גם השבוע ממשיכים לטייל

מובטח לנו סופ"ש קייצי וחם, אוהבי הטבע ייצאו גם השבוע לטיולי שטח ואווירה, מערכת וויקנד ממליצה על כמה מקומות שכולם מאורגנים בחסות החברה להגנת הטבע. מומלץ.

writer
יפעה מבטח צילום:יואב פרלמן תאריך פרסום: 14/04/2010

לכל מי שלא הספיק בפסח או לכל מי שהתאהב בטבע ופשוט חייב עוד קצת מהמרחבים הנה כמה אפשרויות ליהנות בחוץ עם המשפחה או בלעדיה בסוף השבוע הקרוב כולן בחסות החברה להגנת הטבע. אז אם אתם נוסעים לחופשה בצימרים או לקמפינג של כמה ימים ומחברים את הסופ"ש הקרוב עם יום העצמאות או גם אם החלטתם לטייל אך להישאר לישון בבית, הנה כמה המלצות לטיולים בימים הקרובים.

אין כמו יפו

לאחר תקופה ארוכה שבה לא הבינו תושבי ישראל מדוע קבע המשורר בצורה כה נחרצת ש"אין כמו יפו" ניתן בהחלט להגיד שהעיר העתיקה זוכה לעדנה מחודשת בשנים האחרונות בזכות האווירה הייחודית והשונה כל כך מן השכנה הצעירה תל אביב. כדי להיווכח בעצמכם בקסמיה של יפו תוכלו להצטרף לסיור המיועד עבור בני 18 ומעלה שמטרתו לגלות את קסמה המיוחד של יפו העתיקה באמצעות התנסות חווייתית הכוללת טעימות וצפייה בסיפורים מומחזים מהווי העיר. הסיור יכלול כמובן גם ביקורים בכל האתרים המתחייבים מהמעמד: מגדל השעון,שדרות ירושלים, הגלריות מקומיות וכן בשוק הפשפשים המפורסם. הסיור הינו במכוניות פרטיות בתשלום.
איפה? יפו העתיקה. מתי? יום שישי ה16.4. לפרטים נוספים והרשמה: החברה להגנת הטבע:  03-6388688

השדות האדומים

ובאווירה עירונית פחות - על אף שעונת הכלניות תמה וחלפה לה בודאי תתפלאו לדעת שעדיין ניתן למצוא מרבדים אדומים ברחבי הארץ. הפרח שאחראי להם הינו אדמונית החורש, פרח נדיר ויחודי לארצנו שאותו ניתן לראות במשך שבועיים בלבד בשנה. ביום שבת הקרוב תוכלו להצטרף לטיול מקסים המותאם למשפחות בהר הלל בגליל, המהווה את אחת משמורות הטבע האחרונות בהן ניתן לחזות בפלא האדמוני. בהר אפשר ליהנות גם מאיי הצמחיה הירוקה האחרונים בטרם יבוא הקיץ ויהפוך את הכל לקוצים וממעיין נפלא בשם 'עין הזקן' שנקרא כמובן על שמו של הלל הזקן. גם כאן הסיור הוא במכוניות פרטיות בתשלום.
איפה? הר הלל הזקן שבגליל. מתי? יום שבת ה17.4. לפרטים נוספים והרשמה: החברה להגנת הטבע:  03-6388688    

סיפורי ציפורים

למי שרוצה לקחת את אהבת הטבע שלו ושל משפחתו לרמה מתקדמת יותר -  תחום הצפרות מחכה לכם. בשתי הזדמנויות בשבת הקרובה תוכלו להפגיש את משפחתכם עם שניים מבתי הגידול המעניינים ביותר לציפורים שקיימים בארץ כאשר מדריכי החברה להגנת הטבע מספקים לכם מידע ראשוני על עולמן המופלא של הציפורים השונות ששוב מבקרות בארץ לרגל עונת האביב.
ההזדמנות הראשונה תימצא דווקא סמוך ביותר לסביבה עירונית - בפארק הירקון בפארק מבקרים סיבכים, עלוויות וציפורים אקזוטיות, שברחו מן השבי והפכו את הפארק לביתן. אל כולן תוכלו להתוודע במהלך הסיור, ללמוד להגדירן ולצפות בחיים העשירים שבנו להן ממש בלב גוש דן.  
ההזדמנות השנייה להתוודע אל תחום הציפורים בשבת הקרובה הינה בבריכות הדגים של קיבוץ מעגן מיכאל. במקום זה ממשיכה פעילות המתקיימת מידי שבת בהנחיית מדריכי החברה להגנת הטבע של איתור ציפורים ותצפיות על חייהן . שתי הפעילויות מותאמת לכל המשפחה וכוללת נסיעה במכוניות פרטיות . כמו כן הפעילויות בתשלום.
איפה? פארק הירקון או קיבוץ מעגן מיכאל מתי? יום שבת ה17.4 לפרטים נוספים והרשמה:
החברה להגנת הטבע:  03-6388688  

בעקבות לוחמים

לקראת יום העצמאות בחברה להגנת הטבע מארגנים גם מספר סיורי מורשת בעקבות סיפורים שמהווים נקודות ציון בדרכה של מדינת ישראל. אחד מאותם סיורים עוסק בסיפורו של קרב ניצנים שהתחולל בזמן מלחמת השחרור ומיועד למשפחות. ניצנים הישנה שוכנת באזור השופע בדיונות חול ואגמי מים בסביבות גשר 'עד הלום' לאשדוד היסטוריית המקום טומנת בחובה סיפור טראגי שניתן ללמוד ממנו רבות על מסירות, אומץ וחברות. הסיור יוביל את המשתתפים בחזרה למקום ההתרחשות בו ארמון ישן ששוחזר ומיצג אור קולי שיספר את סיפור קרב ניצנים. כדי לסיים באווירה טובה את הסיור וליהנות ממנעמיו של האזור ינתן גם זמן להתגלגלות בדיונות הגדולות לשמחתם הודאית של הילדים.הסיור הינו במכוניות פרטיות בתשלום.
איפה? ניצנים הישנה בסמוך לאשדוד. מתי? יום שבת ה17.4. לפרטים נוספים והרשמה: החברה להגנת הטבע:  03-6388688

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים