מי מביא עוגה לחגיגה?

כמידי שנה, בין החגים וחילופי העונות, חוגגים את יום ירושלים. חג שמקורו היה דתי הפך עם השנים לחגיגות של ממש לכבוד שחרורה של ירושלים. העיר שאין דומה לה בעולם כולו.

writer
יפעה מבטח תאריך פרסום: 26/01/2020

חשבתם שיום ירושלים הוא רק ציון דרך לא משמעותי על לוח השנה? נסו להגיד את זה לירושלמים. אתם יודעים מה, בעצם אל תנסו. למה ליצור לעצמכם בעיות נוספות? בעוד הארץ כולה מקבלת את יום ירושלים בשיווין נפש העיר שחוברה לה יחדיו צוהלת וחוגגת לרגל היום שהמדינה הקדישה ממש לכבודה. ובעצם מדוע לא לחגוג את ירושלים? אם יש עיר בעולם שמגיעה לה חגיגה מיוחדת היא העיר הזו שעיני אנשים כה רבים ברחבי העולם נשואות אליה. על כן אני קוראת לעם היושב בציון אנא עזרו לנו לעשות קאמבק ליום ירושלים החל השנה ב12.5! ראו זאת כהזדמנות לבוא וליהנות מאחת מערי הבירה המעניינות בעולם, עיר מלאת אטרקציות, בתי המלון וצימרים המיוחדים שבמקרה גם נמצאת במרחק נסיעה מביתכם.

על הניסים ועל הנפלאות

כבר מהיווסדו של חג יום ירושלים היה מדובר במאורע מיוחד. למעשה מדובר בחג שנוסד כחג דתי פרי יוזמה של מועצת הרבנות הראשית. זו קבעה את המועד כ"ח באייר, יום שחרור ירושלים המזרחית במלחמת ששת הימים, כיום הודיה מיוחד לקב"ה על הניסים שעשה בשחרור ירושלים. אם כן, מדובר בהיווסדותו של חג דתי ראשון לאחר מאות שנים שבהן לא נעשה שינוי בלוח המועדים היהודי. עד כדי כך משמעותו הדתית חשובה שיש זרמים מסוימים ביהדות שמתירים להינשא בו על אף ספירת העומר המתנהלת במקביל. התרה זו משווה למעשה את נס שחרור ירושלים לנס שחל בל"ג בעומר שאף בו מותרים הנישואין על אף ספירת העומר.

כל ירושלים דגלים דגלים

ארבעה חודשים לאחר חגיגות יום ירושלים הראשון אישרה אותו הממשלה גם כחג לאומי, וכך נוצר לו חג ייחודי ביותר שמהותו הדתית והלאומית שלובות זו בזו. את אותו חיבור בין דתי ללאומי אימצו בצורה המלאה ביותר בציונות הדתית שחוגגת את החג במלוא הודו ורואה בו את הקישור המובהק ביותר שבין רצון האל להתיישבות בארץ ישראל. מעניין ביותר לראות את החגיגות בציבור הדתי לאומי בין אם אתם נמנים על ציבור זה או לאו. מדובר ב"עשיית שמח" מהסוג שכבר לא רואים הרבה במחוזותינו. את שיא החגיגה תוכלו לראות במצעד "ריקוד הדגלים"  המסורתי שיוצא מגן סאקר דרך רחובות מרכז העיר ואל תוך העיר העתיקה. במהלך כל המצעד שירה וריקודים סוערים. מעין מסיבת רחוב רק עם אמונה. מעניין מאוד ומומלץ ביותר לראות ולהשתתף.

לא על הקדושה לבדה

את הפנים המעט יותר מודרניות של החג ניתן למצוא השנה בדמות יום הסטודנט שנופל בדיוק בערב החג. אין זה מקרי כלל ועיקר. יום הסטודנט הוא למעשה חלק ממה שמכונה "שבוע החינוך בירושלים" שנערך זו כבר השנה השנייה בשבוע של יום ירושלים עצמו. בשנה שעברה מיצב את עצמו יום הסטודנט הירושלמי כמושקע ביותר מבין אירועי הסטודנטים הדומים לו ברחבי הארץ וגם השנה הוא לא מתכוון להכזיב. צפויים במסגרתו אינספור אירועים שישעירו את ירושלים ערה ללילה לבן מוזיקלי במיוחד ובתפריט, בין השאר: עברי לידר מארח את שלומי סרנגה, מוניקה סקס שיארחו את כריס ברון (סולן להקת הספין דוקטורז), מופע זריחה של אהוד בנאי ואף מופע של להקה אורחת מחו"ל: kool and the gang. בכל המופעים תמצאו מלבד מוזיקה מעולה גם את האווירה הסטודנטיאלית של העיר שבשנים האחרונות מהווה מרכז לצעירים רבים שיוצרים יחדיו תרבות בילויים אלטרנטיבית , מעניינת ושמחה במיוחד.

האופציה המשפחתית

ולאחר שכל הסטודנטים ההוללים ילכו לישון, ביום ירושלים עצמו, יום רביעי ה12.5, תגיע שעתן של המשפחות ליהנות מהעיר הבירה. פינות החמד של ירושלים רבות ולכן כדאי לצאת אל שפע מסלולי הטיול שבה וליהנות מהן. לרווחת הציבור מציעה העירייה ביום ירושלים עצמו סיורים מומחזים בקרית העירייה שיצאו מן הדקלים שבכיכר ספרא. הסיורים חינם אין כסף. במוזיאון מגדל דוד מתקיימת באותו יום קבלת הפנים המסורתית לכבוד יום ירושלים וגם לשם שווה לקפוץ. ואם במקרה אינכם יכולים לפנות את הימים הללו באמצע השבוע לחגיגות הקק"ל ממשיכה את חגיגות העיר שחוברה לה יחדיו גם לימים שישי ושבת במגוון סיורים שחלקם ללא תשלום ומוקדשים כולם לירושלים. פרטים והרשמה בקו ליער: 1-800-350-550. שיהיה לירושלים ולנו חג שמח!
 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים