אטרקציה של אטרקציות

בא לכם לשבור שיגרה ולצאת לטייל קצת אחרת? בא לכם להעיז? אתם רוצים חוויה שתעלה לכם את רמת האדרנלין בגוף? קחו אטרקציה - בים או ביבשה, על קייאק או בגי'פ, תבחרו.

writer
איציק גרינוולד צילום:סשה אלכוב ל"חאן של גץ" תאריך פרסום: 14/04/2010

כל הזמן אנחנו מספרים וממליצים על מקומות מיוחדים שכדאי לבקר בהם, אתרי טבע מופלאים ששווה לראות אותם וגם על צימרים מדהימים שמומלץ ללון בהם, עד שנדמה כאילו לרגע קט שכחנו שחופשה לא סובבת רק סביב הצימר. למעשה, ההיפך הוא הנכון – בדרך כלל את מקום הלינה, בין אם זו וילה, צימר או בקתה כפרית, בוחרים על פי מה שיש לעשות באזור.
הדבר נכון שבעתיים כשמדובר בחופשה עם ילדים – הרי הם דורשים תעסוקה מתמדת בכל שניה ושניה שבה הם ערים, ולא תמיד הטלוויזיה עם הכבלים שיש בתוך הצימר יכולה לשמש עבורכם כשמרטף. לרגל בוא האביב, ועימו מזג האוויר הכי נפלא שאפשר לבקש בארץ – מספיק נעים בשביל להסתובב עם חולצה דקה אבל לא חם מדי עדיין כדי להסתגר בתוך הצימר עם מזגן – הנה כמה אטרקציות שיעזרו להעביר את החופשה בכיף.

פירות וטרקטורונים בעין זיוון

בצפון רמת הגולן שוכן לו הקיבוץ עם אחד הבוסתנים העשירים במיוחד. עין זיוון שמו, וכמעט בכל עונה תוכלו למצוא בו אינספור פירות לקטיף עצמי עם הילדים. אחד מזכרונות הילדות המוקדמים שלי לוקחים אותי הרחק לשנות בית הספר היסודי המוקדמות, ולקטיף דובדבנים חורפי בבוסתני עין זיוון.
בעונות אחרות תוכלו למצוא כאן אגסים, שזיפים, נקטרינות, אפרסקים, ותפוחים מזנים שונים – כמעט בכל חודש ישנו קטיף אחר. כך, הילדים, במיוחד אלה העירוניים, שהדבר הכי ירוק שהם נתקלים בו הוא הדשא בחצר הבית, זוכים לחוויה ירוקה למהדרין – ואתם זוכים לשעה-שעתיים של שקט צרוף מהול בצחוקם. אה, כן, וכמובן גם בפירות טריים במחירים שאפילו הירקן הכי זול לא יכול להתחרות בהם.
אחרי שעתיים של התרוצצות בין העצים במטעים, עכשיו הגיע הזמן להתרווח לאחור ולהתפנק בטיול טרקטורונים חוויתי. המדריכים המנוסים של טרקטורוני עין זיוון יקחו אתכם באמצעות הטומקארים שלהם לטיול ברמה, באחד מהמסלולים הרבים שהם מציעים באזור, כמו למשל בעמק הבכא או בקונייטרה. נוסף על החוויה, הילדים, ובעצם גם המבוגרים, יזכו ללמוד על גבורתו של צבא ההגנה לישראל במלחמות העבר.

החאן של גץ

חובבי יין רבים, כמוני, מכירים את המושב כרם בן זמרה בזכות יינותיו הנהדרים. מומחים אף ידעו לספר לכם שבאזור נטועים מספר כרמים המשמשים כמה מהיקבים הגדולים ביותר בארץ. אבל לא רק בגלל זה כדאי להגיע אליו אלא בגלל איש אחד ומיוחד – אורי גץ שמו.
גץ, האיש והג'יפ, מתחזק ביום-יום שתי יחידות אירוח מפנקות העונות לשם "החאן של גץ" אבל מה שמייחד אותו הוא עובדת היותו מומחה מקומי ליערות הצפון. או כפי שמכנים אותו המקומיים "ג'י-פי-גץ". מלבד העובדה שגץ ייקח אתכם בסיורי ג'יפים אל מקומות מיוחדים במינם, הוא גם ישמח מאוד לשתף אתכם בידיעותיו הרבות על האזורים שבהם תבקרו.

קייאקי כפר בלום

לסיום, אי אפשר בלי קצת מים. "קייאקי כפר בלום" כבר מזמן הפכו לשם דבר במדינה שלנו, שלצערי אין בה מספיק אטרקציות מהסוג הזה (לא בגלל שאין יוזמה, פשוט אין לנו עוד נהר כמו הירדן). אין לי מקורות בתוך משרד החינוך, כך שאני לא יודע לומר אם מדובר בתכנית מסודרת, אבל נראה לי שכמעט כל ילד שלמד במסגרת חילוני זכה באחד מהטיולים השנתיים לבקר ביקור במוסד אטרקציות המים המיוחד הזה, ולא בכדי.
כך או כך, בין אם תבחרו בשיט רגוע בקיאק או ברפטינג סוער בסירת גומי – בסוף כולם יגמרו בתוך המים, ומי שלא יפול – יפותה לקפוץ. אז אל תשכחו לארוז בגד ים נוח, וגם להביא איתכם בגדים להחלפה, על מנת שלא תבלו את שאר הטיול עם גרביים רטובים.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים