מטיילים גדולים

כשהילדים גדולים הם כבר מרגישים ממש בוגרים ורוצים עצמאות, לעשות הכל לבד, להישאר לבד וגן לטייל לבד. החברה להגנת הטבע מארגנת כמה טיולים קצרים המתאימים לבני ה 18+

writer
עידית אייל תאריך פרסום: 05/05/2010

המלצות לטיולים עם הילדים יש לכולנו מקיר לקיר, אבל נדמה שהנישה של טיולים עבור מבוגרים אינה זוכה למודעות ולטיפול דומים. הטיולים עבור מבוגרים אינם באים לידי ביטוי בקושי פיזי של המסלולים בהכרח, שהרי נערים בריאים מסוגלים להשתתף במסלולי טיול למיטיבי לכת בלבד לא פחות טוב מבני ה-18 פלוס (וכנראה גם לצלוח את המסלול הרבה יותר בקלות). אם כן, טיול המיועד למבוגרים נבדל מאחיו טיולי המשפחות או הקבוצות בעיקר בתכנים ובאוירה הבוגרים יותר שיש בטיול.

 

ב"חברה להגנת הטבע" חשבו על מספר טיולים המתאימים לילדים בוגרים בלבד, כלומר מעל גיל 18. חלקם סובבים סביב תחום הספרות, התרבות והשירה, וחלקם פשוט מיועדים לקהל בוגר. עלותם של הטיולים משתנה, אולם חלקם בעלות סמלית של עד 10 ש"ח – מומלץ לבדוק מראש.

קפה ודיו

מאז ומתמיד הסתובבה בתל אביב ברנז'ה אמנותית תרבותית, שנהגה לשבת בבתי קפה ולשוחח מעל אספרסו בהגותם הבלתי מתפשרת. אם מעניין אתכם לצלול קצת אל נבכי העבר בעקבות תל אביב של ביאליק, נתן אלתרמן ושלונסקי, אתם מוזמנים להצטרף לטיול בערב חמישי 6.5.10 ברחובות שבהם חיו, פטפטו וכתבו גדולי משוררי וסופרי ישראל. בין בתי הקפה והסמטאות של הבוהמה התל אביבית אז וגם היום מצפה לכם חוויה ספרותית ותרבותית קסומה, בהדרכה מקצועית ומרתקת.

כולם היו בנאי

יוסי בנאי ז"ל הוא דמות אהובה ומוכרת בתרבות הישראלית, ונדמה ששיריו הנושאים עימם זכרונות ירושלמיים (כמו "אני וסימון ומואיז הקטן") נוגעים בלב של כולנו, גם אם מעולם לא חיינו בעיר הקודש. ב-6.5.10 אתם מוזמנים לטיול ירושלמי בין סמטאות ילדות, שווקים תוססים וניחוחות ביתיים, באחר צהריים קסום ומרתק בעקבות שיריו של יוסי בנאי.
מתי? חמישי אחה"צ . פרטים והרשמה 03-6388688

מישהו לטייל איתו

הספר "מישהו לרוץ איתו" של דוד גרוסמן הוא ספר מוכר בכל בית בישראל, ובשעות אחר הצהריים של יום שבת 8.5.10 מוזמן הציבור למסע חווייתי בין הסמטאות והרחובות הירושלמיים המוזכרים בסיפור. כיכר החתולות, מגרש הרוסים, כיכר ספרא ואתרים נוספים בהם מתחוללת עלילת הספר הסוחף הם רק חלק מהמקומות בהם יעבור הטיול המודרך המיוחד הזה.
מתי? שבת 8.5.10 איפה? בניין העירייה בכיכר ספרא. מחיר? 5-10 ₪ להרשמה :03-6388688

לגלות מחדש את הים

לפעמים יש תחושה שמטיילים רבים נוהרים אל צפונה ודרומה של הארץ בנסיונם ליהנות מטבע ומנוף, ולעתים פורח מזכרוננו שגם במרכז הארץ יש פינות חמד רבות, עתיקות ונופים. ביום שבת 8.5.10 יתקיים טיול יפיפה לאורך חוף הים, על קטע משביל ישראל בין קיבוץ געש לתל אביב. לאורך הדרך, מתחת לצוקי הכורכר ולצלילי הגלים המלחכים את החוף, אתם מוזמנים להצטרף וליהנות מתצפיות עוצרות נשימה, משרידי מבנים עתיקים ומהפתעות נוספות שיעזרו לכם לגלות את איזור השרון-בואכה-גוש-דן מחדש.

גליל עולה

הגליל ידוע כיפיפה בעונת האביב, עם כל הירוק שנשאר אחרי עונת הגשמים ועם מזג האויר המושלם גם בימים החמים. ביום שבת 8.5.10 יתקיים בשמורת הטבע מירון טיול בוגרים יפיפה, בין מעיינות וצמחיה מלבלבת, נחלים ושרידי מבנים. הנוף היפיפה והאויר הצלול כבר ממתינים לכם.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים