מאתגר להישאר

לא צריך לטוס עד נפאל או אוסטרליה בכדי להשתתף בטיולי אקסטרים או מסלולים מאתגרים אחרים. יש בארצנו כמה מקומות שיעלו לכם את האדרנלין באותה המידה ואח"כ חוזרים לישון בבית. איזה כיף.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 09/05/2010

אתם חובבי אתגרים? מחפשים משהו שירגש אותכם? על גבול המסוכן? משהו שיעלה לכם את האדרנלין? קבלו מסלולי אקסטרים מגוונים ומאתגרים. ישנם אנשים "שסתם טיול" לא עושה להם את זה והם אינם מסתפקים בסתם נוף, קצת מים או פריחה. גם בעבור אנשים אלו ארצנו מאפשרת מספר מסלולים מאתגרים ומגוונים. לכל הטיולים שלפניכם חובה להצטייד בנעלי הליכה, מפת סימון שבילים מתאימה, מים וכובע. גם אם נשארים בארץ,רצוי ליידע אדם קרוב בתוכנית הטיול וכמובן לטייל בשניים לפחות. המסלולי טיול המפורטים כאן בהחלט מתאימים לאוהבי אקסטרים בלבד, אך אל דאגה, יש עוד בארץ המון מסלולי טיול יותר סולידים שמתאימים לכל המשפחה והילדים.

טיול מים בנחל יהודיה:

נקודת התחלה וסיום: חניון יהודייה. אורך הטיול ומשכו: 5 ק"מ, כ- 4 שעות. כניסה בתשלום.
טיפ טיול: חובה לדעת לשחות. יש להצטייד בתיק עם ציוד מינימלי (שאין בעיה שיירטב) או בשקיות אטומות. חשוב לשתות הרבה מים, הרטיבות ותחושת הקרירות מטעות.
טיולי מים הם קודם כל כיף גדול. כשהמים קצת יותר עמוקים וקרים, נכנס לפעולה גם האדרנלין, אותו תפגשו בנחל יהודיה.
שביל מסומן באדום יוביל אותכם מהחניון לקניון בו מתחתר הנחל. לפני שתרדו לתוככי הנחל תזכו לתצפית מרהיבה אל מרחבי שמורת יהודיה. ירידה קצרה תוביל אותכם לעבר מפל יהודיה. בהמשך, המסלול מחייב כניסה למים כולל התיק, כך שיש להיערך לכך בהתאם. חלק מהמסלול כולל ירידה ביתדות. לאחר חציית שתי בריכות מים גדולות תפגשו בשביל ירוק המוביל לעלייה תלולה יחסית ובחזרה לחניון.

טיול מערות במערת עלמה:

נקודת התחלה וסיום: מהכפר ריחנייה. משך המסלול: כ- 4 שעות. ניתן לבקר במערה בין יוני לנובמבר (בשל נוכחות עטלפי פירות).
טיפ טיול: יש ללבוש בגדים ארוכים ועבים ונעליים גבוהות אליהן כדי להכניס את קצות המכנסיים על מנת לגרום לכך ששטח גוף מינימלי יהיה חשוף לקירות המערה. מומלץ להצטייד בחבל באורך 15 מטר אותו תקשרו בכניסה למערה.
עולם המערות המרתק, כמו לוקח אותנו לחוויה מעולם אחר ומזמנים קדומים. חושך, זחילה, קרירות המערה, תחושה של חוסר התמצאות. יש כאלה שלא סובלים את תחושת הקלסטרופוביות והמחנק לצד אחרים, חובבי המסתוריות והאפלה.
מסלול מסומן בצבע אדום באורך של כ- 2 ק"מ יוביל אותכם לפתח מערת עלמה. הזחילה במערה אורכת לפחות 3 שעות לכן יש להיערך לזמן ממושך בעמידה שפופה או זחילה הדורשת מאמץ פיזי ונפשי (חושך, ללא קצה חוט כמעט לגבי מיקום ואוריינטציה). המסלול מתחיל בפתח המערבי של המערה. הכניסה לתוככי המערה מסומנת באדום והיציאה ממנה בלבן. בסיום הזחילה חוזרים באותה הדרך לריחנייה. מומלץ ביותר להיכנס לתוך המערה רק אם אדם שמכיר את המסלול.

טיול גלישה בנחל רחף:

נקודת התחלה וסיום: חניון לילה נחל רחף, בין קילומטר 222-223 על כביש 90.  אורך הטיול ומשכו: 5 ק"מ, כ- 9 שעות.
טיפ טיול: חובה לקחת ציוד גלישה מלא. מי שאינו מצוי בתחום יכול להצטרף לטיול מודרך של אחת מחברות הסנפלינג הרבות.
גלישת מצוקים, או סנפלינג היא חוויה מיוחדת. להיות תלוי בין שמים לארץ, נתון לחסדי החבל, להרגיש את הסלע על זיזיו וזוויותיו.
תחילת המסלול בעלייה לנחל של כשעה וחצי על שביל המסומן בירוק, פיצול שביל כחול מוביל אותכם למסלול קצר יותר, אם תמשיכו בירוק תיכנסו לנחל באמצעות שביל שחור, סימון זה יוביל אותכם עד לקצה התחתון של הנחל. הנחל עצמו קצר למדי, אך כולל בתוכו 9 מפלים הדורשים גלישה, המאריכים את משך ההליכה. המפל הארוך ביותר בגובה 35 מטרים. ברוב הנקודות הדורשות גלישה ישנן נקודות עיגון שחשוב לבדוק אותן בטרם הגלישה. הנחל מלא בגבים שרובם מלאים במים צלולים הנעימים לשחייה. הנחל מתחתר בקניון צר ועמוק שיעניק לכם חוויה מוצלת וקרירה ברוב ימות השנה.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים