כמעט תחת כיפת השמיים

פעם כשיצאנו לקמפינג היינו מעמיסים על גגון הרכב מזרנים, שקי שינה ועוד חצי בית. אבל נשאיר זאת לנחלת העבר. היום יוצאים לקמפינג בתנאים נוחים יותר, כמעט קמפינג בסטייל

writer
עידית אייל צילום:מלון בית אורן תאריך פרסום: 14/04/2010

אחרי שעברנו את פסח אפשר לקבוע רשמית שהאביב כבר כאן ולהתחיל לנצל את כל הטוב שהוא מביא עימו, ובראש ובראשונה – את הלינה בחוץ. בכל יתר העונות לא צריך להיות יותר מידי מפונק בשביל להבין שלא ממש כיף לישון בבוץ כשהרוח מצליפה והגשם שוטף, או לחלופין להיצלות בחום ולהתעורר באמצע הלילה מתים מצמא. האביב לעומת זאת הוא פשוט התקופה המושלמת ללינה בחאן ואוהלי אירוח או קמפינג מסוג אחר.

מעבר לאפשרות של לינה עצמאית בפארקים לאומיים רבים ברחבי הארץ, ישנה גם אפשרות ביניים – חאנים ואוהלי אירוח, הפזורים בכל רחבי הארץ. מקומות האירוח הללו מאפשרים למטיילים לינה בתחושה אמיתית של שטח עם טבע, שקי שינה, מדורות ושמיים זרועי כוכבים, אבל גם מציעים את כל המסגרת המנהלית שעושה את החופשה לנוחה ולפשוטה, כמו מקלחות ושירותים, גידור ואבטחה ועוד.
מקומות שונים מציעים שירותים שונים, אז כדאי לברר ולבדוק מה מתאים לכם ביותר.
בינתיים נסתפק בכמה המלצות עיקריות מאיזורים שונים בארץ, ומומלץ לקרוא עד הסוף, כי לקינוח יש כמה טיפים שימושיים.

"כפר המלכים" בבית אורן

באחד האיזורים היפים ביותר בארץ, על הר הכרמל המלא במסלולי טיול ואל מול הים התיכון הכחול המשתרע עד האופק, נמצא מלון בית אורן, מתחם חדש  הנקרא "כפר המלכים", מתחם אירוח טבעי וייחודי. במקום יש 15 חדרי במבוק עם מחצלות ומיטות פשוטות ל-5-6 איש, ויש תחושת קמפינג מדליקה לצד שירותים, מקלחות וגם בריכה, במחיר שווה לכל נפש. המתחם פתוח החל משבועות ועד סוכות.

 

ערבה – "חאן דרך הבשמים" בצופר

4 חושות למשפחות ו-3 אוהלים לקבוצות גדולות, מחוממים ומדהימים, באוירה בדואית אותנטית. החושות והאוהלים מאובזרים במזרונים, שטיחים ומחצלות, ובמתחם יש שירותים ומקלחות עם מים חמים, וכן פינות בישול מסודרות ואוירה טבעית מיוחדת. ניתן לתאם טיולים רגליים באיזור, טיולי גמלים וחמורים, וגם ארוחות בדואיות המוגשות באוהל באוירה מושלמת. מטיילים חובבי פינוקים ישמחו לשמוע כי ב"חאן דרך הבשמים" פועל גם ספא מדברי ייחודי בתיאום מראש, בו אפשר להרגיע את השרירים ולהפוך את החופשה בטבע למפנקת במיוחד.


  "חאן שקדי מסע מדבר" בנאות הכיכר

מדרום לים המלח נמצאים 8 אוהלים מאובזרים ומיוחדים, המשלבים בין עיצוב וסגנון לבין טבעיות ואותנטיות. האוהלים הנאים והנקיים מחוממים בקמין ומוארים בלילה, מרוצפים במזרונים, שטיחים וכריות רכות, ומתאימים ללינה של עד 15 איש. המקלחות והשירותים נקיים ומרווחים, יש פינות בישול כולל מקררים לשמירת המזון, וכן פינות אוכל נעימות ומוצלות. ניתן גם לתאם מראש טיולי ג'יפים חווייתיים בסביבה, כולל טיולי ירח ליליים ולינת שטח.

טיפים למטיילים האתגריים

כמובטח, לפניכם כמה טיפים שיהפכו את לינת השטח שלכם לחוויה הרבה יותר חיובית, ויעזרו לכם להתמודד עם קשיי השטח:
- מזג האויר המתחמם מוציא החוצה מהמחילות שלל מזיקים בעלי דם קר, שחלקם מסוכנים (נחשים, עקרבים ושאר מרעין בישין). הקפידו לנעול נעליים גבוהות, לא להפוך אבנים עם הידיים, להשתמש בפנסים בחושך ועוד אמצעי זהירות כנגד אותם מזיקים.
- כשהולכים לישון, שימו את הגרביים מעל פתחי הנעליים, למניעת כניסת חרקים מסוכנים יותר או פחות. בנוסף לאמצעי הבטיחות הזה, תמיד נערו את הנעליים לפני שאתם מכניסים לתוכן את הרגליים.
- השק של שק השינה יכול להפוך לכרית איכותית למדי אם מכניסים לתוכו כמה בגדים. שיטה נוספת היא לקחת מעיל/סווטשרט, ולדחוס את כל הבגד לתוך אחד השרוולים.

עכשיו אפשר לומר שאתם מוכנים ומזומנים לצאת ולקרוע את השטח. אז קדימה, לרגל האביב צאו לחופשה משפחתית באוירה אחרת ומיוחדת, בלינת שטח, חאנים ואוהלי אירוח.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים