מחמישי עד שבת

החגים עברו והשבת הקרובה שממתינה לנו היא נטולת חגים אחריה. נצלו אותה היטב, עיזבו את הבית והמטבח וצאו לטיול או ביחרו כל פעילות אחרת מחוץ לבית. קחו אתכם את האורחים.

writer
יפעה מבטח צילום:החברה להגנת הטבע תאריך פרסום: 22/04/2010

רק עתה חלף לו יום העצמאות והנה מפציע לו סוף השבוע מוצף בשמש הקוראת לצאת החוצה ולבלות בטבע והפעם בלי מנגלים. הנה מספר אפשרויות שמציעה לנו החברה להגנת הטבע לבילוי בטבע בסוף השבוע הקרוב. כמובן שתמיד ניתן לבחור מסלולי טיול המותאמים לפי דרגת קושי של המשתתפים.

לחבק את הכדור

במעבר חד מן הלאומי אל הבינלאומי – ביום חמישי הקרוב יצוין בארצנו הקטנות יום כדור הארץ. זהו יום הנועד להעלות את המודעות לנושאים הירוקים והכל- כך חשובים עבור הכוכב שלנו והוא מצוין במדינות רבות ברחבי העולם ב 22.4.  לכבוד יום כדור הארץ מקיימת החברה להגנת הטבע פעילויות מגוונות ברחבי הארץ שמטרת כולן היא העלאת המודעות לפעילויות שכל אחד מאיתנו יכול לעושת על מנת לתרום לסביבה ירוקה יותר. מתוכננות הרצאות, סדנאות פעילות, מופעים מוזיקלים, סיורים, הקרנות סרטים בנושאי סביבה ועוד ועוד .שיאו של היום יהיה בהחשכה של מדינת ישראל לשעה שלמה, שעת כדור הארץ, וזאת מתוך מודעות לחשיבות החיסכון באנרגיה.
איפה? חיפה, זכרון יעקב, תל-אביב, ירושלים, מודיעין ובאר שבע. מתי? יום חמישי ה22.4. לפרטים נוספים ולוחות זמנים:  http://www.teva.org.il/?categoryid=649&articleid=3750&page= . הפעילות הינה ללא תשלום.  

מצילים את נחל בצת                       

כמובן שעל מנת לדאוג לסביבה ירוקה יותר אין די ביום אחד בשנה. מתנדבי ותומכי החברה להגנת הטבע פועלים כל השנה לשימור הטבע הארצישראלי ולמלחמה נגד כל פגיעה סביבתית. בשבת תוכלו להצטרף לאירועים שמטרתם למחות כנד שאיבות היתר של מקורות נחל בצת, פנינת טבע שהולכת ונעלמת שתוצאה ממעשי אדם. אירועי המחאה מגוונים ובהם טיולים המיועדים  הן למשפחות והן למיטיבי לכת, לצד הפעלות לילדים ועצרת מחאה. איפה? נחל בצת, בסמוך לקיבוץ איילון (שילוט במקום). מתי? יום שבת ה 24.4 10:00-13:00   הפעילות הינה ללא תשלום.

איזור בצת הוא אחד האיזורים היפים ביותר לבלות בו את החופשה הבאה שלכם,בעלי צימרים בבצת יארחו אתכם עם המון אהבה.

כמעט קנדה

אופציה לפעילות משפחתית עם פחות אג'נדה ויותר ירוק תוכלו כמובן למצוא בסיורים שמארגנת החברה להגנת הטבע במהלך השבת. אופציה מצוינת למשפחה עם קטנטנים תהיה הסיור בפארק קנדה שמעל עמק איילון. במקום סביבה טבעית שופעת מעיינות, בוסתנים,פרחים וציפורים. מדריך יוביל אתכם בין שביליו של הפארק במכוניות פרטיות כאשר כל פעם תעצרו בפינת חמד אחרת ותשמעו אודותיה.
איפה? פארק איילון-קנדה בסמוך לשער הגיא מתי? יום שבת ה24.4  פרטים והרשמה: החברה להגנת הטבע:   03-6388688   הסיור
בפארק קנדה כרוך בתשלום.

בעקבות הלחם והדגים

טיול משפחות נוסף שיצא בשבת הקרובה מציע לכם לסקור את בקעת טבחה על סודותיה. בטיול תחזו בכנסיות שטומנות בחובן את הסיפור על הנצרות בראשיתה כמו גם בשרידים עתיקים המייצגים את המורשת היהודית. נוסף על ההיסטוריה תחזו גם במעיינות ובהם מים קרירים וצלולים ואולי אף במפל אחד יחודי שנשפך אל תוך הכנרת. שווה ביותר עבור יום שרבי של תחילת אביב.
איפה? עמק טבחה שבצפון הכנרת  מתי? יום שבת ה24.4  פרטים והרשמה: החברה להגנת הטבע: 03-6388688 הסיור במכוניות פרטיות בתשלום

חופשי זה לגמרי בסינגל

לבגירים שביניכם, ובפרט לאוכלוסיית רוכבי האופניים, טיול מיוחד מוצע בשבת הקרובה שמטרתו חניכת שביל  סינגל חדש בגליל התחתון – סינגל שמשית. סינגל הינו שביל אופניים צר המתאים לשימוש של רוכב אחד ברוחבו של השביל. הוא מאפשר לרוכבי האופניים מפגש קרוב יותר עם הטבע ופחות פגיעה בו. סינגל שמשית שייחנך בטיול עובר ביערות ציפורי בינות לעצי אלון, וחורש עשיר ארצישראלי נטוף. במהלך הטיול בו חוצה הרוכב את נחל ציפורי ועובר גם יער אורנים מרישם ביותר .איפה? בגליל התחתון, סמוך לצומת המוביל מתי? יום שבת ה24.4  פרטים והרשמה: החברה להגנת הטבע:     03-6388688   הסיור בתשלום

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים