כמו בטוסקנה

חופשה שלווה, נופים, טיולים,הרבה תרבות ואוכל טוב ולא זה לא בטוסקנה שבאיטליה אלה כאן בישראל. באחד מהאזורים היפים ביותר בארץ, עם השקעה מהנשמה.

writer
עידית אייל צילום:יח"צ תאריך פרסום: 14/04/2010

לפעמים אני חושבת שחופשה אמיתית אינה תלויה רק בנסיעה למקום מרוחק או בביצוע פעילויות אטרקטיביות, אלא יש לה מרכיב נפשי עמוק יותר, שהוא זה שמעניק מרגוע אמיתי לגוף ולנשמה. מדובר בתחושה השלווה שאופפת אותנו ביציאה לחופשה, תחושה של רגיעה, זרימה והרפיה. אנו נסחפים עם התחושה המדהימה הזו רק כאשר אנחנו באמת נשענים אחורה בנינוחות, לא רודפים אחר לוחות זמנים ומרגישים לחוצים להספיק הכל, ופשוט נהנים וחווים את המקום שבו אנו מטיילים באופן מלא, תוך שאנו לוקחים את כל הזמן שבעולם.

אז לאן נוסעים?

אחד המקומות המפורסמים במתן התחושה הזו הוא איזור טוסקנה שבאיטליה, ויש גם מי שהבין את הרעיון של "תיירות שלווה" בישראל, וייבא אותו עד לארץ: במועצה האיזורית עמק המעיינות שבאיזור בית שאן, אימצו לאחרונה את הסגנון התיירותי של "slow tourism" או "תיירות שלווה", אשר מאפשר לחוות את האיזור שבו מטיילים לעומקו ובאופן הוליסטי, בקצב נעים ורגוע במיוחד.

איזור עמק המעיינות הוא איזור אידיאלי למיזם תיירותי שכזה. מדובר באיזור מדהים ביופיו, המכיל מספר גדול של מעיינות, מסלולי טיול, נחלים ונופים מקסימים. בנוסף, לאיזור עבר היסטורי מפואר ותוכלו למצוא בו שפע של עתיקות, מצודות וחפירות ארכיאולוגיות. כמו כן, באיזור התיישבות חקלאית וקהילתית רבה אשר מאפשרת אירוח וסיורים מעניינים באוירה אחרת. ולסיום, הקרבה לגבול הירדני היא פוטנציאל תיירותי גדול גם ברמה הבינלאומית.

 

מה נראה?

בהינתן איזור כל כך יפה ועם כל כך הרבה פוטנציאל, כעת נותר לברר כיצד בדיוק מאמצים בעמק המעיינות את שיטת ה"תיירות השלווה". התשובה – פשוט מרכזים את כל האטרקציות, הפעילויות והטיולים בצורה מסודרת ונינוחה, לפי נושאים מרכזיים, לנוחותם המירבית של התיירים. כך, כאשר תרצו לבקר באיזור עמק המעיינות, תוכלו לבחור בין מסלול טיולים, מסלול תרבות, מסלול מזון, מסלול טיפולים ומסלולים רבים ומגוונים אחרים, או לשלב בין המסלולים השונים ולבחור את הקצב שמתאים לכם ואת הדברים שמעניינים אתכם.

ומה נעשה?

מה כוללים המסלולים? כאמור הם רבים ושונים, אולם ניתן לכם הדגמה על קצה המזלג.
במסלול ההיסטוריה והמורשת תוכלו לבקר בעתיקות בית שאן (כולל חיזיון אורקולי מרהיב ומיוחד במינו אשר מומלץ במיוחד), ללמוד על ייצור החשמל באתר נהריים, לטפס למבצר כוכב הירדן יפה הנוף, לבקר במוזיאון הארכיאולוגי אשר בגן השלושה ועוד.
במסלול המזון אתם מוזמנים להשתתף במגוון של סדנאות בישול, לסעוד את לבכם באחת המסעדות המצויינות אשר בעמק, שלכל אחת מהן סגנון וטעם ייחודיים משלה, וגם להשתתף בסיור ייחודי של ליקוט צמחי תבלין ותה.
מסלול האמנות ייקח אתכם למסע מרתק בין בתי אמנים שונים הפועלים ויוצרים בעמק המעיינות, ביקור בסדנאות יצירה מיוחדות וסיורים בגלריות הנפלאות של העמק.


וזה כאמור רק קצה הקרחון – בעמק המעיינות ממתינים לכם עוד מסלולים רבים ויפיפיים שיאפשרו לכם לחוות את האיזור לעומק מכל מיני כיוונים, בקצב איטי ורגוע ובזמן שלכם, כך שבסוף החופשה תרגישו שעברה עליכם חוויה מדהימה ומיוחדת במינה.

איפה נישן?

ואיפה ישנים בכל הימים הללו? אל חשש, באיזור עמק המעיינות תמצאו צימרים רבים, ובהם צימרים המתאימים למשפחות וילדים, וצימרים המתאימים לזוגות רומנטיים, כך שתוכלו לבחור את מה שמתאים לכם וליהנות בצורה מושלמת.

נצלו את מזג האויר האביבי והנעים, ובואו ליהנות מקונספט ה"תיירות השלווה" בעמק המעיינות שבאיזור בית שאן – החוויה נפלאה, וההנאה מובטחת.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים