ובכל זאת, אין לי ארץ אחרת

הכתבה הבאה תוציא לכם את החשק לטוס לחו"ל, ותזכיר לכם את כל הסיבות לבלות את החופשה שלכם בישראל. מנופים מדהימים, דרך המחיר וכלה בערכי אהבת הארץ – אנחנו נשארים בארץ, ונהנים מכל העולמות.

writer
עידית אייל תאריך פרסום: 04/02/2010

תיירים מכל העולם מגיעים אלינו בשקיקה ומנשקים את האדמה עליה אנו מנהלים חיי יום יום שגרתיים ואפורים. אבל משום מה, למרות שהיא ארץ הקודש, למרות הנופים המדהימים והמגוונים שיש בה ולמרות שזה הרבה יותר זול, אנו הישראלים מעדיפים לבלות את החופשות שלנו בחו"ל, ולהעניק לעצמנו חופשה בארץ רק מכורח הנסיבות (הכלכליות לרוב).

 

יכול להיות שדווקא אנחנו הישראלים מפספסים משהו? יכול להיות שחושינו קהו מכדי לקלוט את יופיה של הארץ במלוא הדרו? איך יתכן שברחובות ירושלים, במצדה ובכנרת מסתובבים אלפי תיירים נרגשים ונפעמים, ודווקא אנחנו מפספסים את הפואנטה?

כנראה שחופשה בישראל שווה בדיקה חוזרת – קבלו את כל הסיבות לבלות חופשה מדהימה דווקא כאן, בארץ.

כי יש לה המון מה להציע

לפעמים קל לנו לשכוח שהארץ שבה אנחנו מנהלים את השגרה שלנו היא למעשה ארץ נפלאה עם חבלי ארץ מגוונים ויפיפיים. הרים מושלגים בצפון, חופי ים מדהימים במערב, הר חרמון אחד ובירת ירושלים אחת, הרים מדבריים בדרום ואפילו המקום הנמוך ביותר בעולם במזרח. השילוב של היופי הגיאוגרפי הנדיר עם ההיסטוריה והרוחניות ההמצויות בכל אבן ונקיק הופכים את המדינה שלנו למקום מדהים לטייל בו וליהנות ממנו, ואין סיבה שאנחנו לא נעשה את זה.

כי זה מוכר ובטוח

כשאתם יוצאים לחופשה בארץ, אין שום חשש שיגנבו לכם את הדרכון ולא תוכלו לחזור, שום בעיה להזמין במסעדה בדיוק את מה שאתם רוצים (במקום להתפשר על המילה הראשונה שאתם מצליחים לזהות), ושום סיבה שהאנשים בסביבה לא יצליחו להסביר לכם את הדרך בחזרה למלון. בקיצור – אפשר ליהנות מכל מה שרוצים בחופשה ועדיין להרגיש את הביטחון שבשפה ובאנשים המוכרים.

כי יש לנו הכל, ולא פחות טוב

בניגוד לדעה הקדומה הרווחת ששירותי התיירות בארץ פחות איכותיים מאשר אלה שאנו מקבלים בחו"ל, חשוב לציין שבישראל יש כל מה שרק אפשר לחלום עליו לחופשה מושלמת. מלונות בוטיק, צימרים למשפחות, צימרים רומנטיים, טיפולי ספא מהמעלה הראשונה, מסעדות יוקרה עם שם בינלאומי וכל מה שרק ניתן לחשוב עליו כחלק מחופשה מושלמת נמצא ממש כאן, מתחת לאף.
נכון שיש גם חוויות תיירותיות מהצד השני של הסקאלה, אבל גם בחו"ל יש שרלטנים וחדרי אירוח לא מספקים. כך שהבעיה אינה נעוצה בארץ, ובכל מקרה שווה להשקיע בעצמכם היטב בחופשה.

כי זה  ערכי

טיול בארץ עוזר לנו להכיר אותה ולהתחבר אליה, ובמיוחד כשיוצאים עם ילדים, הבחירה בחופשה בארץ משדרת מסר ערכי חשוב לגבי מי שאנחנו ומה שמשמעותי עבורינו. לכן כדאי לתת לרגליים להשאיר את חותמן באדמה ולאדמה להשאיר את חותמה עלינו דרך הרגליים ולחוות את ישראל כמו שצריך.
בנוסף, ברמה הערכית מומלץ להשקיע את כספי החופשה שלנו במשק הישראלי ולא להעניק אותם במתנה למדינה אחרת, בדיוק כפי שאנו רוצים להשאיר את יתר ענפי המשק בארץ ולא לייבא מחו"ל.

כי זה הרבה יותר זול

אם כבר כסף – אי אפשר להתעלם מהעובדה שחופשה בארץ היא משמעותית הרבה יותר זולה מאשר חופשה בחו"ל. כאשר מסירים את ההוצאות של טיסה, מכס וכו' (עוד לא הזכרתי את כמויות הטובלרון האדירות שנאלצים לסחוב חזרה לארץ), נשארים עם הרבה יותר כסף שאפשר או להחזיר לכיס, או להוציא אותו על פינוקים נוספים. בנוסף אנחנו כישראלים נהנים מתעריפים נורמליים, בניגוד ל"תעריפי התיירים" המיוחדים להם אנו זוכים בביקורינו בחו"ל.

כי זה קרוב ומהיר

כדי לצאת לחופשה בארץ אין צורך לעשות צ'ק אין בשדה התעופה שעתיים לפני וגם לא לעלות על טיסה של כמה שעות. כל מה שצריך זה להיכנס לאוטו (ואפילו לאוטובוס או לרכבת) ולנסוע זמן לא רב אל יעד החופשה הנבחר שלכם. הרבה פחות זמן המיועד לחופשה מתבזבז על נסיעה והגעה, ואתם יכולים לנצל את הזמן שלכם לחופשה אמיתית של פינוק והתרגעות.
לסיכום, יש לנו את כל הסיבות שבעולם להישאר בארץ, ולבלות את החופשה הבאה שלנו – דווקא בישראל.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים