הראית איזה יופי?

האביב המוקדם שפקד אותנו, מילא את הארץ בפריחה צבעונית ומקסימה. הארץ כולה פורחת, אך לפניכם מובאים מספר אתרי פריחה ייחודיים, למי שמחפש את השונה והמיוחד או הגדול והרב.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 25/02/2010

האביב כבר פה ובגדול!!! לפני ימים אחדים טיילתי עם אחייני בגלבוע ולצד אירוס הגלבוע שפורח כבר במלוא הדרו, פגשנו ברקפת המייצגת את פריחת החורף, דבורנית וסחלב המאחרים לפרוח בדרך כלל, כלנית לצד נורית ועוד מיני פרחים רבים. ספרנו יחדיו לפחות 15 מיני פרחים שהכרנו את שמם לצד נוספים שלא הכרנו. החום של השבועיים האחרונים גרם לפריחה מוקדמת למדי של פרחים רבים וגם, לצערי, הלחיץ קצת את חובבי הפריחה משום שקרוב לוודאי הוא יקצר משמעותית את זמני הפריחה. אז שנסו מותניים, קחו תיק עם קצת מים ואיזה פרי וצאו לטבע הוא כל כך יפה עכשיו שאפשר להשתגע. זה הזמן (למי שעוד לא...) להתאהב, להתחבר, לחנך וללמד- טבע. כל מקום פורח כעת, אפילו המדבר, אך לפניכם מספר אתרים בהם ריכוזי פריחה גדולים ו/או מיוחדים.

צבעונים בחוף הבונים

אז החורף שב למחוזותינו, אז לים בזמן הקרוב כנראה שלא תיכנסו, אז מה? אין כמו ים בחורף- האופק הכחול, האפרוריות, החול הצהוב, וכשהוא משובץ באודם צבעונים גדולה החגיגה שבעתיים. בחוף הבונים ניתן להלך במסלול מקסים לאורך החוף, המוביל לנקודות תצפית יפות, שפע צדפים (אסור לאסוף!) ואם תמהרו תזכו לראות גם ריכוזי צבעונים מרשימים.

אירוס הגלבוע ביערות הגלבוע

אירוס הגלבוע משתייך לקבוצה מרשימה של אירוסי ההיכל, המונה מספר מינים הפזורים ברחבי הארץ מן החרמון ועד למדבר. חלק מן המינים כמו גם אירוס הגלבוע אנדמים לישראל- כלומר גדלים רק בארצנו, בשטח מצומצם בד"כ. אירוסי ההיכל הם מפרחי הבר הגדולים בארץ אולם אינם מכילים צוף. אם כן, מה התגמול בו זוכה המאביק? ככל הנראה הפרח משמש ללינת לילה של דבורים וכך מתבצעת ההאבקה. נסו לחפש במשך היום חרקים בפרח האירוס- כנראה שלא תמצאו.
בשנים האחרונות אירוס הגלבוע אינו פורח באתר המוכר יותר שליד הר ברקן. יש להרחיק בנסיעה לכיוון מלכישוע- מוסד לנגמלים מסמים הנמצא ליד קיבוץ מירב. אם תגיעו בסופ"ש- אז סעו עם הזרם- שווה כל רגע!

תורמוסים בתל שוכה

כדאי להגיע לתל עליכם לפנות בצומת האלה לכיוון מזרח ולעלות על כביש 375. לאחר כ- 3 ק"מ מהצומת יש לפנות ימינה לדרך עפר משולטת המוליכה אל התל. מסלול מעגלי קצר יוליך אותכם אל פסגת התל משם תוכלו לחזות במרבדי פריחה ענקיים של תורמוס ההרים. התורמוסים מפיצים ריח עדין ונעים ומספקים חוויה שמימית של סגול בעיניים. כל צמח מתחרה בחבריו על מנת לקלוט את האור הדרוש לגידולו מה שגורם לצמחים להיות גבוהים ביחס לצמח בודד. בנוסף לתורמוסים, יש בתל שפע פריחה צבעונית.

באזור עוד מגוון עצום של מסלולי טיול שונים המתאימים לכל המשפחה

צבעוני ססגוני בבורות לוץ

בורות לוץ זה חתיכת חור וגם לעניות דעתי כל עוד האזור לא פורח אין הוא מרשים במיוחד. לכן השילוב הזה מחייב שתבדקו היטב שבאמת יש פריחה בטרם תגיעו. כשהמדבר פורח, הלב הכי אדיש לא יעמוד בפניו. הניגוד המטורף של צבעוניות על רקע צהבהבות המדבר, שאנו מורגלים לראותו יבש וצחיח מעצימים את חווית הפריחה. אל בורות לוץ מגיעים בדרך שכוחת אל הנוסעת כ- 30 ק"מ מערבית לצומת הרוחות שלפני מצפה רמון. במקום פזורים מספר בורות מים מרשימים. האזור הוא חלק מרמת הנגב הגבוהה והקרה ופורחים פה מספר פרחים ייחודיים ובראשם ניצב הצבעוני הססגוני. בניגוד לשמו הוא דווקא לבן, קטן, עדין ויפיפה. בנוסף אליו פורח במקום גם שמשון הדור בגווני ורוד משתנים ומאלפים. אתם מוזמנים לעדכן ולהתעדכן באתרי פריחה שונים
http://www.wildflowers.co.il/hebrew/news-flash.asp?page=1 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים