שני פסטיבלים אחרים

כמעט בכל שבוע אנו נחשפים לכמה פסטיבלים בארץ או כאלה שמגיעים אלינו מחו"ל, אך הפעם בחרנו להמליץ לכם על שני פסטיבלים שונים ומיוחדים מהם תוכלו ליהנות באמת.

writer
יפעה מבטח צילום:יעל שביט תאריך פרסום: 28/04/2010

הטלוויזיה שלי התקלקלה השבוע. אישפזנו אותה אני ובן זוגי אצל טכנאי וכעת נותרנו להתמודד עם החלל שהיא הותירה. אודה, היה בהחלט לא פשוט. בעידן של עבודה נון סטופ אנו מתמכרים לבידור הזול והזמין שמציעה הטלוויזיה ושוכחים על עולם תרבותי שלם ששוכן לו ממש מחוץ לכותלי ביתנו. הצגות, קונצרטים ומופעי מוזיקה קלה, סרטים, מוזיאונים ומופעי מחול כולם מאפשרים לנו לפגוש חומר תרבותי באווירה שונה מזו שבסלון הפרטי שלנו.

לצאת, ליהנות, לפתוח את הראש

היתרונות שבהליכה לאירוע תרבותי חיצוני רבים ובמפתיע אין הם נגמרים בטענות אודות איכות החומר שיוצג בפנינו. הקדשת הזמן הזה לעצמנו באמת, לא זמן שהוא בין בישולים למשחק עם הילד לסיים משהו שקשור לעבודה, אלא זמן איכות אמיתי, ללא הפרעות, תיתכן רק כאשר נצא מהבית ונשאיר את ילדינו אחר כבוד בידיה של בייביסיטר נאמנה. היציאה החוצה תאפשר לנו גם להיפגש עם אנשים, חברים שאולי בזמן האחרון שכחנו מקיומם. כל אלה ועוד יאפשרו לנו באמת פתוח את הראש ואת הלב לרעיונות חדשים או סתם לכיף טהור שאולי כבר שכחנו איך הוא מרגיש. ואם תהיתם לאן ללכת אז הנה שני רעיונות להתחלה.

מחול בין טיפות של יין

הנה לכם פסטיבל המציג שילוב שהוא פשוט בבחינת "איך לא חשבו על זה קודם". תארו לכם את תחום המחול המודרני הרציני והרשמי פוגש עולם היינות ,רציני לא פחות, אך עם האהבה לתענוגות החיים באמתחתו. נכון שזהו זיווג משמיים? כך בדיוק חשבו גם ביקב "הרי גליל" השוכן בקיבוץ יראון כשיזמו את פסטיבל "רוקדים הרי גליל" לרגל חגיגות עשור להקמת היקב. התוצאה הינה מבטיחה ביותר ומציגה שילוב של טעימות ויין ו"טעימות מחול". הכוונה ב"טעימות" היא שאין מדובר כאן במופעים ארוכים בתוך אולמות סגורים כי אם בקטעים מתוך מופעי מחול שיוצגו בין חללי היקב השונים (המבואה, מרפסת הנוף, גשר הכניסה, מרכז המבקרים ועוד ).


בפסטיבל מציגים מיטב היוצרים החברים בעמותת הכוריאוגרפים, ומובטחים בין השאר קטעים מיצירותיהם של יסמין גודר, מאיה ברינר סהר עזימי אביגיל רובין ועוד ועוד. תוכלו לשוטט בין המופעים עם כוס יין מעולה בידכם וליהנות מן האווירה המשוחררת והסוראליסטית שתיווצר. מלבד זאת בפסטיבל ישולבו סדנאות יין, יריד גלילי ומסיבת ריקודים עד אור הבוקר.הפסטיבל יתקיים ביום חמישי ה20/5 החל מהשעה 16:00 ואל תוך הלילה. איפה? ביקב "הרי גליל" שבקיבוץ יראון , מחיר- 40 ש"ח לאדם. לפרטים נוספים והזמנות: 04-6868748  

צלילים נשגבים

אם קודם עשינו היכרות עם בפסטיבל חדשני כאן נזכיר אירוע ותיק ביותר. זוהי הפעם ה37 בה מתקיימות חגיגות המוזיקה באבו גוש וחגיגת הקולות הצלולים באזור נעשית רק עשירה יותר משנה לשנה. מדובר בפסטיבל חגיגי שמושך אליו את אוהבי המוזיקה הווקאלית מרחבי הארץ פעמיים בכל שנה – בסוכות ובשבועות. הוא עושה שימוש בכנסיות באזור הכפר אבו גוש ממבואות ירושלים שהן מן החללים האקוסטיים הטובים ביותר בארץ. בכנסיות אלו יושמעו במהלך הפסטיבל בחג השבועות הקרוב יצירות קוליות קלאסיות רבות אך גם הפתעות כיצירות של יוצרים ישראלים ("הכניסיני תחת כנפך" של מיקי גבריאלוב) , מוזיקת פופ בעיבוד מיוחד ברוח הפסטיבל (let it be של ג'ון לנון והללויה של לאונרד כהן) וסתם דברים מיוחדים נוספים (שירים מסטיו של אלמודובר).


השנה בפסטיבל מתארחת גם מקהלת אוניברסיטת יוטה, מקהלה בעלת שם בינלאומי וזוכת פרסים רבים, שתיתן קונצרט מיוחד. כמו כן ישולבו השנה בפסטיבל סדנאות קוליות למעוניינים שבסיכומן תינתן אפשרות למשתתפים להשתתף מיד בקונצרט ביחד עם מקהלת מגידו. על כל מקרה מומלץ להציץ בתוכניה ולבוא ליהנות ממעט צלילים בעל איכות אלוהית, לא פחות.


מתי? ימים ה' – ש' ה18-22/5 . איפה? בכנסיות שבסביבות הכפר אבו גוש בפאתי ירושלים. לפרטים נוספים והזמת כרטיסים:

אולי יעניין אתכם גם

מדורים