הכי בארץ בעולם

לפעמים יש מצבים שלא מתכננים אותם, כמו למשל המשבר התעופתי האחרון שהרס לאלפי ישראלים את החופשה המתוכננת בחו"ל. אז לאלו שמתכננים את החופשה הבאה שלהם: תישארו בארץ, כי אין כמו חופשה בישראל.

writer
עידית אייל צילום:נסים שרון תאריך פרסום: 29/04/2010

הר הגעש האיסלנדי אשר העלה עננת אפר וולקני מעל אירופה ושיבש לחלוטין את סדרי הטיסות, הפך את הטיסות לחו"ל לפחות מובנות מאליהן. רבים תכננו חופשה באירופה והתאכזבו לבטלה ברגע האחרון, חלק מהציבור חושש לטוס גם לאחר שנפתחו הנתיבים האויריים, ובאופן כללי נותרנו עם המסקנה שלא תמיד אפשר לסמוך על טיסות במאה אחוזים, כיוון שיש דברים שעשויים לשבשם. כל הדברים הנ"ל מחזקים אצל רבים את הבחירה בחופשה בארץ. ובעצם, למה לא? זה זול יותר, קרוב יותר, ספונטני יותר, מסוכן פחות וציוני יותר, וכמו שאתם יודעים – יש לנו הכל בבית, וברמה לא פחות טובה.

אז איזה יעדים אירופאים אפשר להחליף ביעדים בישראל? עם קצת דמיון ומעוף, גם אתם בוודאי תסכימו איתי על התחלופות הבאות:

במקום ספרד – עכו העתיקה

אם חשבתם על אוירה ים תיכונית תוססת, שווקים צבעוניים ומבנים עתיקים בסגנון מזרחי, תוכלו להגשים את כל חלומותיכם בעכו העתיקה, וליהנות גם מהיתרונות ששל הטוויסט הישראלי (כמו חומוס סעיד המקורי או פיסת כנאפה מתוקה ולוהטת). פרט לנמל הקסום ולחומות העיר על תותחיהן ומגדליהן, תמצאו בעיר שפע של מבנים משומרים מהתקופה הצלבנית ומהתקופה העות'מאנית, מוזיאונים מרתקים, גן בהאי יפיפה ועוד.

במקום רומא – ירושלים

את תאוותכם למבנים עתיקים ומרשימים, אתרי קודש מופלאים ואמנות בלתי מתפשרת תספק לכם ירושלים בשמחה רבה. אין אפילו מקום להשוואה בין הכותל המערבי לקולוסיאום (הכותל מנצח בבירור!) וכתוספת אליו אפשר לטייל במנהרות הכותל החושפות עוד חלקי בניה נרחבים, במגדל דוד, ובשערי חומת העיר העתיקה המרשימים. בירושלים גם תמצאו כנסיות רבות ויפות לבקר בהן, ובהן כנסיית "מריה מגדלנה", כנסיית "בכי האדון" וכנסיית הקבר, שאמנם לא תמצאו בה את הקפלה הסיסטינית, אבל יש לה משמעות גדולה יותר בנצרות. ולקינוח, אינספור גלריות ומוזיאונים בירושלים יספקו לכם חוויה אומנותית-רוחנית מיוחדת במינה, עד שכמעט תשכחו ממיכאלאנג'לו. בירושלים תיהנו מאוויר ואווירה הכי ייחודית בעולם, צימרים מיוחדים ושפע של אטרקציות ברחבי העיר.

במקום פרובנס – רמת הגולן

רמת הגולן תספק לכם את כל המרחבים הירוקים, היין והשלווה שאפשר לחלום עליהם בחופשה בפרובנס. היישובים הקטנים והאינטימיים בגולן מזמינים אתכם ליהנות משקט ומפרטיות שאין דומים להם, ומדונמים נרחבים של צמחיה טבעית ירוקה ושופעת, לצד גידולים חקלאיים, באוירה כפרית ונינוחה. בגולן תמצאו מספר יקבי בוטיק מיוחדים הפותחים את שעריהם, חושפים את תהליך הייצור, מאפשרים ביקורי טעימות וכמובן ניתן לרכוש מתוצריהם המקוריים. ולהשלמת החופשה, למה שלא תתענגו על הבשר האיכותי והמשובח הגדל בטבעיות במרעה האינסופי של הגולן, ומוגש במספר מסעדות מצויינות ונודעות שם.

במקום ברלין – תל אביב

תל אביב מציעה חופשה עירונית באוירה ליברלית, מודרנית ופתוחה. בתל אביב לא תמצאו מבצרים צלבניים וחומות עתיקות, אבל בהחלט תמצאו מבנים רבים בסגנונות בניה שונים ומגוונים מהמאה ה-20, בדגש על באוהאוס, ותוכלו לקחת סיורים בנושא זה. תל אביב היא מרכז הבילויים של ישראל, ובהתאם תמצאו בה אינספור פאבים, מסעדות ומקומות בילוי צעירים ותוססים, באוירה מדהימה של עיר בלי הפסקה שהרחובות בה הומי אדם גם בלילה.

במקום תורכיה – אילת

אם מה שמשך אתכם לחו"ל הינו אוירת הקלאבים, המלונות, הבריכות והים, אתם מוזמנים ליהנות מכל אלה בעיר הקיט והנופש הישראלית, הלא היא אילת. באיזור המלונות תמצאו מלונות יוקרה עם סוויטות פאר לצד מלונות עממיים וזולים יותר, ובכל מקרה תוכלו ליהנות מאוירת הבילויים והחופשה התמידית ששוררת בעיר ומושכת אליה גם תיירים רבים. באילת אתם מוזמנים ליהנות ממסיבות בריכה, טיילת הומה ושוקקת, מסעדות מצויינות הפתוחות סביב השעון, אטרקציות באילת, מופעי דולפינים, צלילת אלמוגים ועוד. אילת היא המקום להגשים כל פנטזיה של חופשה, ומתאימה כמעט לכל אחד ואחת.

אז כמו שבוודאי כבר השתכנעתם, יש לנו ארץ נהדרת, שלא חסר בה כלום. אל תיתנו לענני הר געש להרוס לכם את החופשה, ואל תשכחו לטייל קצת במקום המופלא שממש מתחת לאפנו, הלא הוא ארץ ישראל.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים