזה שנקרא פריחת שקדיות. קחו את היפנים לדוגמא: את הפריחה האביבית שלהם, פריחת הדובדבן (שגם היא, באופן מפתיע, בעלת פרחים לבנים קטנים!) הם הפכו למושא הערצה ובנו תעשייה שלמה סביבה.
אולם הדבר ממנו נהנים היפנים ביותר בעונת הסאקורה (השם היפני של פריחת הדובדבן) הוא האונמי. יציאה החוצה ישיבה תחת העצים וצפייה בהם תוך כדי אכילה ושתייה. ובקיצור – פיקניק! ומה שטוב למיליוני יפני מעולה גם בשבילנו.


גם אם סוף השבוע הקרוב יהיה מעט גשום, לפריחה יש עוד כמה שבועות עד לסיומה ובהם נא לוודא כי מצאתם שבת שמשית אחת ללכת לצפות בפריחה המקסימה, מבשרת האביב, של השקדיות. אין כמו התחרה הלבנה המקשטת את המרבדים הירוקים כדי להעריך באמת את נפלאותיו של הטבע, אז צאו לטבע, הוא מציע מגוון רחב של מסלולי טיול.

באופן מאורגן

בט"ו בשבט הקרוב, שיחול ביום שבת ה30.1 הבא עלינו לטובה, מייחדים כמובן מקום של כבוד גם לשקדיות. על כן, אם ברצונכם בצפייה משותפת, מאורגנת ומודרכת בפריחה זה הזמן לעשות זאת. סיור "פריחת עצי שקדיות ונרקיסים, חלב ודבש עם מטריות ומגפיים" ייצא מכפר הנופש בקיבוץ גונן  הסיור מתאים למשפחות עם ילדים ומשולב בהדרכה מקצועית. במהלכו תטיילו לאורך רכס הרי נפתלי- שם ניתן להתרשם מלבלוב ופריחת  עצי השקדייה בשיא תפארתה .


בנוסף, הסיור יכלול ביקור בתל אנפה המכונה "גבעת הנרקיסים", שהינו אחד הריכוזים היפים ביותר בארץ של נרקיסים. התל הוא גם אתר עתיקות בו שכנה עיר גדולה בתקופה ההלניסטית עליה תשמעו כמה סיפורים מרתקים. לבסוף, כדי לסיים בטעמים מתוקים של חלב ודבש תבקרו במכוורת הדבש בשמיר ובמחלבת בית הלל. הביקורים יכללו הסברים על תהליכי היצור, התנסות, וכמובן טעימות דבש במכוורת ושוקו מחלב המשק במחלבה. לקטנטנים אפילו יחולקו תעודות הכשרה בסוף הביקור במחלבה! שווה ביותר.

 

באופן פרטי

אם אתם חושקים בטיול זוגי רומנטי רק לשניכם הרי שפריחת השקדיות היא תפאורה מצוינת לשם כך וממש אין צורך בקבוצה ומדריך שיפריעו לכם. יש רק לבחור באזור בו הפריחה כרגע בשיאה ולסור לשם עם שמיכת פיקה, בקבוק יין ומספר גבינות משובחות. בהרי יהודה, למשל, פריחת השקדיות נמצאת ברקע יפה במיוחד וזהו אזור מצוין ומלא באטרקציות ואפילו צימרים רומנטים. תוכלו לדומא ללכת במסלול נוח בנחל קטלב במהלכו תמצאו מעיינות, שריגי מסגד, נקבת מים ותחנת רכבת ישנה שאינה פעילה יותר.
אזור אחר ליהנות בו מיפי הפריחה הוא נחל תבור הצפוני. עכשיו, כאשר יש זרימה חזקה יותר, הנחל יפה במיוחד וניתן לחזות בה בבריכות קטנות ומפלונים. מדובר באחת משכיות החמדה של הגליל התחתון ובנוסף לשקדיות באביב ניתן לחזות בה בשלל גוונים של פריחה מגוונת ומשכרת בריחה.


סמוך לאפיק הנחל ניתן לראות את תל רכש שהינו שריד לישוב עתיק מבוצר אשר היה מיושב כבר החל מ3000 לפנה"ס ועד ל520 לספירה. במקום נמצאה אפילו מצבת ניצחון מלכותית מצרית המעידה על חשיבותו.יש לציין כי מסלול ההליכה בשני המסלולים מתאים גם למשפחות. אז לבד או ביחד, מודרך או משפחתי פרטי, הכל לבחירתכם רק רגע לפני שכל הלבן הזה נגמר צאו לראותו ולא תצטערו. מסלול מעגלי ומתאים לכל המשפחה - מומלץ ביותר! 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים