חופשה בפסח בלי לצאת מהכלים

אם אתם חוששים מחמץ בחופשה, דעו לכם שבעלי הצימרים יעשו את כל המאמצים עבורכם וחלקם אף מכשירים את הצימר שוב ושוב לפני בואם של אורחים חדשים. הנה כמה המלצות:

writer
עידית אייל. החאן של גץ צילום:סשה אלכוב תאריך פרסום: 18/03/2010

פסח הוא החג הטוב ביותר לחופשה משפחתית מפנקת שחולמים עליה לאורך כל השנה. הרי הילדים בחופשה ארוכה מהלימודים (ולעתים גם ההורים זוכים לחופשה בתקופת החג), מזג האויר מתחיל להיות אביבי ונעים לטיולים ובילויים, ושפע של פסטיבלים ואירועים מקדמים את פני המטיילים בכל רחבי הארץ.

על פניו, מדובר בהזדמנות מושלמת לצאת לצימר ולבלות כמה ימים של חופש משפחתי באוירה אינטימית. אבל לחלק מהמשפחות מדובר דווקא בתקופה הבעייתית ביותר לצאת לחופשה מחוץ לבית, וזאת מטעמי כשרות. הרי משפחה ששומרת על מצוות הדת אינה יכולה להרשות לעצמה לצאת לבלות במקום אשר לא פעל לפי כל הדינים וההלכות הנוגעים לחמץ ולכשרות.
לכן, משפחות רבות חוששות לצאת לחופשה, וגם אם הן יוצאות – הן מוצאות את עצמן מוטרדות בשאלות הנוגעות לשמירת מצוות הדת, דווקא בזמן שבו הן היו רוצות להיות חופשיות מכל דאגה.

אז מה עושים?

בדיוק לשם כך, אספנו עבורכם מספר מקומות אשר בהם שומרים בחג על הכשרות. תוכלו לבלות בהם את החופשה המושלמת שלכם, ללא חשש שתיתקלו בחמץ, וללא צורך לסחוב איתכם כלים ומאכלים. ובקיצור – חופשה רגועה ונטולת דאגות, בדיוק כמו שמגיע לכם.
חשוב לציין לפני בואכם לאירוח כי השמירה על הכשרות חשובה לכם במיוחד ובעלי הצימר יוודאו כי אכן האורח לפניכם לא השאיר כמה פירורים...

ים צפוני

לא רחוק מנהריה נמצא מושב נתיב השיירה, בו מסתתרים בין עצי פרי ירוקים הצימרים המקסימים של "צימר זוהר בכפר". הצימרים מעוצבים באוירה כפרית-ביתית, מתאימים לזוגות או למשפחות, ובחלקם אף מצפה לכם פינוק מיוחד – ג'קוזי גדול ומרווח. החדרים מוכשרים לפסח, ומאובזרים בפלטה חשמלית, שעון שבת ומיחם. ארוחת הבוקר המדהימה והעשירה מוגשת – לבחירתכם –  עד לפתח הצימר, או בחצר הירוקה, תחת כיפת השמיים ובאויר הצלול. המקום פועל תחת השגחת כשרות ומחזיק בתעודת כשרות, כך שאתם יכולים להיות רגועים ובטוחים.

טיפסח מושב נתיב השיירה קרוב מאד לראש הנקרה, שהוא אחד המקומות היפים ביותר בישראל. בין נקרות שנחצבו באופן טבעי בסלע, מבצבץ הים בגוונים מרהיבים של כחול וטורקיז, והתצפית מגבול ישראל-לבנון אל עבר רצועת החוף פשוט יפיפיה. אל תפספסו!

החאן של גץ

חופשה כפרית בכרם בן זמרה שבגליל העליון, שם תמצאו את החאן של גץ שיארחו אתכם בסוויטה המתאימה לזוגות או יחידות המתאימות למשפחות שהם זוג + 5 ילדים. היחידות מאובזרות היטב וכוללת מטבח מאובזר בכלי אוכל בחזקת חלבי . ארוחת בוקר שבתית מוגשת לאחר התפילה. ניתן לקבל לחדר: פלטה, מייחם ,שעון שבת  ומפה לבנה. במקום שני בתי כנסת ( נוסח יוצאי מרוקו ונוסח ארצישראלי) בשבת אפשר לטייל למעיין הקרוב הנמצא בתחום שבת.
בחאן של גץ תוכלו צאת לטיולי גי'יפים  חווייתים ומודרכים ע"י בעלי המקום שיודעים לארח ולהפוך את החופשה שלכם למושלמת.
במרחק נסיעה ניתן לבקר בהר מירון, קברי צדיקים, ראש פינה, מסלולי טיול ברגל וברכב בנחל דישון, נחל עמוד ועוד.

למבוגרים בלבד

צימר "ראקויה" שבעין הבשור הוא מקום יוקרתי ומיוחד, אשר בבסיסו עומדת המסורת היפנית. בשל אופיו המיוחד של המקום, השהייה בו היא מגיל 15 ומעלה. ומה מיוחד במקום? כל חווית האירוח היפנית מעניקה אוירה שונה לחלוטין מכל מה שהכרתם, באחד משני הצימרים – ין ויאנג. העיצוב לפי תורת הפנג שוואי, האוכל המסורתי היפני, החיבור לטבע המתבטא במזרקות ובאבנים ועוד, הופכים את החופשה לתענוג חלומי וייחודי. וכל זאת – תוך שמירה על כשרות מלאה - בעלת הצימרים תדאג להכישר את הצימרים לאלו שיבקשו מראש.
טיפסח: חבל הבשור מהווה גן-עדן של ממש לרוכבי האופניים. במרחק נסיעה קצרה מהצימר נמצאת שמורת הבשור, המלאה במסלולי רכיבה מדהימים, ואפשר בקלות לערוך טיול משולב בפיקניק טבעי.

ובכל זאת
כל הצימרים להלן הכשירו את עצמם לקראת הפסח, אולם כמובן שאין להם שליטה מוחלטת ומלאה על מתארחים אחרים שישהו בצימרים במהלך החג, במיוחד אם הם אינם שומרי כשרות. לכן מומלץ בכל מקרה להבהיר לבעלי הצימר את חשיבות הכשרות עבורכם, ויחד להגיע להסדר שבו תוכלו בוודאות לבלות את החג שלכם בצורה כשרה ושמחה.

חג שמח!

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים