רמה מזוית אחרת

רמת מנשה עבורי היא בית ועבורכם שטח כפרי,ירוק ופתוח. זה הזמן ליהנות מצפונותיה-גבעות מוריקות, פריחה ססגונית, זרימת נחלים ונופים משגעים. כל השפע הזה ועוד, במיקום מאוד קרוב.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 31/01/2010

נוף ילדות. לכל אדם באשר הוא מסתתרת חזות ייחודית ושונה מאחורי הביטוי הציורי הזה. הסמטאות בהן צעדנו, שבילי הטיולים, העצים שעליהם טיפסנו, פנס דולק בקרן רחוב, הקיוסק השכונתי - בליל תיאורים קטן של תרמיל זיכרונות בלתי נדלה. לשמחתי, נוף ילדותי הן גבעותיה המוריקות של רמת מנשה.


לא תמצאו ברמת מנשה הרים גבוהים, נחלים שוצפים או מצוקים אימתניים. ככה היא באמצע –נוף גבעות רכות ירוקות להפליא בעונה זו, נחלים זורמים בעדינות ויישובים קטנים המשתלבים יפה בנוף. כמה חשוב לשמור אותה כך ולהגן עליה מפני האיום האורבאני ההולך ומתפשט.
יתרונה הגדול של רמת מנשה היא היותה "ריאה ירוקה" קרובה ונגישה יחסית- כחצי שעה נסיעה דרומית לחיפה וכשעה צפונית למרכז הארץ. קטע כביש שש החדש שנפתח זה מכבר מקרב אותה לאזורים נוספים וחושף את צפונותיה לנוסעים. מכיוון שאין כמו טיפים של מקומיים, אז לפניכם מספר המלצות.

דרך נוף, נוף הדרך, סוף הדרך

קק"ל הכשירה דרך נוף לאורך 27 ק"מ, עבירה לרכב פרטי ברוב ימות השנה. הדרך  עוברת בנופיה הטיפוסיים והמגוונים של רמת מנשה. תחילתה בפארק הזורע, ביערות מנשה המוכרים והמטויילים שם תוכלו ליהנות גם ממימיו הצלולים של נחל שופט. הדרך, המשולטת לכל אורכה ממשיכה לכיוון גלעד, דרך ג'וערה, מרגע זה יחשפו לעיניכם נופיה הפתוחים של הרמה האהובים עלי כל כך. תוכלו לצפות לכיוונה של דליית אל כרמל בהרי הכרמל, בתיה הצפופים של אום אל פאחם בוואדי ערה, הים ינצנץ קלות במערב וביום עם ראות טובה במיוחד אפילו החרמון נראה בלובן פסגותיו. באזור גלעד תוכלו להתבשם בעונה זו מפריחת נאה ביער הרקפות. הדרך ממשיכה לעבר חלקיה המערביים של רמת מנשה ומסתיימת במספר נקודות יציאה לכוון קיבוץ דליה, רמות מנשה או בת שלמה.

 

נוסעים אל הלא נודע

בשל יופייה של רמת מנשה וקרבתה למרכז הארץ היא מטויילת למדי במהלך סופי השבוע. הפתרון האידיאלי כמובן- מי שיכול לאפשר לעצמו חופשה באמצע השבוע ייהנה מבדידות ושקט שייתכן שיופרעו רק ע"י צבי במנוסתו או תן חולף. הפתרון המעשי- סעו באחת מהדרכים הרבות הנגישות לכל רכב, עצרו את המכונית בצד הדרך וצאו אל הלא נודע. ניתן להלך בינות הפרחים, לפרוס מחצלת וליהנות מהשקט, מהנוף ומפיקניק טוב. אוהבי האתגרים יוכלו למצוא סיפוק בחציית נחל מאתגרת (מומלץ ברגל) ומקצת בוץ. בעונה זו כל מקום יפה וירוק גם אם הוא לא ידוע,קרוי בשם או מסומן במפות.

בענייני לינה

האזור מציע אפשרויות לינה מגוונות, תוכלו ללון באחד המושבים באחד מיחידות צימרים בצפון, צימרים יוקרתיים וצימרים מבודדים. להשכים לקול קריאת התרנגול, ליהנות מניחוח הרפת או הדיר ולקטוף פירות הדר טריים היישר מן העץ. אירוח בטעם של פעם. ניתן ללון גם בחלק מקיבוצי האזור בהם יש אירוח בקיבוצים, באווירה מעט שונה ושיתופית יותר. תוכלו לסעוד בחדר האוכל של הקיבוץ ולהשתתף באירועי התרבות השונים של הקיבוץ וסביבתו.
על אף תהליך השינוי שעברו על רוב הקיבוצים, בין שבילי הקיבוץ עדיין מורגשת אווירת פשטות וקסם. ולסיום, בקשה מקומית- אנא טיילו בכבוד לטבע וליושבים מסביבו.


 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים