קצר ולעניין

נמצאים בחופשה ורוצים לעשות וי על טיול? מחפשים טיול קצר שלא יגמור לכם את היום ואת הרגליים? קבלו הצעות למסלולי טיול קצרים ויפים בכל רחבי הארץ.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 15/04/2010

מערכת וויקנד ריכזה עבורכם כמה מסלולי טיול קצרים המתאימים לכל המשפחה וגם לאלה שבכל טיול קשה להם, אפשר להירגע כי כאן זה ייגמר מהר.

השביל התלוי ומפל הבניאס

נקודת התחלה וסיום: חניון מפל הבניאס בסמוך לקיבוץ שניר.  אורך ומשך המסלול: 1 ק"מ,  כ- 45 דקות.   כניסה בתשלום.
לפני כחודש בלבד נחנך בנחל חרמון הלא הוא הבניאס, שביל תלוי ויפיפה הנבנה בעמל רב בתוך קניון בזלת צר בו מתחתר הנחל. אורכו של השביל כ- 80 מטר והוא חושף את הצועד בו לחוויה מופלאה של הליכה מעל נחל סוער ושוצף. במקום, מסלול מעגלי קצר שתחילתו בשביל נופי הצופה להרי החרמון ורמת הגולן. לאחר ההליכה על השביל התלוי המסלול המסומן באדום וכחול יוליך אותכם לעבר מפל הבניאס המרשים. עליה קצרה במדרגות תחבר אותכם לנקודת ההתחלה. המסלול מוצל בעיקרו.

עין טינה

נקודת התחלה וסיום: כביש גדות- גונן, בק"מ 21 של הכביש פונים מזרחה ונוסעים על דרך עפר כ- 200 מטר.
אורך ומשך המסלול: 1 ק"מ, שעה- שעה וחצי.
כבר לאחר שתחנו את רכבכם בחורשת האיקליפטוס תגיעו לבריכה עם מים צלולים ונעימים עד לגובה הברכיים. מהבריכה נמשך מסלול מסומן הכולל בחלקו הליכה בתוך המים עד לנקודת המוצא של המים. השביל מטפס במתינות בתוך צמחיית מים מרהיבה הכוללת שיחי פטל, הרדוף הנחלים ואף פריחה ייחודית בצהוב של אירוס ענף. בתום העלייה ייתכן שתצפה לכם אכזבה קלה, מכיוון שהמים אינם נובעים ממעיין אלא מצינור. מי המעיין הנובע בנקודה גבוהה יותר משמשים בחלקם להשקיה ועל כן הצינור. שכשוך קל במים ישכיח מכם את האכזבה ויאפשר לכם לרדת רטובים ורעננים באותו השביל בחזרה למכונית.

נחל הקיבוצים

נקודת התחלה וסיום: חניון נחל הקיבוצים, בסמוך לקיבוץ ניר דוד. אורך ומשך המסלול: 700 מטר, כ 45 דקות.
כ- 10 דקות הליכה על דרך עפר תוביל אותכם לכניסה לנחל הקיבוצים. עיקר ההליכה היא במים בטמפרטורה נעימה של כ- 28 מעלות. גובה המים עשוי להגיע מעל למטר לכן הוא מיועד רק למי שמסוגל לשחות. בסיום ההליכה במים דרך עפר תוליך אותכם לנקודת ההתחלה. בחניון יש צל ושולחנות כך שניתן לשלב עם הטיול פיקניק.

שמורת המסרק

נקודת התחלה וסיום: חניון שמורת המסרק, סמוך למושב בית מאיר. אורך ומשך המסלול: 1 ק"מ, כשעה.
ממגרש החניה מטפסים מספר שבילים בתוך חורש ים תיכוני נאה לעבר פסגת גבעה ממנה נשקף נוף יפה של שפלת יהודה ומישור החוף. בסמוך נמצא קבר שייח שעל פי המסורת שימש כספר של מוחמד הנביא. השמורה נקראת "המסרק" לא בשל מקצועו של השיח, אלא בשל עצי האורן המרשימים שנראו למתבונן מלמטה כקצוות מסרק. רדו בחזרה לרכב בשביל שונה מזה שעליתם בו.

קניון ורדית
נקודת התחלה וסיום: חניון סמוך לקניון. הגעה דרך כביש 40, במכתש רמון פנייה שמאלה (לבאים מצפון) לדרך עפר המתאימה לרכבי 4x4 או רכבים גבוהים במיוחד. הנסיעה המרהיבה אורכת כשעה ומהווה טיול בפני עצמה. אורך ומשך המסלול: 2 ק"מ כשעה וחצי.
הקניון הצר של נחל ורדית מוצל כמעט לכל אורכו ולכן ניתן ליהנות מצפונותיו במשך כל השנה. ההליכה בקניון תספק לכם חוויה מאתגרת של ירידה וטיפוס באמצעות חבלים ויתדות במפלים ובנקיקים שבקניון. ייתכן ובזכות החורף הנהדר שעבר על המדבר עדיין תפגשו בחלק מן הגבים מים ראויים לרחצה. בסיום הקניון יש לחזור באותה הדרך.

למסלולי טיול נוספים ע"פ דרגות קושי שונות בכל חלקי הארץ ניתן להמשיך לקרוא באתר weekend.co.il

 

 

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים