לקיבוץ יצאנו

אירוח בקיבוצים הוא אירוח שמתאים לכולם. בקיבוצים שפע של אטרקציות, מדשאות ואפילו בחלק מהקיבוצים תמצאו טיפולי ספא ופינוקים נוספים. אז מתי אתם נוסעים?

writer
יפעה מבטח צילום: סשה אלכוב לקיבוץ ניר דוד תאריך פרסום: 07/04/2010

פעם קיבוץ היה קיבוץ. הזיכרונות הראשונים שלי מאירוח קיבוצי לוקחים אותי הרחק בזמן עד כיתה א', עת התארחנו אצל משפחת חברים של ההורים בקיץ. זיכרונות אלה, המהולים בריח מלבב של דשן ופרות, הם בעיקר של אנשים חביבים עם מכנסי שלומפר וכובעי טמבל ושל ארוחות משותפות בחדר האוכל הקיבוצי.

 

אבל פעם היה פעם, והיום, עם המודרנה בא גם הקץ על ה-מוסד ה-ציוני ביותר שהיה כאן מאז קום המדינה. כדי לעמוד בתחרות הכלכלית, ושניה לפני שהיה מאוחר מדי, הבינו מהר מאוד בקיבוצים אחדים את הפוטנציאל שיש להם בהיותם קרובים לאטרקציות טבעיות, רחבי ידיים, ובעיקר - מרוחקים מהעיר. כל מה שצריך כדי למשוך את העירוני בחופשתו.

המהפכה הקפיטליסטית

במהלך שנות התשעים 'יחידות הדיור' שעד אז הושכרו בעיקר לצעירים ולתושבי חוץ הפכו צימרים וקופת הקיבוץ שכבר ראתה את התחתית החלה שוב להתמלא. על הדרך, עוד ענף שזכה מהמיתוג 'קיבוצי' היה חיי הלילה - ותשאלו את אלפי הצעירים שמדי שישי-שבת יוצאים לבלות במועדונים הקיבוציים, במיוחד אלה שבשרון. אבל לא באלה עסקינן, כי אם בתופעת האירוח הקיבוצי.

כאמור, אחד מהיתרונות המרכזיים של הקיבוצים הוא במיקומם האסטרטגי בליבן של פינות חמד בטבע. קחו לדוגמא את קיבוץ מעגן ששוכן לחופי הכנרת. שם תוכלו למצוא כפר נופש של ממש, עצום בגודלו עם עשרות חדרים. לצד החוויה הקיבוצית הסטנדרטית, האירוח במעגן כולל חוויה ימית עם שפע פעילויות ימיות לכל המשפחה.

קיבוץ אחר שמציע אירוח + שפריץ, הוא קיבוץ ניר דוד, שנמצא דווקא באזור הגלבוע ושוכן לצד נחל האסי. חוץ מפעילויות מקוריות, הכוללות גם דיג לספורטיביים שביניכם, הקיבוץ נמצא ממש קרוב לגן הסחנה הפופולארי ולפארק האוסטרלי, בין המקומות היחידים בארץ, אם לא היחיד, שבו תוכלו ליהנות מקנגורואים מקפצים.

לילדים

יש גם קיבוצים שהחליטו למתג את הצימרים בקיבוצים כמיועדים בעיקר לילדים. מן הסתם, אירוח משפחתי בקיבוץ הוא חוויה לילדים, שפעמים רבות מוצאים את עצמם נפעמים אל מול בעלי החיים הרבים שבמשק החי, ברפת, במרעה או במקום גידול כזה ואחר. יש גם כאלה שיציעו לכם לבקר ב'רפת הרובוטית' ואף לאפשר לילדים להתנסות בחליבה.

לעומת זאת,בקיבוץ מזרע, שגם הוא נמצא אל מול הכנרת, הלכו על העצמת החוויה של הילדים מכיוון קצת שונה, עם מדשאות רחבות ידיים שבהן יוכלו לפרוק את מרצם ומתקני שעשועים רבים בגן משחקים ענק שלא ישעמם להם לדקה. יש שם אפילו מתקנים מתנפחים ומרכז ג'ימבורי, כך שאם יש לכם ילדים בגילאים צעירים, זה המקום לחופש בשבילכם.

לזוגות הרומנטיים

לא רק ילדים נהנים בקיבוצים, אלא גם זוגות רומנטיים יוכלו למצוא כאן את המקום השקט שלהם. בקיבוצים רבים 'יחידות הדיור' לא רק הוסבו ל'צימר' מבחינה מושגית/רעיונית אלא גם  ממשית - מבחינת העיצוב. בקיבוצים אחדים, כמו קיבוץ אורטל למשל, תוכלו למצוא ביקתות עץ שנמצאות בלב כל הנוף הגלילי, ומציעות שילוב בין שלווה פסטורלית לבין אווירה רומנטית.

 

אבל מבחינתי, קיבוץ הוא הרבה יותר מכל אלה. למעשה בשנתיים האחרונות הקיבוץ הפך למעין בית שני, או שלישי, שלי, כך שאני לא צריך את כל אותן האטרקציות שמושכות בדרך כלל תיירים. למרות שהן בהחלט לא מזיקות, כשאני מגיע לקיבוץ זה כדי להתארח אצל הורי בת זוגתי. עזבו אתכם מצימר, שיהיה מפנק ככל שיהיה - אני את החופש שלי עושה אצל ההורים שלה, באירוח הכי טוב שאני יכול לקבל.

 

תגיות אירוח כפרי

אולי יעניין אתכם גם

מדורים